SOM EN SVIPPTUR TIL LONDON

God lørdag, fine dere! Har dere hatt en bra dag? Det har i alle fall jeg! For en fantastisk lørdag, rett og slett helt perfekt og akkurat slik at jeg vil at lørdagene mine skal være.

Jeg møtte venninnen min Ida i byen klokken tolv. Vi hadde avtalt å dra på afternoon tea! Det er så koselig og noe jeg forbinder med London, ja og England generelt. Ida hadde fått med seg et forholdsvis nytt sted her i byen som har startet med dette fantastiske konseptet. Jeg hadde aldri vært der før, men ropte omtrent ut “herregud, så kult det er her” i det vi gikk opp i andre etasje og da vi satt der med teen vår følte jeg at jeg hadde tatt meg en svipptur til London. Jeg glemte helt at jeg satt i lille Kristiansand, haha.

Ja, Café Rasmus heter stedet forresten, det er vel greit å nevne 🙂

Vi bestilte selvfølgelig afternoon tea som var et av flere fristende alternativer på menyen. I og med at det faktisk er lørdag kjørte vi på med champagneversjonen. Litt bobler klokken tolv på en lørdag er da lov i ny og ne 😉

Vi fikk så mye godt! Jeg fikk vegetarversjon av sandwichene, noe jeg satt veldig stor pris på at de ordnet uten noe problem og med et smil om munnen. Så hyggelige ansatte! De var kjempegode og jeg slukte alle tre, to med eggerøre og en med agurk på noen få minutter. Vi fikk en kjempegod scone som i skrivende stund gir meg vann i mannen, så utrolig god. Vi avsluttet med terte, brownie og makroner som selvfølgelig smakte helt fantastisk godt det også. Altsåååå, jeg var i himmelen!

Fine Ida ❤️ Vi har faktisk kjent hverandre helt siden barneskolen og holdt kontakten i alle år, selv om vi har bodd i hvert våre byer og hatt vårt å styre med. Nå bor vi i Kristiansand begge to og det er ordentlig godt å ha en god venninne som jeg kjenner skikkelig godt her.

  

Jeg må hit igjen, men jeg vil også spare det litt så jeg ikke bruker opp stedet haha. Det var uansett veldig moro å prøve noe nytt, særlig et så gjennomført sted med skikkelig digg mat! Jeg skal definitivt ta med alle venner som kommer på besøk til Kristiansand hit på afternoon tea (selv om det blir klokken tolv på dage, hehe) fordi dette stedet må bare testes når man er i byen!

10 kommentarer

Siste innlegg