SERIETIPS: LIVSTID

Jeg har begynt å se en ny serie som jeg må dele med dere. Det er serien Livstid som ligger på NRKTV. Det er norsk krim og det er så spennende! Selv om jeg sliter litt med norske serier fordi det er de samme skuespillerne over alt så klarer jeg faktisk å se litt forbi det i denne serien.

Serien handler om etterforskeren Victoria som jobber i politiet. Vi ser henne tilbake i tid, eller nåtid som jeg egentlig føler det er, hvor hun har sitt eget B-lag som jobber med å løse kriminalitet i Oslo. Vi ser henne også “mange år senere” (eventuelt det som faktisk er nåtid) hvor hun sitter i fengsel på livstid. Serien hopper altså litt frem og tilbake i tid i episodene, men det gjøres på en veldig ryddig måte.

Vi følger Victoria og B-laget mens de løser saker i fortiden, samtidig som det gir oss små pek og setter prikkene så smått på plass til hvorfor hun har havnet i fengsel. Et sted hun bestemt mener at hun ikke hører til fordi hun er uskyldig.

Man kan jo bare gjette, men det dukker ganske raskt opp en ny politisjef som ikke virker som den triveligste fyren på jord, men det er bare mine tanker ☺️ Uansett, veldig spennende serie!

Det kommer ut en episode i uken så man kan ikke sluke hele på en dag, noe som er bra fordi den er sååå spennende! Sakene som løses med B-laget er spennende og samtidig sitter man og tenker på hvordan i all verden Victoria, som virker som en skikkelig ordentlig og ærlig etterforsker har havnet i fengsel på livstid.

Har noen av dere sett den?

4 kommentarer
    1. Har ikke sett den, kanskje det blir det neste når jeg er ferdig med serien Et sted å høre til på nrk 😊💞 Den er også veldig bra!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg