TRE GODE FILMTIPS

Reklame | annonselenke Nelly / NA-KD

GENSER HER / BUKSE HER

Ah, søndag. Finnes det noe koseligere? Jeg synes faktisk det er en av ukens beste dager, selv om man kjenner på den følelsen at “åh, i morgen er helgen over”. Kanskje det er derfor jeg alltid har nytt søndagskvelden litt ekstra? Apropos deilige kvelder. I går kveld hadde Morten og jeg en skikkelig kosekveld. Jeg hadde mast i om at jeg ville ha en datenight og han var egentlig ganske enig. Noe av det koseligste jeg vet er å lage mat, tenne masse lys, finne frem snacks og kose meg i armkroken til Morten mens vi ser på en bra film, og det var akkurat det vi gjorde! Yei.

Jeg var helt blank på filmer jeg ville se og kom på at det beste å gjøre er å spørre dere på Instagram og å Google blogger filmtips, hehe. Det gjør jeg faktisk overraskende ofte når det kommer til både serier og filmer. Det er vel derfor jeg også har begynt å ha slike tips på søndagskvelden, med jevne mellomrom her på bloggen. I dag er intet unttak og jeg skal tipse dere om tre fimer jeg har sett denne uken!

Extremely wicked, shockingly evil and vile. Jeg var på filmkveld hos en venninne her om dagen og da så vi denne og filmen jeg tipser dere om rett under her. Dette er en film hvor man sitter klistret til skjermen! Det er en Netflix film som er basert på den samme historien om seriemorderen Ted Bundy. Det er også en dokumentar om han som jeg nå  se, tror den også ligger på Netflix. Filmen handler om alenemoren Liz som forelsker seg i Ted. Han virker å være en perfekt mann. Jusstudent, sjarmerende, flink med datteren hennes og en grei fyr. Ted blir etter hvert arrestert og beskyld for helt ekstremt grusomme handlinger. I filmen følger vi han i fengsel og Liz på utsiden som ikke vet hva hun skal tro. En ekkel, men spennende film.

Forever my girl. Nå er vi tilbake til en litt koseligere sjanger, nemlig romantisk drama (min favoritt). Filmen ligger på Viaplay og handler om Liam Paige som lever det harde livet som stor countrystjerne og spiller over hele verden. Åtte år tidligere forlot sin store kjærlighet Josie ved alteret. Han kommer nå, for første gang siden det som skulle blitt deres bryllupsdag, tilbake til den lille småbyen i forbindelse med begravelsen av hans bestevenn i ungdomstiden. Det viser seg at han har gått glipp av ganske mye, noe han forstår i det han oppsøker Josie. Vil han velge Josie og livet han forlot eller gå tilbake til turnélivet? En ganske enkel, men veldig søt film.

Tag. En amerikansk komedie som du finner på Netflix. Den er ganske morsom egentlig, noe er ganske overdrevent, men sånn er det ofte med slike filmer. Tag er basert på en ekte historie og handler om fem menn som leker tag, eller sisten som jeg ville kalt det, hver mai hvert eneste år. Den som ender opp med å ha den til slutt i mai må ha den i et helt år før han kan gi den videre. Det som er morsomt er at disse mannfolka er godt voksne og bor i forskjellige byer så de må komme opp med veldig spesielle ting for å klare å ta hverandre, og de er mildt sagt seriøse. Nå setter Hoagie i gang sesongen og vil ha med fire av fem i vennegjengen for å ta han som aldri har blitt tatt, Jerry.

 

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg