TANKER AKKURAT NÅ

Reklame | annonselenke H&M

KÅPE HER

💭 Jeg har aldri i mitt liv hatt noe med gardiner å gjøre. Jeg har vel aldri hatt gardiner tror jeg… Men nå er det altså på tide å få seg gardiner, men jeg ante ikke hvor vanskelig det er! Jeg vet ikke hvor de burde slutte, skal de stoppe ved karmen eller gå helt ned? Hvordan finner jeg riktig farge til min stue og mitt kjøkken? Det er en million valg og jeg er ikke akkurat god på å ta valg, haha. Nå har jeg funnet noen som jeg vurderer, men herregud så vanskelig det er!

💭 I Kristiansand og ikke minst i Lindesnes var jeg ikke veldig redd for å bli smittet av corona. Sannsynligheten var veldig lav. Jeg holdt meg som regel hjemme foruten om noen få ærend, matbutikken og tur. Når jeg gjorde de tingene klarte jeg alltid å holde meg godt unna folk, men her i Oslo er det annerledes. Bare på vei til butikken møter jeg flere folk på gata enn hva jeg hadde gjort på i løpet av hele prosessen med å dra til og handle på butikken i Kristiansand. Jeg får litt noia. Jeg trodde ikke jeg kom til å være så stressa, men det er så mye folk over alt! Jeg blir fortalt at så lenge man spriter hender, bruker maske og holder så god avstand som mulig er det ikke i de hverdagslige situasjonene som det å gå på gata eller handle på matbutikken man blir smitta, men vet vi egentlig det? Jeg får skikkelig noia og uansett når på døgnet jeg skal gjøre ting er det så mye folk 😅 Ikke helt forberedt på den delen, nei.. Men det er vel en tilvenningssak.

💭 Jeg har vært obsessed med å få leiligheten på plass og det har gått utover andre ting som for eksempel jobb, det å ta bilder, gjøre ting klart på forhånd og være ut i god tid. Nå føler jeg at jeg henger litt etter og det er det verste jeg vet. Jeg liker å ha ting på plass i god tid og være 100% forberedt så den siste uken har jeg virkelig fått utfordre meg selv! Nå har det roet seg så jeg får komme frempå igjen.

💭 Det som er digg med Oslo er at jeg allerede merker hvor mye mer hverdagsaktivitet jeg får! Her går jeg uansett hva jeg skal. Jeg måtte finne gardiner (noe som gikk dårlig fordi jeg hadde målt at lengden skulle være 345cm når takhøyden vår er cirka 270cm haha) og da gikk jeg for å finne det, jeg går lenger med Trulte når vi tar de små lufteturene og jeg går alltid til og fra butikken. Så det er veldig deilig og noe jeg har sett frem til faktisk!

💭 En annen ting som er bra nå! Jeg ha rså mye motivasjon for bloggen. Endelig skjer det noe i livet mitt, haha. Det er ikke en hemmelighet at jeg har slitt litt periodevis med motivasjonen det siste året, noe som ikke er så rart fordi jeg lever av å dele og når det ikke skjer en drittt så blir det litt vanskelig. Det at vi flyttet har vært veldig bra for motivasjonen fordi nå har jeg noe å dele, yeeei! Dette inspirerer jo til andre ting så nå er jeg skikkelig gira og håper jeg kan holde på dette lenge.

💭 Så en litt kjedelig ting. Før vi flyttet bestilte jeg et spisebord som skulle bli levert 3. desember, altså dagen etter at vi tok over. Så viser det seg, når jeg ringer butikken 4. desember fordi jeg aldri fikk noe bord, at det er forsinket til 20. januar! Januar! Selvfølgelig solgte vi det gamle samme dag som vi fikk den beskjeden. Typisk. Så ja, da har vi ikke spisebord før om halvannen måned. Det er faktisk litt kjedelig.

💭 Det er så koselig at jul i vinterland faktisk er åpent i år! Jeg trodde ikke de kom til å åpne det, men det går kanskje siden det er ute? Jeg vil ta med Morten dit på dagtid i en ukedag hvor det kanskje er veldig lite folk så vi kan tusle rundt og kikke litt. Det er så koselig og jeg får skikkelig julestemning av det. Kanskje vi får knipset noen koselige julebilder også?

💭 Apropos julebilder… Når vi får opp treet har jeg skikkelig lyst til å ta et julekort! Jeg så at Stina hadde gjort det, hun sendte meg faktisk julekort i gjor og det var så koselig. Så nå vil jeg gjøre det samme!

6 kommentarer
    1. Jeg ville absolutt hatt gardiner som går helt ned! Ser mye mer klassisk og rent ut.

      Så kjedelig med spisestua😩 Kanskje du kan få rabatt?

    2. Ah, kjipt å vente på møbler altså! Jeg syns du har levert skikkelig bra tross flytting jeg! Du er virkelig rå på å jobbe!🙌 Og, hallo! Vlogmas hveeer dag er jo rått i seg selv! Jaaa! Julekort er så koselig!❤️

    3. Når det gjelder gardiner, vennligst ikke la de bare gå til karmen og heller ikke helt ned i gulvet slik at de er borti gulvet for det er så stygt. La de være sånn nesten borti gulvet, det er pent. Å hvis du et usikker på hvilke farge så slår aldri gjennomsiktige hvite gardiner. Jeg leier bare, og det passer til alt og er så minimalistisk

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg