TANKER AKKURAT NÅ

💭 Fy… Det som har skjedd i Gjerdrum er så forferdelig grusomt. Jeg tenker på det og de berørte hver eneste dag. Tenk å gå til sengs i sitt eget hjem, hvor man føler seg tryggest i verden og så skjer det noe sånt. Jeg orker ikke. Det er så jævlig grusomt, rett og slett. Jeg håper alle berørte klarer å komme seg gjennom denne grusomme traumen og får den hjelpen de trenger. Det er opprettet en Spleis som har samlet inn en kjempestor sum foreløpig, helt fantastisk. Dere finner den her om dere er interessert.

💭 Jeg har nådd løpemålet mitt for januar allerede!!! Skikkelig stolt, herregud. Jeg hadde som mål å klare en 15 kilometer lang løpetur i løpet av januar, men så for meg at jeg måtte løpe litt flere turer først fordi det ble løpeavbrekk i ferien, men neida. Det gikk så det suste det! Det ble faktisk 16 kilometer og så langt har jeg aldri løpt før så jeg er veldig fornøyd og stolt av egen innsats! Nå er neste mål et halvmaraton, men da trenger jeg flere turer først. Det var kroppen som fikk kjørt seg på den 16 kilometeren og jeg kjente at den var ganske ferdig, så litt mer mengde der så blir det bra. Setter opp februar som halvmaraton-måned jeg, så lenge været ikke blir verre enn det er nå.

💭 Jeg er så gira på alle tv-seriene som kommer tilbake. Jeg gleder meg skikkelig faktisk, særlig til ny sesong av Hvite gutter, Neste sommer og The Rookie som kom på mandag. Jeg trenger noe nytt og det er så deilig med ny sesong med noe man vet man liker, hehe.

💭 Da jeg ryddet inn i klesskapet la jeg treningstøy og turtøy i plastkasser som står på toppen av skapet for å få plass til vanlige klær inne i skapet, mer praktisk tenke jeg. Eh, nei. Nå som man ikke får se venner en gang og det er iskaldt ute så går jeg kun i treningstøy, turtøy, ullundertøy eller koseklær haha. Hvis jeeg skal ha på vanlige klær blir det så mye under at jeg holder på å sprekke. Det blir så tungt så jeg begrenser det litt. En del av meg synes dette er sykt digg, mens en annen del av meg savner å ta på meg vanlige klær og være litt fin.

💭 Altså… Trulte røyter så mye som hun aldri har røytet før. Jeg grer av henne svære baller med hår hver eneste dag, men det ligger lange sorte hår strødd over gulvet. Jeg støvsuger typ tre ganger om dagen og drar over med engangsmoppene til Jif, men det fyller seg opp. Bare hun rister seg så ligger halve pelsen igjen på gulvet haha. Det er sykt faktisk, så jeg gleder meg til akkurat den perioden hun er i røytemessig nå går over.

💭 Jeg har så lyst til å gjøre koselige date ting med Morten, men så vil man helst holde seg hjemme. Man kan gjøre mye koselig hjemme, men jeg føler vi ofte gjør det og jeg vil liksom gjøre noe annet. Noe nytt. Vi er veldig gode på å tenne lys, lage mat og ha det koselig i hverdagen, men nå vil jeg gjøre noe ekstra. Men hva…?

💭 Vet dere hva? Jeg har allerede spart penger på mitt lille shoppestopp/kun kjøpe brukt-prosjekt. Det er så mange ganger jeg har klikket meg inn på H&M Home, Ellos osv. for å se på ting til leiligheten, noe jeg selvfølgelig finner fordi det er så mye fint interiør, men jeg kan jo ikke kjøpe det. Ikke at jeg trenger det heller så det er perfekt! Jeg vet jeg hadde kjøpt noe om jeg ikke hadde lagd denne avtalen med meg selv. Det er gøy å se at det funker, men vi får se hvor lenge jeg klarer meg. Det var kanskje litt drøyt å sette helt til og med april, haha. Jeg skal prøve! Januar skal i hvert fall gå.

💭 I fjor booket jeg og noen venninner en sydentur til juni i år, dumme og naive som vi var trodde vi helt i starten at 2021 skulle bli vanlig. Det ser dårlig ut og jeg vil ikke reise noe sted før det er 100% sikkert og myndighetene sier “kjør på”. Vi venter litt med å avbestille fordi mye kan skje frem til juni, men det var en ting som var så rar. Vi kjøpte selvfølgelig med avbestillingsforsikring, tror det kostet 200 kroner. Så mailet jeg Apollo for å høre om reglene for avbestilling på reisen min, hvor kort tid før man kan avbestille osv. Så fikk jeg dette svaret: “Uten avbestillingsforsikring koster det 500 kr å avbestille. Med avbestillingsforikring koster det 300 kroner og du får ikke igjen det du betalte for avbestillingsforsikring ved bestilling”. Altså hva? Det koster egentlig akkurat det samme da, så hva er egentlig poenget med å betale for avbestillingsforsikring når man bestiller? Jeg har sendt to mail og bedt om en forklaring her fordi jeg synes det høres veldig rart ut, men da får jeg ikke noe svar. Så shady, eller?

11 kommentarer
    1. Wow, veldig imponert over at du klatre målet ditt! 😀 Noen tips til ei som har som langsiktig mål å klare 15km, men som for øyeblikket har ræva løpeform? Hvordan begynner man? 😁

      1. Tusen takk for det 😀 I feel u, haha. Jeg var å så dårlig form da jeg begynte å løpe med Morten i starten av november og er ikke akkurat i toppform nå heller, men det går jo fremover.

        Jeg begynte sykt rolig med kortere turer. Gå powerwalk i de tyngtste pakkene og jogg heeeeelt rolig på flata. Begynn med noen kilometer og så øker du litt etter litt. Jeg synes det er morsommere å løpe lenger enn fort, så dette funket for meg i hvert fall 😀

    2. Åh, ja… De i Gjerdrum tenker jeg også mye på. Så forferdelig!!! Tenk at du allerede har nådd målet ditt om 15 km! Hurra for det! 😀 Jeg ble stolt da jeg så det på snap…haha! 😉 Kanskje Morten kan gjesteblogge om løping innimellom? Litt tips og noen forslag til løpeøkter typ? Ettersom noen spør deg om det. Ha en god dag, fine! <3

    3. Hvis du har reiseforsikring trenger du aldri avbestillingsforsikring – det har du i reiseforsikringen din. Selvfølgelig er det ingen som sier det – de vil jo tjene mest mulig og få folk til å kjøpe mer forsikring.
      Snakk med forsikringsselskapet ditt du – så får du avbestilling dekket (hvis det er av gyldig årsak såklart, noe både korona og sykdom er)

      1. Reiseforsikringen dekker det hvis det er en skikkelig grunn, ja og om de selv avlyser reisen får man pengene tilbake av Apollo. Nå er det snakk om å avlyse en reise fordi vi ikke vil dra om ting ikke er 100% trygt.. Det dekker dessverre ikke forsikringen.

    4. Så sykt bra med 16km!! Klarer du da hele runden uten stopp eller er det små stopp for å puste innimellom? 🙂 håper motivasjonen for å løpe så langt kommer tilbake

      1. Løper veldig rolig så løper i ett 🙂 men måtte stoppe helt på slutten for å vente på rød mann.. Så irriterende, haha. Det var faktisk verre å stoppe på slutten enn å løpe videre fordi det var så tungt å starte igjen.

    5. Synes det er så inspirerende å lese om løpemålene dere har satt dere. Jeg får nesten lyst til å gjøre det samme!
      Har dere noen tips til hvor man kan løpe i Oslo som ikke er på asfalt?
      Har også nettopp flyttet hit, og kunne gjerne tenkt meg å finne noen gode løyper hvor man ikke er nødt til å dra til marka (ønsker helst ikke å ta så mye kollektivt i disse koronatider) 😀

      1. Så gøy 😀 Hm.. Vi løper bare på asfalt nå, er ikke så gira på kollektivt ut til steder for øyeblikket, men har hørt det er mye fint rundt Bygdøy for eksempel 😀 Er dessverre ikke så kjent på det området der enda selv.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg