SEX, TINDER OG GUTTER

Woho, håper dere er klare for et nytt innlegg i singelliv & dating-spalten. Denne gangen spurte jeg dere hvilket tema dere ønsket at jeg skulle ta opp via Instagram story og det resulterte i at jeg fikk veldig mange spørsmål om alt fra dating og sex til husarbeid og Tinder. Derfor gjorde jeg om hele dagens spalte til en spørsmålsrunde om nettopp dette!

Hva er din mening om å være “pulevenner”?

Hvorfor ikke? Så lenge begge er klare på hva avtalen innebærer og bruker prevensjon (her ville jeg absolutt brukt kondom om dere ligger med andre også, kjønssykdommer ikke kult) så er vel det ganske greit.

Hvordan kan man få kjæresten til å gjøre med husarbeid? Vet seriøst ikke hvilke andre måter jeg kan spørre på. 

Wow, godt spørsmål! Man kan prøve å få det inn i en rutine på en eller annen måte. At hver mandag (for eksempel) har dere hver deres oppgaver som skal gjøres. Kanskje en av dere står for vasking av gulv, mens den andre tar overflater og støvsuger? Lag en slags avtale på det, eller i alle fall prøv haha. Det er jo veldig mye greiere om oppvaskmaskinen bare blir tømt automatisk når den er ferdig og at klær blir vasket når det trengs uten at noen må si noe for at det skal skje, men kanskje han ikke er så vant med å gjøre slikt selv og da tar det nok bare litt tid.

Hvordan går du frem når man synes er gutt er kjekk?

Blæææh, jeg var så elendig på dating at jeg måtte melde meg på et tv-program haha. Jeg blir nesten mer stille hvis jeg synes han er kjekk, jeg. Altså jeg vet liksom ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg husker en gang på byen for flere år siden hvor jeg skulle være litt “kul og frempå” og kysse en fyr jeg synes var kjekk, men han var ikke så gira haha. Fyyyy, det var skamfullt. I en ideell verden hadde jeg nok smilt til han, oppnådd øyekontakt og hvis han ikke kom bort hadde jeg gått bort og slått av en prat. Ikke at det ever hadde skjedd, men.

Har du noen gang datet via Tinder?

Jeg har sveipet og snakket med folk, men aldri møtt noen. Jeg hadde faktisk ikke lyst, hehe.

Hva liker du best med å ha kjæreste og hva liker du minst

Det jeg liker best er vel at jeg har en jeg virkelig kan åpne meg 100% for, som jeg kan stole på og snakke med om alt og som alltid er her om jeg trenger han. Det jeg liker minst er vel at jeg ikke alltid kan få viljen min, haha.

Hvordan få en gutt til å like deg?

Her er jeg helt klar! Vær deg selv, vis at du er interessert og hvis han ikke er det så får det bare være. Du kan ikke gjøre noe annet enn å være den du er, for all del, ikke endre på det for en gutt. Aldri!

Hva mener du er de tre viktigste tingene i et forhold?

1 – Tillit, at man stoler på hverandre og ikke er usikre. 2 – At man kan le sammen og ha det gøy. 3 – At man kan krangle uten å være ufine med hverandre og at man ordner opp med en gang i stede for å bære på ting.

Har du og Morten ofte sex, og hvordan er det for deg med tanke på vaginismen?

Tjaa, det er både og. I noen perioder har vi masse sex, men i andre perioder har vi mindre sex og det kan gå noen dager mellom hver gang. Det er noen ganger på grunn av vaginismen, noen ganger ikke. Som regel merker jeg ikke noe til vaginismen, særlig ikke nå som jeg har begynt i behandling igjen og det har hjulpet masse. De gangene jeg merker noe så stopper vi og gjør ikke noe mer før det eventuelt kjennes bra igjen.

Hva gjør du hvis du er forelsket i noen og du ikke vet om han liker deg tilbake? (Han vet det)

Det er vanskelig å si… Du kan fortelle han det, men hvis du mener at han vet at du er forelsket i han så er det vanskeligere. Alle er jo forskjellige. Det kan være at han liker deg også, men ikke tør å si det, men det kan også være at han ikke er interessert. Jeg tenker at det beste er å snakke med han, hvis ikke får du aldri noe svar <3

Er det best å være singel eller være i et forhold?

Begge deler har både positive og negative sider. Jeg tror det handler litt om hvor man er i livet og hvem man er sammen med. Jeg er egentlig veldig glad for at jeg var singel så lenge fordi jeg kjenner meg selv utrolig godt og er så klar på hvem jeg er. Hvis man har hatt kjærester fra barneskolen og opp gjennom hele oppveksten er det lett å forme seg etter hver kjæreste og det er litt kjipt når du plutselig står der singel og ikke aner hvem du egentlig er. Jeg trives både som singel og i forhold, men jeg har nok aldri hatt det så bra som jeg har det nå 🙂

Føler du at du har blitt flinkere til å åpne deg mer nå som du har kjæreste?

Ja! Jeg har gjennomgått en liten forvandling, haha.

Hvordan holder du og Morten gnisten i forholdet?

Vel, nå er forholdet vårt ganske nytt så gnisten er liksom tilstede av seg selv. Vi er jo generelt veldig flinke til å gjøre ting sammen, vi har det veldig mye gøy og ler utrolig mye. Det føler jeg er viktig.

Synes du Tinder er et bra sted å møte folk?

Helt sikkert for noen, men jeg hatet Tinder… Hater, faktisk. Grusomt! Du vet liksom aldri om folk kun vil ha sex eller om de vil på en date, haha. Nei, uff jeg er ikke fan.

 

 

6 kommentarer
    1. Hvilken behandling bruker du på vaganismen din? Tror jeg har fått det selv, og aner ikke hva jeg skal gjøre i og med at jeg ikke vil til lege eller lignende med problemet.

    2. Har du opplevd at du og Morten plutselig ikke har noe å snakke om? Jeg og samboeren har kommet til et punkt hvor det er mye klein stillhet, og vi kan sitte i bilen opptil en time uten å si noe til hverandre fordi vi ikke vet hva vi skal si til hverandre.. har du noen gode tips her? Dette er jo noe som skal komme naturlig, men mulig det bare er en fase? Vi har vært samboere i 1 år og vært kjærester i 2. Aldri hatt noe problem med det før, men nå har vi plutselig ingen å snakke om mer, verden hjemme eller på snap eller noe.. håper på svar og gode tips!

      1. Hei <3 Nei, ikke enda.. Ikke sånn du beskriver det i alle fall. Det hender jo vi sitter i stillhet en god stund, men det tenker jeg bare er fint. Jeg er aldri mer komfortabel enn jeg er rundt folk når jeg ikke trenger å snakke, eller føle på at det er stille. Dere kan jo kanskje prøve noe nytt sammen? <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg