THE KARDASHIANS, GRAVIDMAGE OG SYDEN

Reklame | annonselenker Nelly

God morgen, fininger! I dag skjer det noe jeg har gledet meg veldig mye til. Jeg får nemlig besøk av en person som betyr veldig mye for meg senere i dag, men det skal dere får høre mer om da. Nå tenkte jeg å dele tanker fra den siste tiden med dere…

BLAZER HER / BH TRIUMPH (gammel) / BUKSE HER / SKO HER 

💭 Er jeg veldig rar som allerede har handlet inn to festivalantrekk, og har planlagt antrekk nummer tre? Jeg skal på festival om over en måned, haha. Jeg er så rar… Skal dere forresten på noen morsomme festivaler?

💭 Jeg har klart å legge så mye planer i juni at jeg nesten blir sliten bare av tanken på å starte på den måneden. Jeg må bli flinkere til å fordele ting så jeg ikke ender opp med en superhektisk måned og en hvor det ikke skjer noe som helst. Tviler på at jeg noen gang ender opp med sistnevnte, men dere skjønner hva jeg mener.

💭 Vet dere hvor slitsomt det er å se gravid ut 24/7 fordi magen er som en steinhard ballong? Det er nesten så jeg lurer på om jeg har gitt meg selv innbilt svangerskap. Jeg blir jo litt stressa da, haha. Det ender jo opp med at jeg tar en graviditetstest annenhver uke bare for å være på den sikre siden. Det er jo ikke sånn at man hadde sett noen forskjell uansett.

💭 Jeg klikker. Mobilen min har begynt å dø. Den har vært litt rar en stund og frøset for så å gå ut av appen jeg har vært inne på og slikt, men nå er det totalt krise. Den skrur seg av helt ut av det blå! Jeg har masse strøm, men den skrur seg helt av og mener den er tom for strøm. Så setter jeg den i en lader (når jeg endelig har kommet meg hjem fordi dette skjer typisk nok oftest når jeg ikke har en lader i nærheten), den skrur seg på med en gang og har masse strøm i løpet av et minutt eller to. Det er kjedelig nok at mobiler begynner å streike, men jeg gjør minst 50%, sikkert mer av jobben min via mobilen så det er faktisk helt totalt krise. Nå skal jeg sende den på service og få en lånetelefon på mandag så det blir interessant…

💭 Det er så kaldt! Jeg elsker at vi har hatt det som er en ekte vår. I fjor gikk det omtrent rett fra vinter til sommer og da savnet jeg våren, men nå synes jeg det er alt for kaldt. Kan det bli sommerkjole-vær snart?

💭 Jeg er så lei av den usunne livsstilen jeg har hatt det siste halvåret. Alt for lite aktivitet, alt for mye kos og godis i ukedagene og nesten ikke trening. Derfor er det utrolig digg at jeg endelig kjenner på den følelsen! Nå er jeg lei og jeg er supergira på å komme tilbake til normale Andrea som liker å trene, liker å gå turer og som koser seg med godis maks et par ganger i uka, helst i helgen.

💭 Jeg trenger å dra til syden i sommer!!! Jeg sletter snart Instagram. Jeg klarer ikke se alle som legger ut bilder fra Hellas. Jeg har en veldig stor kjærlighet for Hellas og blir så sjalu når noen andre enn jeg er der, hehe.

💭 Morten og jeg var i Søgne og hilste på Laban, hunden vi skal begynne å passe litt! Jeg ble så lykkelig av det besøket. Han er en fantastisk skjønn hund, så rolig og fin. Han elsker visst kos og tur, noe som er helt perfekt! Vi skal passe han litt fremover og jeg gleder meg så sinssykt mye! Jeg føler livet mitt blir komplett når jeg får Laban i hus (og et nytt kjøkken), haha.

💭 Jeg har pleid å være ganske stressa for alder fordi jeg ikke vil bli gammel, men nå har jeg funnet en metode som hjelper! Jeg gjør en ting som jeg aldri gjør ellers, men som funker som gull når det kommer til alder-angst. Jeg sammenligner meg med Kardashian familien, haha. Altså Kourtney er vel 40? Det hadde jeg aldri tenkt over.

 

11 kommentarer
    1. Ballongmagen skyldes feil kosthold, og for mye kalorier. Har slitt med utstående mage siden jeg var barn. Spesielt i syden skjøt den i været. Du må rett og slett spise sunnere, rene matvarer. Det er overraskende enkelt å velge sunt i en hektisk hverdag.

      Her er min liste over måltider som fungerer. Bare å fordele de som man vil utover dagen. Som du ser er det typisk fitnessmat – man lærer å tenke alternativt etter hvert, i forhold til det tradisjonelle kostholdet.

      – havregrøt av økologisk havregryn og vann (lettvint å lage i mikroen, med sukrin og kanel, nam!)
      – kyllingstrimler, speltlompe, cottage cheese og grønnkål
      – egg
      – ørret og grønnkål, evt med søtpotet
      – skyr yoghurt (godt med havregryn og sukrin oppi)
      – mandler
      – zero saft
      – YT protein Shake som snacks

      Hender jeg tar en sjokolade her og der (Evt en nutrilett) men det går bra da jeg spiser så sunt ellers. Spiser aldri fet julemat eller fancy retter med masse ost og transfett og sånt. Skal love deg at du vil redusere vekten og føle deg mye bedre.

      1. Takk for tips, men det er ikke det som feiler meg. Jeg har irritabel tarm så skal helst ikke spise ting som søtpotet, havregryn, avokado, hvitløk, løk og veldig mye mer. I teorien burde jeg følge lav fodmap, men det er ganske vanskelig og det er alltid noe som gjør at jeg reagerer 🙁

        1. Sliter selv med IBS, og for meg har det hjulpet veldig å kutte ut gluten og meieriprodukter (tåler mer melk i ting enn gluten, så er litt løsere her). Ellers har jeg prøvd å kutte ned på både løk og hvitløk, så langt jeg orker og gidder.😅 Er vanskelig å unngå løk og hvitløk totalt, spesielt når man spiser ute.
          Men hvertfall etter det jeg har hørt/lest så er det de 4 verstingene til oss med IBS, og jeg har hvertfall merka så utrolig forskjell ved å kutte ned på det jeg reagerer mest på av de 4. Er jo selvfølgelig ekstremt mye annet jeg reagerer på, men etter jeg kutta ned på de 4 går jeg ikke rundt opplåst hele tiden… Bare etter jeg da evt har spist noe jeg reagerer skikkelig på😞
          Håper det kanskje kan hjelpe litt å høre fra noen som sliter med det samme☺️ (Pleier aldri å kommentere på noen ting, men vet hvor sinnsykt ubehagelig det er å være ekstremt oppblåst 24/7, så tenkte at hvis min erfaring kan hjelpe, så må jeg jo dele den med deg☺️)

          1. Åh, så deilig hvis det kan hjelpe å bare kutte de fire! Så heller prøve å unngå det andre. Jeg har prøvd å gå over til laktorefritt nå, men det er såå vanskelig for meg som elsker alt med laktose, haha. Men nå skal jeg prøve på ordentlig! Tusen takk for at du deler <3

            1. Du kan også prøve å bytte ut hvetemel med speltmel. Det er gluten i speltmelet også, men det oppfører seg på en helt annen måte enn gluten i hvetemel. Det er mange med IBS som tåler spelt mye bedre.

              Du kan prøve Oatly sine produkter som sjokolademelk eller vaniljesaus, vaniljesausen er himmelsk. Litago uten sukker er også laktosefri å er fantastisk.

              Det er lettere å bruke glutenfritt om du lager alt fra bunnen av selv. Det tar litt tid og finne riktig mengde å sånt og det er ikke like godt som produkter med hvetemel, men mye av det er brukbart 🙂

              Godt for magen er en bok jeg anbefaler å kjøpe om du ikke har gjort det.

    2. Hei!
      Jeg har gått rundt med det som ofte føles som «gravidmage» i månedsvis nå, og jeg lurer på hvordan du fant ut hvilke matvarer du ikke tåler? Var det hos prøve hos lege eller må man rett og slett bare eksperimentere hva man kan spise uten å bli oppblåst?

      1. Jeg var maaaange turer hos legen og han endte opp med å gi meg diagnosen irritabel tarm, så da må jeg bare se hva jeg tåler og ikke… Ville tatt en tur til lege eller ernæringsfysiolog 🙂

      2. Hei! Dersom du har IBS vil det ikke være mulig å teste hva du tåler og ikke. Eneste løsning er desverre low fodmap-dietten for å finne ut hva du tåler og ikke 🙁 og det er jo en ganske heavy-diett med tanke på streng fase osv..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg