SERIETIPS: LUPIN

Jeg har gått rundt i en tåke av serier, desperat etter å finne noe nytt å bli hekta på, men dessverre uten hell… Jeg har fått en million tips, prøvd meg på mange, kom meg gjennom Bridgerton, men så sa det stopp. Jeg trengte noe nytt, men det var ingenting som faget meg… Frem til nå.

Luping ligger på Netflix og fy for en serie! Jeg har nettopp begynt på den og er totalt hekta. Den tok meg, rett og slett. Allerede fra første sekund var jeg interessert og det tok ikke mange minuttene før jeg var obsessed. Det er en sånn serie jeg ville ha, en jeg blir helt lost i og bare må følge med på.

Serien handler om Assane Diop som har gentlemannstyven Arsène Lupin som sin store inspirasjon når det kommer til å begå kriminalitet. Ikke tilfeldig. Da han var liten jobbet faren hans for en styrtik og mektig fransk familie, men det endte ikke bra. Han ble anklaget for å ha stjålet et veldig veridullt smykke fra Marie Anionettes tid og havnet i fengsel hvor han tok sitt eget liv. Assane er etterlatt alene, men med en gave fra sin far. Boken om Arsène Lupin, gentlemannstyven. Her henter han inspirasjon til å utføre kriminalitet på en interessant og kreativ måte for å si det sånn.

En dag dukker smykket som ble stjålet opp igjen og Assanne, som er overbevist om at faren var uskyldig den gangen for mange år siden, bestemmer seg for å stjele det og hevne seg på familien som fikk faren fengslet.

Så spennende, seriøst! Jeg er totalt hekta og veldig lei meg fordi det kun er noen få episoder. Jeg prøver å spare de så jeg kan ha serien lenger. Den er så sinssykt bra og dere må faktisk se den.

5 kommentarer

Siste innlegg