SERIETIPS: NARCOS

Hei fininger! Nå er det utrolig lenge siden jeg har kommet med serie- og filmtips her på bloggen. Det er vel egentlig fordi det ikke har skjedd så veldig mye nytt på den fronten. Den forrige filmen jeg så var på flyet til Sri Lanka, og før det husker jeg faktisk ikke sist jeg så en ny (eller gammel) film. Det samme gjaldt egentlig serier helt til jeg oppdaget Narcos!

Hvordan kan jeg ikke ha sett den serien før nå? Det er jo helt utrolig. Jeg husker veldig godt da serien kom ut på Netflix. Det var så mye snakk om den og “alle” så på Narcos. Jeg? Nei, det orket jeg ikke fordi de snakket spansk haha. Er det mulig…

Heldigvis ga jeg det et nytt forsøk og jeg ble hektet med en eneste gang! Det var mye informasjon i starten, mye folk og de hopper litt frem og tilbake i handlingen, men man kommer fort inn i det.

Serien Narcos handler om narkobaroner i Colombia og hvordan man prøver å få fatt i de, og dermed stoppe innførselen til USA. I all hovedsak handler serien om den gigantiske narkobaronen Pablo Escobar. Dere har kanskje hørt om han? Det er nesten vanskelig å la være.

Screenshot Netflix

Han er en vanlig smugler i Colombia som har et stort ønske om å bli president i landet. Han har et ufattelig stort nettverk med kontakter, noe som (i sammenheng med bestikkelser) gjør at han som regel får smugle det han vil over grensa. Etter hvert får han øynene opp for et nytt marked, nemlig kokain-markedet. Han starter noen laber og etter hvert eksploderer salget. Han blir raskt en av de rikeste mennene i verden og serien utvikler seg til å handle om hvordan Pablo driver virksomheten sin, hvordan han smugler sinnsykt mye kokain inn i USA og hvordan DEA (amerikanske agenter) jakter på han med alt de har.

Screenshot Netflix

Det er ufattelig spennende av flere grunner. For det første er det utrolig fascinerende å se hva Pablo får til og hvor ufattelig vanskelig det er å få tak i han. I tillegg følger selvfølgelig flere historier og blir kjent med de forskjellige karakterene, samt får et innblikk i hvordan ting var i Colombia på den tiden (og sikkert er flere steder i verden akkurat nå).

Denne serien MÅ dere bare se om dere ikke har sett den allerede. Hvis du har sett den – se den igjen!

 

2 kommentarer
    1. Hva heter det utestedet dere var på igår? Så veldig kult ut, er ikke så kjent i oslo enda hehe. Hvor ligger det?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg