STATUS PÅ LEILIGHETSSALG OG KVELDENS PLANER

Reklame | annonselenker Nelly

SKJORTE HER / BUKSE H&M

Hallo, fineste dere! Denne dagen har gått i ett. Jeg har hatt masse jobb å gjøre, noe som egentlig bare har vært skikkelig deilig. Jeg fikk gjort unna masse i dag tidlif og da jeg var ferdig dro med meg Morten ut for å ta bilder rundt i hele byen. Stakkars, jeg stod der og bannet i vei fordi det kom meget ubeleilige vindkast midt i bildetakingen, han knipset videre flink som han er. Heldigvis er han vandt med det hehe.

Jeg har gått og kikket på mobilen i hele dag i håp om at megler skal ringe med et bud til oss, men det har vært grusomt stille… Det gikk kjempebra på visning og noen var interessert, men sånn er det bare. Altså vi har også funnet steder vi elsker, men ikke bydd på. Det må liksom passe. Vi må selge vår først, som mange andre også sikkert må også vil man jo kikke litt rundt og ha noe å sammenligne med før man faktisk byr. Det er jo en stor avgjørelse, men jeg trenger at noen tar den avgjørelsen når det kommer til vår 😂

Neida, vi har ingen hast med å komme oss avgårde egentlig. Det er bare så spennende og jeg vil at noe skal skje! I teorien kan vi bo her i evigheter, men det hadde jo vært greit å komme seg avgårde etter hvert. Jaja.

Nå skal jeg bare freshe meg opp litt og dra ned til byen. Jeg skal møte en venninne av meg og vi skal ut og spise middag! Det blir skikkelig koselig og jeg gleder meg så sykt mye til å spise tapas igjen. Jeg elsker tapas og har allerede lagt en paln for hva jeg skal bestille haha. Flere som gjør det? Jeg pleier alltid å sjekke ut menyen til restauranten på forhånd og se hva jeg har lyst på. Greit å være forberedt haha.

Nei, nå få jeg komme meg avgårde! Vi blogges igjen 😉

 

24 kommentarer
    1. Den er jo rimelig høyt priset, kanskje derfor? Dere har jo ikke pusset opp for million, som er forskjellen i pris fra i fjor?:p

      1. Vi har pusset opp for et sekssifret beløp 🙂 Da vi kjøpte den kjøopte vi for 1.475 uten fellegjeld, nå er den priset til 1.790 uten fellesgjeld. Da vi kjøpte lå den først ute til 1.610 om jeg ikke tar helt feil, men det var et dårlig marked og det bodde en leieboer her som ikke vasket/ryddet før visning, det lå matrester i vasken osv. noe som gjorde det vanskelig å få solgt og den ble liggende ute i rundt et år. Den ligger altså ute for rundt 300 000,- mer enn hva vi kjøpte for, egentlig bare 180 000,- med tanke på hva den faktisk lå ute for, noe som er ganske rimelig med tanke på hva vi har fikset på (kjøkken, modernisert stuen, byttet sikringsskap, gulv osv.). Så hvordan du får det til å bli en million kan jeg ikke helt forstå, hehe.

        Det er en forholdsvis stor leilighet med tre soverom, innglassert balkong, splitter nytt kjøkken osv. med 15 minutter gangavstand til sentrum og turmuligheter rett utenfor døren så vil ikke si at det er en dårlig pris akkurat 🙂 Det er ikke uvanlig at det ikke kommer inn bud dagen etter visning. Nå er det langhelg nå så mulig vi hører noe på mandag, mulig vi ikke gjør det. Kanskje den er priset litt høyt, men absolutt ikke veldig mye. Tror nok uansett megler og takstmann har peiling på dett og kjenner markedet her i Kristiansand.

        Vi kommer uansett ikke til å selge under takst med det første, kan bo her i evigheter fordi vi ikke har noe nytt å flytte til og ikke må flytte uansett så dette tar vi med knusende ro 😀

        1. Morsomt hvordan noen kan reagere på prisen her syns jeg! Jeg tenkte med en gang jeg så prisen at det så ut som en ganske fornuftig pris! Jeg sitter veldig mye å ser på leiligheter/hus på Finn selv (sånn bare for å drømme meg litt bort) og ble egentlig i utgangspunktet litt overrasket av at det ikke var enda litt høyere 😂🙈 uansett, håper dere får solgt så fort som mulig!

          1. Så hyggelig å høre! Ja, både vi, takstmann og megler føler at prisen er veldig fair og noe begge parter kan være fornøyde med 🙂 Mye leilighet for pengene, og kort vei til sentrum 🙂

      2. Hei Andrea!
        Jeg husker at denne leiligheten lå ute for salg da jeg kjøpte min nåværende leilighet i naboblokka! Må si at dere virkelig har gjort en fantastisk jobb med oppussing!! Håper at dere får igjen for arbeider dere har lagt i den! Leiligheten ser helt super ut😍 lykke til med salget!

        1. Hei! Tusen takk! Vi har spart mye penger på å gjøre mye selv, men det har tatt sine arbeidstimer. Men det er ekstra gøy å ha et hjem som man virkelig har formet til sitt eget 🙂 Takk, vi krysser fingrene!

    2. Hei Andrea! Lurte på om du kunne tenke deg å gjøre et innlegg eller video(hvis du ikke allerede har gjort det) om det å ikke ville ha barn og hvordan det påvirker livet ditt? Jeg er selv 21 år og ser ikke for meg å få barn, ganske likt som deg! Syns det er veldig godt at du sier åpent at barn ikke er for deg, det gjør det litt lettere for oss andre som ikke ser for oss en stor familie også 🥰
      Jeg hadde syntes det ville vært veldig interessant å høre dine tanker rundt dating/kjærester før du møtte Morten, hvordan du og en evt partner forholdt dere til temaet, eventuelle fordommer og rare spørsmål du blir møtt med, og kanskje den litt mer «hverdagslige» siden av det. Syns selv innimellom det kan bli litt kleint når folk sier «ja når du selv får barn så vil du skjønne», når jeg sitter der og tenker at d ikke kommer til å skje. Pleier du å si ifra hvis du får sånne kommentarer fra folk eller jatter du med?
      Nå ble det fryktelig mye her, men har liksom ingen andre som deler mitt synspunkt å snu meg til! Håper ellers alt går bra både med deg, Morten og Trulte for tiden!

      1. Hei! Kanskje jeg kunne lagd en video på det, ja er vanskelig å skrive og forklare ordentlig og da vil folk ofte misforstå ting.. 🙂 Kan jo si at jeg som regel jatter med når folk sier sånt fordi jeg gidder ikke presisere at jeg ikke ønsker det samme som dem. Det spiller jo ingen rolle hva andre tror og tenker egentlig, men det er jo litt irriterende at alle bare regner med at man vil ha barn. Jeg ser jo hvordan det blir når jeg sier at jeg ikke ønsker det. Det er ikke mye rom for slike utspill i dagens samfunn, nei. Det er ofte de “du kommer til å endre mening”, “stakkars deg hva gjør du når du sitter på gamlehjemmet alene”, “hvordan er det å ikke ha familie?”, “du er så egoistisk”. Sånne ting.. Så er det de få som deg som er enig og “endelig” føler at noen andre føler det på samme måte!

        Man har jo forskjellig syn på ting, forskjellig syn på hva som er viktig i livet, og for de som er oppvokst med tanken om at det å få barn er meningen med livet blir nok sjokket stort når andre ikke har den samme oppfattelsen, men det må man bli flinkere til å respektere altså.

        Nei, tror jeg må lage en video haha. Dette ble langt!

    3. Herregud den kordfløyel skjorta er heeeelt nydelig! Jeg prøver også å gjøre looks på min blogg (www.husdukke.no), men har ikke så fine ting enda dessverre. Hva er ditt nummer 1 tips til en som nettopp har begynt å blogge?

    4. Spennende😁👍 lykke til med salget. Men hvorfor har dere ikke kjøpt no før dere selger? Hadde aldri turt og solgt før jg hadde funnet meg no nytt😅 står man med 2 leiligheter en liten stund, så tar man jo bare avdragsfri på den du skal selge 😅👍

        1. Aha 😊 men har dere et sted midlertidig så er det jo greit. Masse lykke til:) skulle forresten ønske det gikk Ann og få varsel at du har svart på kommentaren min. Det burde blogg.no fikse😅

    5. Jeg personlig syntes hvertfall kjøkkenet var finere før dere pusset opp, litt risky med svart kjøkken hvis man tenker å selge relativt raskt etter å ha pusset opp, da veldig mange foretrekker lyst kjøkken.

    6. Jeg skjønner utrolig godt at du blir irritert av sånne kommentarer som Line sin, men kan du være så snill å dempe den passiv aggressive holdningen når det gjelder spørsmål eller kommentarer du frustrerer deg over. Det gagner ingen, og er synd ettersom du er et fint forbilde for mange.

      1. Jeg svarer som regel på kommentarer hver dag, hele året og noen ganger må man bare få utløp for frustrasjonen altså. Det trenger ikke være store greiene, men hvis det har vært mye så må det rett og slett ut og da skjer det i ny og ne. Ikke det beste jeg gjør, men jeg er bare menneskelig og sånt skjer. Alle er vel litt frustrert og passiv aggressivei blant? 🙂 Jeg også, dessverre.

        Det kan ikke være sånn at man ikke skal få lov å reagere med irritasjon, sinne, bli lei seg og bare måtte være glad og positiv hele tiden. Jeg skjønner hva du mener og jeg er jo i teorien enig, men det funker ikke alltid i praksis om du skjønner <3

        Den kommentaren var forøvrig skrevet med Glimt i øyet og sagt på en tullete måte, men det er ikke så lett å vite når man kun leser teksten og kan tolke som man vil ☺️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg