SERIETIPS: UNREAL

Denne serien hadde jeg helt glemt bort til jeg tilfeldigvis kom over den på TV2 Sumo her om dagen. Jeg så sesong en for flere år siden, da tror jeg den lå på Netflix, men nå ligger det altså hele fire sesonger på Sumo.

Serien handler enkelt og greit om crewet bak en stor tv-produksjon og det er helt sykt hvordan de holder på for å få dramatikken de ønsker seg. Programmet som produseres heter Everlasting og ser ut til å være en type Ungkaren. Produsenten eller “show runneren” av tv-showet er Quinn og hun skyr ingen midler for å få akkurat det hun ønsker seg på tv-skjermen sammen med hennes Allierte Rachel. De følger med på alle til enhver tid for å finne noe hun kan bruke mot dem, eller en måte å manipulere deltakerne til å gjøre som hun vil.

Dere som lurer på hvordan realiityprogram produseres kan se denne så får dere svaret. Neida, det er nok ikke fullt så ille i virkeligheten (i hvert fall ikke i Norge). I UnReal drar de strikken så langt at det står om livet til deltakerne. Folk dør sjeldent som følge av at det skal lages god underholdning, men måten mye styres på og den konstante manipuleringen er ganske realistisk tenker jeg. Alt handler om seertall, alt!

Allikevel er det ikke foran kameraet det er mest dramatikk. I produksjons crewet er det maktkamper, kjærlighet, sex og utpressing. Det er heller ikke uvanlig at crew og deltakere hooker opp, og det virker som om all moral er kastet bort eller mistet i løpet av årene i tv-bransjen. Heldigvis for oss fordi serien er god underholdning!

Jeg må bare understreke at det er en fiktiv serie, men så spørs det da… Hvor langt fra sannheten er egentlig dette? Jeg skal begynne på sesong tre nå og jeg gleder meg!

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg