SLIK KOMMER JEG I JULESTEMNING

Wii, i år er jeg et julemennesker for første gang og da må vi selvfølgelig snakke om hva som gir meg julestemning! I år er det nesten alt, noe som er litt morsomt. Jeg har lagd en liten liste over ting som gjør at jeg begynner å synge på julesanger!

🎅 Julelys. Det er kanskje det mest koselige med jula. Det blir så lyst! Folk pynter husene fine, flotter balkongen med lyslenker og henger lyslenker i vinduene, julestjerner i hvert eneste vindu og plutselig så er det så lyst og fint. Jeg blir så glad!

🎅 Pyntede julegater. Åååh, det finnes lite som slår julepyntede gater og butikker altså. Det gir meg lyst til å være i byen hele tiden og bare gå rundt med en julete takeaway kaffe, kikke inn i de lyse butikkvinduene og se på alle julevarene. Når de lager sånn stjernehimmel over Torggata, i hvert fall gjorde de det før, så er det jul for meg altså.

🎅 Juleboder. Jeg kjøper ting jeg ikke liker en gang bare fordi det er så koselig! Sånne små brune boder som ofte er på julemarked. Så selger de sånn eple på pinne og brente mandler og greier. Så kos!

🎅 Alt rødt. Haha, trenger jeg å utdype her?

🎅 Julekalender på TV. Det er ordentlig koselig og det tror jeg faktisk jeg kommer til å synes hele livet. Jul i Blåfjell er som nevnt tidligere favoritten her, men jeg synes Snøfall på NRK og så er skikkelig koselig så i år ble det den. En episode hver dag.

🎅 Julefilmer. Disse har jeg faktisk alltid likt, men i år er jeg enda mer gira enn før. Jeg gleder meg til det begynner å gå julefilmer på tv hele dagen. Da skal jeg sitte i sofaen i pysjen og kose meg! Favorittene mine finner dere her.

🎅 Lukten av juletre. Her kommer den riktignok i form av duftlys, men allikevel! Det er jo lukten av jul, enkelt og greit.

🎅 Pakkekalender! Morten får pakkekalender av meg og jeg tror faktisk jeg synes det er morsommere enn hva han gjør. Han lo av meg i går og sa at han våkner av meg so mstår over han tett opp i ansiktet og sier “vil du ha gave?” hver eneste morgen 😂 Er ikke det koselig da?

🎅 Pakke inn julegaver. Jeg har kost meg så mye med å pakke inn julegaver i år! Jeg kjøpte et skikkelig fint innpakningspapir på Rusta, med julebil og sånn vet dere. Så jeg har sittet på loftet hjemme hos foreldrene til Morten og pakket inn gaver til alle sammen. Det er faktisk noe man kan gjøre litt ut av! Koke seg litt gløgg, sette på julemusikk og pakke inn gaver.

🎅 Julegaveshopping. Wiii! Jeg begynner tidlig fordi jeg elsker å gi gaver! Noen ganger kan jeg nesten kjøpe litt for mye fordi jeg synes det er så gøy og glemmer ting jeg allerede har kjøpt, hehe.

🎅 Julevarer på butikken. Ikke før desember…. Men! Når datoen viser 1. desember er julevarer på butikken superkoselig og noe som får meg i skikkelig julestemning. Da snakker vi pepperkaker, gløgg, klementiner og alt som er.

Hva gir deg julestemning? ❤️

6 kommentarer
    1. Åh, koselig! 😀 De samme tingene for meg også stort sett. Spesielt julefilmer, vi har de samme favorittene forresten, haha! Og bare det å prate med familien hvor mye vi gleder oss til den magiske dagen/kvelden sammen. Julebrus, pepperkaker, julevarer, rødt, juletre, advent stjerne, lys og ja…alt! 😉 <3

    2. Må bare kommentere her, men gud for eit frekt svar ang far din om hvor han skulle feire jul aleine eller med noen, så svare du
      ” Nei det skal han ikke! Men privatlivet hans er vel kanskje ikke noe jeg trenger å utlevere?”
      Var jo absolutt ingen så spørte om privatlivet hans. Var eit heilt normalt spørmål om han skulle feire jul med noen eller aleina, så svare du så frekt så det der!

      1. Okei, slapp helt av. Jeg får mye spørsmål om familien min og da må dere forstå at selv om jeg er en offentlig person og deler mye av livet mitt, så har ikke dere noen rett til å få vite alt om dem eller hva som foregår i deres liv. Ja, det var kanskje en dum måte å si det på, men jeg ble litt irritert fordi jeg satt og leste gjennom spørsmål og det var såååå mye spørsmål om andre enn meg. Det er uaktuelt å svare på. Dere kan stille spørsmål om meg, men jeg kommer ikke til å svare på spørsmål om familien min. Så må jeg innrømme at jeg også ble litt irritert over at man kan finne på å stille et slikt spørsmål. Da har man fulgt lite med og vet veldig lite om meg. Jeg hadde ALDRI latt pappaen min sitte alene på julaften. Så da fikk du svar på det så kan du roe deg helt ned og se litt på deg selv her også. Er ikke en mindre frekk måte du skriver på nå enn hva det svaret mitt var.

    3. Jeg ser på Jul i Skomakergata på DVD😁Det jeg har vokst opp med og som er jul for meg🤗Jentungen ser på Amalies Jul,koselig🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg