SINGEL PÅ VALENTINE’S DAY

God torsdag og god Valentine’s Day! Personlig har jeg et ekstremt avslappet forhold til denne dagen og har aldri tenkt på den som noe særlig stort. Det gjør jeg heller ikke i dag, til tross for at jeg faktisk har kjæreste for aller første gang.

Vi starter dagen sammen, egentlig kun fordi jeg måtte til Kristiansand på visninger, men er fra hverandre i kveld. Det gjør ingen av oss noen verdens ting. Begge er enige om at Valentine’s har blitt noe ekstremt kommersielt. Personlig mener jeg at fokuset har flyttet seg fra å feire kjærligheten til å vise frem hvor bra man har det sammen i sosiale medier, og ikke minst hvilke dyre gaver og overraskelser man fikk servert av sin kjære. Totalt unødvendig!

For meg er Valentine’s en dag hvor man blir påminnet at det er fint å sette pris på de man er glad i, at det er koselig å gjøre noe spesielt sammen innimellom og at det er viktig å bruke tid med de man er glad i. Ingen overdådige gaver eller dyre middager. Ikke noe overdrevent pengebruk. Jeg misliker ikke Valentine’s, fordi jeg synes det er fint med en påminnelse om å vise sin kjærlighet for de man har i livet sitt, men jeg misliker hva denne dagen har blitt. En dag hvor folk gjør alt hva de kan for å vise hvem som elsker hvem mest i sosiale medier. En dag hvor lommeboken brenner på jakt etter dyre gaver. En dag hvor enkelte single føler seg glemt og påminnet om at de er alene.

Vet dere hva? Jeg var singel i 23 år og hadde det ganske så fantastisk, også på Valentine’s. Så her er noen punkter som kanskje kan muntre deg opp om du er singel og føler deg litt alene og glemt på denne dagen. 

❤️ Du slipper å føle på kjøpspresset rundt denne dagen og trenger ikke bruke penger på noen andre enn deg selv. I stede for å ende opp med å kjøpe en dyr gave til en eventuell kjæreste kan du heller bruke de pengene på å gjøre noe du har hatt lyst til lenge, men ikke tatt deg råd til.

❤️ Du trenger ikke pynte deg eller gå ut av huset om du ikke vil for å vise sosiale medier at du og kjæresten er verdens mest forelska par.

❤️ Du kan snu Valentine’s til noe bra, en “elsk deg selv”-dag. Det har jeg gjort noen ganger selv. Det er kjærlighetens dag og husk at det er viktig å elske deg selv før du elsker noen andre. Send deg selv blomster, dra på spa, spis en god middag, ligg i senga og se på Netflix, gjør hva enn du vil. Dette er din dag!

❤️ Du kan bruke dagen med dine kjære. Vær med familie eller gode venner, feir hverandre og feir kjærligheten. Kjærestepar har ingen enerett på Valentine’s, det er tross alt kjærlighetens dag. Du kan glede noen du er glad i med ditt nærvær. Kanskje du skal ta en tur til besteforeldrene dine? Eller kanskje du endelig skal sette av litt tid til en venn du ikke har sett på lenge? Alle andre er jo opptatt med kjærestene sine uansett så hvorfor ikke benytte anledningen til å bruke tid med og glede menneskene i livet ditt!

❤️ Du slipper å bli skuffet når du innser at Valentine’s ikke er så spektakulær som du så for deg. Den fantastiske daten dere skulle ha er egentlig bare en vanlig date og forsøkene på å gjøre den mer spektakulær enn noe annet ender i skuffelse… Det slipper du som singel!

❤️ Tenk at du er fri til å gjøre akkurat hva du vil når du vil. Du trenger ikke tenke på noen andre enn deg selv.

 

2 kommentarer
      1. Helt ærlig for å teste 🙂 Jeg fikk over 70 nye følgere kun den første dagen, så det var veldig interessant å se hvor mange som følger med uten å følge. Nå er den åpen igjen, var bare en test.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg