SYNSTEST, VAR DET NOE GALT?

Reklame | annonselenke Nelly

jakken min finner dere her

Halloen, dere og god helg! Jeg har satt “helgens planer” på pause nå av åpenbare grunner. Det skjer jo ikke en shit, haha. Det blir det samme som alltid, jeg skal gå tur, jeg skal rydde litt, jeg skal jobbe. Veldig spennende. Så frem til det går an å leve litt vanlig igjen er den faste spalten satt på pause med mindre det plutselig skulle skje noe spennende en helg!

Denne helgen hadde jeg en viktig avtale, nemlig synstest hos optiker! Jeg har snakket om dette i evigheter, at jeg burde booke en synstest fordi jeg føler synet har blitt dårligere de siste årene. For meg som sitter så mye på skjerm kan det bli ganske tungt for hodet om synet ikke er på topp, i tillegg merker jeg det når jeg kjører på kvelden. Jeg blir liksom sittende og mye litt og synes det er ganske ukomfortabelt å kjøre i mørket. Så det var virkelig på tide!

Jeg har ikke sjekket synet siden jeg gikk på barneskolen så jeg hadde ingen anelse om hva jeg gikk til egentlig, men jeg regnet med å få beskjed om at det ikke var tipp topp i alle fall.

Det var mange forskjellige tester, noe jeg synes var ganske gøy faktisk! Det er spennende å se hvordan man sjekker sånt og det var så gøy å få se bildene som ble tatt av netthinnen min. Jeg elsker når jeg får se hva som faktisk skjer på innsiden og blir forklart hva de forskjellige tingene på bildet er.

Alt så veldig bra ut og synet var ganske bra, men jeg har visst litt skjeve hornhinner. Det var en type bokstaver jeg slet med hver eneste gang jeg skulle lese de bokstavlinjene, og det var c, g, q og o. Jeg så ikke forskjell på de når vi kom ned på det minste, og det er visst et vanlig problem med skjeve hornhinner i følge optikeren. Veldig interessant!

Jeg ble anbefalt å kjøpe et par briller som jeg kan bruke når jeg kjører bil på kvelden og når jeg jobber på skjerm, eller hele tiden om jeg vil det. Og det bestilte jeg like så godt med en gang! Jeg tror det blir veldig “lettende” for hodet om man kan si det på den måten så jeg gleder meg masse til brillene er klare til henting og jeg kan begynne å bruke de!

Ah, brillene jeg gikk for var sååå fine. Jeg gleder meg masse til å vise dere de når det kommer, forhåpentligvis neste uke allerede 😃

Alt i alt så er jeg veldig glad for at jeg endelig fikk tatt den testen! Det er sånne ting jeg alltid utsetter og det er ikke så bra. Slike små ting kan gjøre mye for hverdagen og det er godt å ha på plass, i stede for å gå rundt og lure. Så et tips til dere fra meg, sjekk synet om du merker at det ikke er som før eller om du bare lurer på hvordan det ligger an!

Med det ønsker jeg dere en kjempefin fredagskveld! Så blogges vi i morgen ❤️ Å, forresten! Husk at dere kan stille spørsmål til ukens spørsmål på Instagram story (@andreasveinsdottir) eller på snap (andreasveinsdot) ut dagen i dag.

2 kommentarer
    1. Kan gjøre underverker for hodet tenker jeg. (hode, nakke, skuldre) Bra du sjekket synet! Tipper du er nydelig med briller jeg! Gleder meg til å se, hehe! Ha en flott Fredagskveld! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg