SERIETIPS: BODYGUARD

  1. Mens alle andre er i gang med tips om julefilmer så kjører jeg på med et skikkelig godt serietips for dere som liker spenning og krim! Hvis Homeland, Criminal Minds eller Broen er blant favorittene dine kommer du garantert til å like denne.

Serien Bodyguard, som du finner på Netflix ble raskt en favoritt hos meg. Den var spennende fra første episode og klarte å holde spenningen helt til siste slutt i siste episode. Foreløpig finnes det bare en sesong og jeg vet faktisk ikke om det blir fler.

Hovedkarakteren heter Budd og er en tidligere soldat som har tjenestegjort i Afghanistan. Nå jobber han i politiet og skjuler blant annet at han har PTSD. Etter å ha avverget en terrorsituasjon blir han forfremmet og skal jobbe som livvakt for innenriksministeren i Storbritannia som på dette tidspunktet er sterkt mislikt fordi hun prøver å få gjennom en lovendring som gir myndighetene mer innsyn i data- og mobilhistorikk for å nevne noe.

Det viser seg fort at denne jobben blir ganske heftig og at det er ganske mye som foregår i kulissene. En stor konspirasjon, terror- og drapsforsøk og et ekteskap som er i ferd med å rakne er bare noen av utfordringene Budd står overfor.

Jeg så ferdig sesongen på noen dager (nå var jeg riktignok syk og hadde ikke så mye annet å finne på), så her er det bare å finne frem dyna, snakcs og alt annet du trenger for å bli i sengen resten av dagen. Denne må sees!

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

8 kommentarer

Siste innlegg