THE IVY CHELSEA GARDEN

Jeg må rett og slett dele lunsjen vi hadde i Londen på lørdagen. Den var helt fantastisk! En av jentene hadde booket bord til oss for afternoon tea på The Ivy. Da jeg Googlet det og så hvordan stedet så ut… Amazed! Det var så vakkert.

Vi fikk heldigvis bord ute, bord inne er veldig lite koselig. Det gikk ikke an å booke ute, men vi spurte og det ordnet seg. Det er virkelig verdt å vente litt ekstra for å få sitte ute eller i vinterhagen. Det er fullt av blomster over alt og midt i hagen er det en liten fontene. Helt nydelig. En ting er at det så fint ut, men maten var også fantastisk god.

Noen bestilte afternoon tea som består av forskjellige småting som scones, sandwiches og dessert samt kaffe eller te, du kan også velge å få med champagne. De har forresten en digg vegetarmeny med mange gode alternativer. Jeg bestilte grillet halloumi med tomatsaus og kikerter. Det var så utrolig godt og antakeligvis den best tilberedte halloumien jeg har spist. Anbefaler også isteen med peach & elderflower!

Det eneste minuset med stedet, i hvert fall da vi var der, var at personalet var ganske trege og surrete. Det var vel tre eller fire forskjellige servitører innom bordet vårt, vi manglet mat, fikk feil mat, fikk samme bestilling flere ganger og ja… Det var litt kaos, så ikke ha dårlig tid haha. Ellers nydelig!

 

4 kommentarer
    1. Ser at du spiser mye vegetarkost og synes det er kjempefint! Er du blitt vegetarianer / kan du tenke deg å bli det? Hvorfor / hvorfor ikke? 🙂

      1. Nei, jeg er ikke det, men spiser omtrent ikke kjøtt 🙂 Men jeg spiser fisk, helst en gang i uka eller mer! Jeg bare er ikke så glad i kjøtt, rett og slett og har alltid spist lite av det så har det blitt mindre og mindre fristende med årene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg