TIDENES STØRSTE MATHANDEL

På fredag fikk jeg endelig en liten etterlengtet lønning og kunne nok en gang ture bort på Coop for å handle inn mat. Jeg hadde vært flink og planlagt mye på forhånd. Jeg skrev ned middager for de neste dagene, tenkte ut gode lunsjretter og skrev en lang handleliste over alt jeg trengte så jeg ikke skulle glemme noe.

Det ble en ganske mye større (og dyrere) handel enn hva jeg hadde sett for meg, hehe wopsi. Nå har jeg heldigvis mat i en evighet fremover da!

Mange har også etterlyst hva jeg skal gjøre med maten jeg kjøper. Denne gangen har jeg handlet inn til en del middager. Jeg skal lage taco og/eller tacosuppe, grønnsakssuppe, jeg har ørret i fryseren som jeg skal lage og ha restene av rotgrønnsakene som tilbehør, jeg skal ha tandoori-gryte, og fiskekaker med søtpotetmos og grønnsaker. Fiskekakene gleder jeg meg faktisk skikkelig til fordi det er alt for lenge siden sist!

Denne kom jeg over og tenkte bare at det er kjekt å ha! Ingen plan her altså, haha. 

I tillegg har jeg kjøpt inn mel og gjær slik at jeg kan bake hjemmelagde rundstykker, noe som er digg til frokost og lunsj, men også som tilbehør til grønnsaksuppen. Jeg kjøpte også bananer, honning, havregryn og gresk yoghurt for å lage bananpannekaker. I tillegg ble det mye av det vanlige som yoghurt, ost, knekkebrød, pepsi max, melk og juice.

En av mine favorittsmoothier! Min absolutte favorittyoghurt. Den er så god! Mozzarella er godt til alt, nam nam.  Honning og gresk yoghurt til bananpannekakene.  Go’ morgenbarene er til Morten, ikke meg hihi.

Så ja, som dere ser ble denne ukens handel ganske så stor! Nå trenger jeg forhåpentligvis ikke handle noe særlig fremover. Kanskje lit påfyll av yoghurt, frukt og grønt, men det meste annet bør holde en god stund. Nå skal det sies at det var helt skrapet i kjøleskapet. Det jeg hadde før denne handelen var en ketchup-flaske, en SKYR og en pakke med smør haha. Nå kan jeg i hvert fall spise meg god og mett på digg, sunn og næringsrik mat fremover!

 

13 kommentarer

Siste innlegg