SPØRSMÅLSRUNDE BOLIGKJØP

Reklame | annonselenker Nelly og Ellos

Kåpe her (50% + 15% med koden EXTRA15) / skjorte her / bukse her 

Hvem har førsterett på innredning, eller er det 50/50?

Hehe, jeg tar nok litt mer styringen her selv om Morten bestemmer mye han også. Vi blir som regel enige om ting, men jeg synes jo interiør er kjempegøy og kan sitte i timesvis for å finne inspirasjon, så tar jeg med forslaget til han så sier han ja eller nei.

Hvilket byområde bor dere i?

Vi bor litt utenfor sentrum, men akkurat hvor vi bor kommer jeg ikke til å si på bloggen. Litt privatliv må man få ha 🙂

Kan dere ha leilighet tour på YouTube?

Ja! Jeg gleder meg masse til å vise dere leiligheten, men vi må komme ordentlig på plass først.

Bor dere i Kristiansand eller Lindesnes?

Vi bor i Kristiansand.

Har dere kjøpt leiligheten?

Ja, det har vi.

Hvor gammel er leiligheten?

Den er fra 60/70-tallet om jeg ikke tar helt feil, men den ble pusset opp masse i 2014.

Hvor er det hvite stuebordet deres fra?

Det er fra Ellos Home og dere finner det her.

Blir det barnerom?

Vi har faktisk tre soverom, men det er absolutt ikke noe barnerom nei haha. Vårt soverom, gjesterom og kontor.

Har du flyttet helt ut av leiligheten i Oslo?

Ja, jeg hentet det siste flyttelasset torsdag 28. mars, woho!

Kjøper dere noe nytt eller bruker dere ting dere har arvet?

Vi hadde litt fra før begge to. Både Morten og jeg har bodd hjemmefra i en del år, så vi har det meste av kjøkkenutstyr og slikt. Vi kjøper allikevel litt nytt. Det er jo stas med sitt første ordentlige hjem! Jeg skal vise dere noe av det vi har kjøpt i et innlegg snart.

Hva er det beste med den nye leiligheten?

Åh, så mye! Jeg elsker at den er så romslig og så må jeg nesten si utsikten som er nydelig.

Har dere et budsjett på møbler?

Nei, men vi prøver å få det så billig som mulig samtidig som det er innenfor den standarden vi ser for oss. Foreløpig har det gått veldig fint!

Skal dere pusse opp noe eller er dere fornøyd med den som den er?

Den er veldig fin, men det er et par ting vi skal fikse på. Det er et panel som går halvveis opp på veggen over hele stua. Dette skal etterhvert rives ned og vi skal male alle veggene i stua i en dyp grønnfarge (organic green fra Jotun). Vi tenker også å pusse opp kjøkkenet på sikt, men det blir ikke med det første. Ellers er alt veldig fint!

Hvor stor er leiligheten?

Den er 74 kvadrat pluss balkong, så den er mer enn stor nok! Vi har tre soverom, bad, kjøkken, stue og balkong så jeg er meget fornøyd.

Hvor lenge holdt dere det skjult?

Vi var i budrunde helt i slutten av februar og det gikk vår vei, men det var forkjøpsrett på leiligheten, så vi måtte vente helt til midten av mars før det var sikkert at den ble vår. Det var noen spennende uker for å si det mildt, haha. Deretter skulle alt av papirer ordnes og de ble skrevet under for et par uker siden. Så på en måte har vi holdt det skjult i en måned, men det var ikke 100% sikkert at vi fikk den før i midten av mars og jeg tror ingenting er 100% sikkert før man står der med nøkler i hånden så det var derfor vi ventet helt til vi overtok 1. april med å fortelle det.

Eier dere like mye hver?

Ja, vi eier 50% hver 🙂

Hvis det er noe mer dere lurer på så kan dere som alltid spørre i kommentarfeltet <3

7 kommentarer
    1. Jeg og samboeren min kjøpte hus sammen etter vi hadde vært kjærester i 4mnd. Bedre å hoppe i det og se om det funker:) heia kjærligheten og lykke til:)

        1. Jeg kjøpte også hus sammen med samboeren min etter kun 4måner som kjærester, mest pga stor avstand mellom oss, og nå har vi vært sammen i straks 4,5år, har en datter på litt over 2år og har det veldig bra😃 så jeg tror ikke du trenger å tenke på at ting kan gå skeis Andrea, for det kan også gå veldig veldig bra❤️ masse lykke til med fremtiden😃

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg