SØTPOTET- OG GULROTSUPPE

Hei, fineste dere! Nå tenkte jeg å dele en av mine favorittoppskrifter med dere. Det er oppskriften på en gulrot- og søtpotetsuppe som jeg har blitt veldig glad i. Jeg er generelt veldig glad i supper, men dette er kanskje favoritten sammen med blomkålsuppe.

Den opprinnelige oppskriften inneholder ingefær, løk og hvitløk. Jeg kuttet all løk fordi magen min ikke tåler det og erstattet ingefær med chili, bare fordi jeg synes det er bedre. Så det du trenger her er:

2 mellomstore søtpotet

3 store gulrøtter

Kokosmelk

Grønnsaksbuljong

1/2 til 1 chili

Start med å skrelle grønnsakene før du kutter de i mindre biter. Finhakk chili. Kok opp en liter vann med buljong og legg grønnsakene og chili i. La de koke halvveis under lokk til de er møre. Når grønnsakene er møre tar du kjelen av stekepannen, skrur va varmen og finner frem en stavmikser.

Kjør grønnsakene og vannet til en glatt og jevn suppe, rør inn et par spiseskjeer med kokosmelk, alt etter hvor mye du liker og smak til med salt og pepper. La gjerne suppen stå litt, da tykner den og blir mer slik som jeg liker den. Server gjerne med varme rundstykker eller hvitløksbrød!

 

1 kommentar
    1. Så bra at du lager mye mat fra bunnen av nå! 😀 Har gjort det i mange år selv. Liker å lage mat, og å vite hva jeg har i meg! Flott med oppskrifter! Du er god! Klem! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg