SPØRSMÅL OG SVAR OM VOKSING

Reklame | i samarbeid med B.Unique hudpleie

Hei, fineste dere! Jeg vokser som dere vet jevnlig og har lagt merke til at det stadig tikker inn spørsmål om dette. Det skjønner jeg veldig godt fordi det er mye å velge mellom der ute.

Selv har jeg prøve å vokse armer, legger, lår, hele ansiktet, bryn og underlivet. Noe likte jeg, noe likte jeg ikke. Jeg har også prøvd stripsvoks, hotwax og sukker som hårfjerningsmetode. Åh, jo en gang prøvde jeg threading hvor de fjerner hår med trå, men det var ufattelig vondt så det skal jeg aldri gjør igjen. Ikke stripsvoks heller, i hvert fall ikke i ansikt og på underlivet. Det er så vondt!

Hotwax var min foretrukne metode frem til jeg prøvde å fjerne hår med med sukker. Personlig synes jeg det er den formen for hårfjerning som gjør minst vondt og som irriterer huden min minst. Mange har vært nysgjerrige på denne formen for voks så jeg ba dere stille meg spørsmål på Instagram story. Jeg vokser meg hos Monica på B.Unique hudpleie som holder til på Huset i Markens. Hun har vært så grei å svare på spørsmålene jeg ikke kan svare på selv, så here we go!

Hvor mye koster det?

Det varierer veldig, kommer an på hvilket område man ønsker vokset. Dere finner priser her. Behandlingen jeg gjør koster 355,- (overleppe og hake) og 595,- (brasiliansk).

Bruker man sukker på hele kroppen eller bare i ansiktet?

Sukkeret kan brukes på hele kroppen 🙂

Er sukkeret varmt/smeltet?

Sukkeret er ikke spesielt varmt. Det er varmet opp til cirka kroppstemperatur.

Hvor fort vokser håret ut igjen?

Dette er veldig individuelt, men et sted mellom fire til åtte uker.

Ser ut som jeg har fått pigmentflekk etter voksing. Hva gjør jeg?

På denne årstiden er SPF 50 den beste måte å beskytte mot pigmentflekker, ellers ville jeg forsøkt med eventuelt fruktsyrebehandlinger i salong. Dette anbefales å gjøre nærmere høsten/vinteren.

Hva er forskjellen på sukker og vanlig voks?

Sukker er 100% naturlig, mens voks er syntetisk. Teknikken er også litt forskjellig. Sukker er mest skånsomt for huden og gjør mindre vondt.

Hva er prisforskjellen på sukker og vanlig voks?

Dette varierer også fra behandling til behandling. Dere finner prisene her.

Hvorfor bør man velge sukker over voks?

Fordi det er mer naturlig og mindre smertefullt. Resultatene er også mye finere og hårveksten blir betraktelig mindre etter hårfjerning med sukker.

Hva er det i sukkeret man bruker for å vokse?

Glukose, sukrose og vann.


Så har jeg tatt med noen spørsmål mer rettet mot meg personlig. Husk å rop ut i kommentarfeltet om det er noe mer dere lurer på 🙂

Hva vokser du?

Jeg vokser underlivet (brasiliansk), overleppe og haken vokser jeg på sommeren.

Er det noen salonger i Oslo som har samme skånsomme behandling med sukker?

Jeg rakk dessverre ikke teste ut noe i Oslo før jeg flyttet, men Google it <3

Vokser du hele ansiktet og hvordan blir det når det vokser ut?

Nei, jeg vokser barten og haka. Det blir som det var før jeg vokset haha. Jeg får veldig mye hår på de stedene, så på sommeren pleier jeg å vokse haken i tillegg til barten fordi hårene blir lysere og huden brunere så det blir veldig tydelig, noe jeg blir veldig observant på og ikke liker så godt på meg selv.

Får du nupper?

Jeg pleide å få nupper, men jeg har ikke fått noe etter at jeg begynte med sukker og samtidig begynte å skrubbe både ansikt og underliv jevnlig.

Hvor ofte vokser du?

Jeg vokser meg hver fjerde eller femte uke, men det er veldig individuelt hvor ofte man ønsker å vokse.

PS. Husk på at alle har forskjellig smertegrense og forskjellig hud, så selv om noe funker på min hud er det ikke sikkert at det blir din favoritt. Sykt random bilder, men jeg har ingen voksebilder haha.

18 kommentarer

Siste innlegg