TANKER AKKURAT NÅ

Reklame | annonselenker Nelly

BUKSE HER / JAKKE HER / SKJORTE HER / SKO HER / VESKE HER 

💭 Å dra på hytta er den beste avgjørelsen jeg har tatt på lenge. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: jeg slapper så sykt godt av på hytter! Det er en helt egen ro og jeg bare nyter, stenger ute alt som skjer rundt meg og får ro i sjela.

💭 Jeg merker at mørketiden har begynt å prege meg allerede og den er nettopp i gang….  Jeg kjenner også at det er litt ekstra tungt nå som verden er som den er. Det skremmer meg litt, men heldigvis så skjer det mye gøy fremover så jeg får noen store lyspunkter og noen store prosjekter å jobbe med! Først er det morten sin bursdag og så flytter vi faktisk om ikke så alt for lenge. Jeg føler også at det er litt lysere i Oslo på grunn av bygningene og gatelysene, så det kan kanskje hjelpe på haha.

💭 En positiv ting som kom ut av å få IBS er at jeg har blitt mye flinkere til å lage mat fra bunnen av! Før gjorde jeg det aldri, alt var pose, men nå lager jeg mye selv og det er moro! Jeg har funnet litt mer gleder å lage mat, rett og slett.

💭 Jeg har fått en dum vane fordi jeg kjeder meg litt om dagen. Jeg nettshopper. Jeg kunne ha trent, jeg kunne ha gått tur, jeg kunne ha lært meg å lage ny mat, jeg kunne sikkert kommet på noe kreativt med jobb, men neida. Det nettshoppes og det nettshoppes kun ting til leiligheten. Blir spennende å se om alle pakkene rekker å komme frem før vi flytter igjen.

💭 Okei, jeg vil kjøpe mer brukt og jeg har lagd en ny regel for meg selv og det er at før jeg kjøper noe nytt så skal jeg sjekke Finn og Tise først. For det første er det bedre og for det andre kan man fort spare inn litt! Problemet er bare at tingene jeg vil ha ikke er på Finn 😂 Jeg blar seriøst til siste side, men jeg får et bilde i hodet og da klarer jeg ikke finne det noe sted. Typisk! Allikevel, cred til meg selv for å ha kommet dit at jeg i hvert fall prøver.

💭 Jeg har som vanlig tatt med bok på hytta. Har som vanlig latt den ligge i fred. Av en eller annen grunn blir det scrolling i stede for lesing. Men hvis jeg først begynner å lese en spennende bok klarer jeg ikke legge den fra meg så jeg må vel bare komme i gang.

💭 hallo jeg gleder meg skikkelig til jul! Jeg har aldri gjort det før så dette er veldig rart for meg. Jeg vil pynte, høre på julemusikk og drikke julebrus dagen lang. Vi har begynt å lage jule-innhold til YouTube og det er så gøy! Nå vil jeg bare komme på plass i leiligheten så vi kan finne frem juletreet!!!

💭 Jeg tror faktisk jeg et nødt til å bestille meg en synstest. Jeg tør typ ikke kjøre i mørket fordi jeg synes det er vanskelig å se ordentlig og jeg føler generelt det har blitt dårligere i det siste. Det er sånt jeg typisk snakker om og utsetter, men nå må jeg faktisk inn og booke.

💭 Jeg er tilbake på «Gåsmamman», en serie som ligger på TV2. Herregud den er så bra. Det eneste er at jeg ikke tør å gå ut alene typ fordi jeg blir så redd hehe. Jeg er superpingle, den er ikke så skummelt altså.

💭 En ting jeg er skikkelig gira på nå er rutiner og struktur! Jeg GLEDER MEG til matbudsjett og planlegging av middager, skikkelig hjemmekontor og treningsrutiner. Jeg skal faktisk sette meg ned og skrive ned mange forskjellige ukesmenyer og regne ut hva det kommer til å koste haha. Må spare inn der det kan spares inn og mat er virkelig et sted jeg kan spare inn for å si det mildt.

💭 Wiii jeg gleder meg så mye til Morten sin bursdag! I år gleder jeg meg mer til hans enn hva jeg gjorde til min egen. Det er så gøy å være den som får varte opp og gi gaver. Jeg elsker det!

💭 Apropos gaver. Jeg er typ ferdig med alle julegavene. Har bare noen få igjen og jeg er så fornøyd. Digg å være ferdig i god tid så jeg kan nyte desember.

💭 Altså… Jeg synes det er helt sykt at man nå blir nødt til å bruke anmeldelse og bøter for å hindre folk i å dra på privatfester, bryte karantene og ødelegge for alle som er flinke. Det er helt sykt at folk MÅ feste. Sorry, men da har du faktisk et problem du trenger å få hjelp med. Hvis ikke du klarer å legge fra deg festingen midt i en pandemi. Nei, jeg blir så irritert. Irritert på alle som lever som vanlig, bryter karanterner og oppfører seg som idioter mens det går utover alle. Skjerp dere!

💭 Apropos virus… Det jeg faktisk gruer meg til med å flytte til Oslo er det høye covid-trykket. Her har det vært ganske rolig. Folk har vært flinke til å holde avstand og det har vært lett å holde avstand. Jeg har som regel holdt meg hjemme og gått tur, foruten om trening og matbutikk. Møtt noen få venner under trygge rammer og alle har tatt det veldig seriøst. I Oslo er jeg faktisk litt redd. Litt redd for at avstand blir vanskelig, for at det blir total lockdown, for at det fortsetter å være så ille som nå. Det blir en liten overgang, men man vender seg jo til alt!

6 kommentarer
    1. Åhhh, jeg og gleder meg sååå til jul! Folk må skjerpe seg som f… nå for å ikke fucke opp jula og! Arrrg! ❤️

    2. Har dere i det hele tatt tenkt dere om når dere velger å flytte til Oslo? Leiligheten dere har kjøpt er jo liten og der skal dere bu med ein hund? Ein hund bruker mye plass og trenger mye lufting iløpet av dagen! Dere snakket om å kjøpe noe større så Trulte kunne få egen luftegård, så velger dere og flytte til Oslo av alle plasser. Har dere tenkt å kvitte dere med Trulte og etter hvert for hun trenger så stor plass? Dere hadde fått mye mer for pengene viss dere flyttet utforbi Kristiansand eller utpå landet, dere kunne dere faktisk fått ein enebolig eller noe sånt med stor uteplass og hage. Virker ikke så dere har tenkt så mye øve det å flytte til Oslo med ein hund. Ender vell opp med at dere må selge Trulte til slutt.

      1. Nei, du vi gjorde det helt spontant uten å tenke over noe som helst vi 🙃 Ja, selvfølgelig har vi tenkt over det. Vi tok leiligheten vår av markedet i juli og tenkte oss nøye om, lagde for og imot lister for både Oslo og Kristiansand og bestemte oss for å flytte til Oslo fordi vi mener det blir best for oss akkurat nå. Hvorfor i all verden tror du at man ikke kan ha hund i Oslo? Har du i det hele tatt vært i Oslo? Er du klar over at det er masse turområder rundt byen? Masse parker i selve byen? Selvfølgelig kan man ha hund i Oslo. Så tenker jeg at vi vet veldig mye mer om hvor det er fint for oss og vår hund å bo enn hva du gjør som er totalt utenforstående. Selge Trulte, herregud du er jo helt virkelighetsfjern.

      2. Hahaha åh Gud jeg har aldri ledd så mye av en kommentar. Jeg har alltid bodd i Oslo vi har absolutt ikke verdens største leilighet og det går så fint å ha hund skal jeg si deg. Mindre plass betyr ikke mindre hjerterom, og sist jeg sjekka så er det viktigst. Og ved at man bor i leilighet i byen blir man kreativ for å finne steder man kan gå og man kan ikke bare slippe hunden ut i hagen hvis hen må tisse. Vinn vinn om du spør meg;)).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg