TIPS TIL LANGE FLYTURER

Reklame | annonselenker Nelly

✈️ Husk å lade opp alt du skal bruke under flyturen og like etter du kommer frem. De er utrolig kjedelig å sitte på flyet og plutselig går headsetet eller mobilen tom for strøm. Nå har heldigvis en del fly lademuligheter med USB, men det er uansett greit å være på den sikre siden. Du kan også ha med en fulladet powerbank for sikkerhetsskyld.

✈️ Kjøp med litt snacks. Jeg har alltid med meg en flaske vann med smak uansett hvor langt jeg skal, men på lange flyturer kjøper jeg ofte litt snacks i tillegg. En liten pose med potetgull og en sjokolade, kanskje en bar eller en banan. Så er det digg med en Pepsi Max også da.

✈️ Ta med underholdning. Personlig liker jeg å ha et utvalg av podcaster å høre på, så jeg har spart opp en del til Thailand-turen. Jeg skal også ta med en bok på flyet og ha en i bagasjen. Last ned spillelister på Spotify, Netflix-filmer eller episoder av en serie du er hekta på. De fleste langdistanse-fly har et godt utvalg av underholdning, men det er greit å ha noen favoritter på lager.

✈️ Ta på deg komfortable klær. Hvem orker å sitte i jeans i 16 timer? Jeg har bestilt med dette settet i både sort og hvitt som jeg skal reise i til og fra Thailand. Det kan også være greit å ha med seg en ekstra genser (blir fort kaldt på flyet) og en ekstra truse man kan skifte til like før man lander for å føle seg litt fresh.

✈️ Apropos føle seg fresh. Ta med toalettsaker i reisestørrelse i håndbagasjen. Intimservietter og deodorant er fint å bruke like før landing, samt face mist underveis for å holde huden hydrert. Antibac er også kjekt å ha med i vesken.

✈️ Ta med en deilig nakkepute. Jeg har en fantastisk god pute som jeg kjøpte på Primark for mange år siden. Det er noe helt annet med en god nakkepute enn de tynne flyputene man får utdelt.

✈️ Sovemaske! Jeg sovner på fly uansett hvor langt jeg skal eller når på døgnet det er, men det er ekstra digg å sove med en sovemaske. Hvis man flyr på natten skrur de jo ofte lyset av, men hvis du flyr midt på dagen og solen stråler inn gjennom vinduet på raden din så er det greit med en maske for å holde lyset ute.

✈️ Velg sete på forhånd hvis du kan. Da kan du selv bestemme om du ønsker ekstra beinplass ved å sitte ved nødutgangen eller ytterst på raden så du kan slenge beina ut i midtgangen. Du kan velge vindusplass om du foretrekker å sove (hei meg selv) og plassere deg enten langt far toalettene for å unngå lukt, eller like ved om du er som meg og må på do tjue ganger i løpet av en flytur.

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg