SERIENE JEG ALDRI BLIR LEI AV

God søndag, fine dere! Jeg har akkurat våknet opp hjemme hos Morten i Lindesnes. Guttegjengen her var på byen i går, men jeg meldte meg tidlig som sjåfør og brukte heller tiden de var på byen til å jobbe. Jeg fikk blant annet begynt å skrive på dette innlegget. Det er søndag, seriens store dag fortjener noen gode serietips. Jeg har skrevet ned alle seriene som jeg kan se igjen og igjen uten å bli lei og som jeg virkelig anbefaler dere å se om dere ikke allerede har gjort det.

Friends (Netflix). Jeg blir aldri lei av Friends, uansett hvor mange ganger jeg ser det. Uten å overdrive så kan jeg nok si at jeg har sett meg gjennom alle sesongene minst seks ganger, sikkert flere. For ikke å snakke om alle enkeltepisodene jeg har sett. Hvis ikke du har sett Friends så burde du virkelig gjøre det! Den handler om en vennegjeng som bor i New York, og det som er så fint med den er at den er så casual på en måte. Det er lett å kjenne seg igjen i hverdagslige problemer, utfordringer i kjærlighetslivet og de morsomme, men rare karakterene. Dette er serien jeg setter på om jeg er hjemme alene eller ikke får sove fordi da føler jeg meg plutselig litt tryggere.

Modern Family (Netflix). Denne er bare morsom, haha. Jeg vet ikke hva det er, men jeg blir virkelig ikke lei av sammensetningen av alle disse rare karakterene. Serien handler om det som er en “moderne familie” med et homofilt ektepar som har adoptert en datter fra Kina, en typisk kjernefamilie med mor, far og tre barn samt en familie som består av en eldre mann, en yngre kone fra Colombia, hennes sønn og etter hvert deres felles barn. Alle tre familiene er relatert i form av at den eldre mannen er faren til mammaen i den ene familien og den ene mannen i den andre familien.

Sex And The City (HBO). Ah, så gjenkjennelig! Jeg elsker å følge venninnegjengen i New York gjennom alle deres oppturer og nedturer med menn og livet generelt. Det er så mange temaer som kommer opp her som er superralevant!!! Hovedpersonen i serien er Carrie som er på jakt etter drømmemannen og jobber som skribent. Hun har en fast spalte som heter Sex And the City hvor hun skriver åpent om nettopp det. Vi møter også hennes bestevenner Samantha, Miranda og Charlotte.

Gossip Girl (Netflix). Herregud, denne serien har gitt meg kjærlighetssorg opp gjennom. Jeg kan se den igjen og igjen og bli like rørt hver eneste gang. Hovedpersonen i serien er Serena, en Upper East Side-jente fra en styrtrik familie som sliter med diverse problemer og blir sent avgårde på internatskole. Hun kommer plutselig tilbake til New York og vi får vite mer og mer om hvorfor hun endte opp med å reise i utgangspunktet. Vi møter også hennes nærmeste vennekrets, andre styrtrike Upper East Side-ungdommer som Blair, Nate og Chuck og ikke minst outsideren Dan og lillesøsteren hans Jenny. Det jeg elsker aller mest med denne serien er definitivt Chuck og Blair og alt med dem. Herreguuuuuud, de to!!!

Homeland (Netflix). Denne er så spennende! Det må riktignok gå litt tid mellom hver gang jeg skal se serien, men den er alt annet enn kjedelig. Hovedpersonen er Carrie, en bipolar CSI-agent. Vi blir med henne gjennom utrolig mye spennende, det aller meste handler om å bevare sikkerheten i USA og stoppe terrorangrep.

Broen (SF Anytime/Netflix). Denne serien har jeg akkurat sett, men jeg kommer definitivt til å se den igjen og igjen. Den er utrolig spennende, men samtidig morsom. Broen er en svensk-dansk krimserie med Saga Noren som hovedperson. Hun er litt annerledes, som hun beskriver det selv, men er en sinnsykt god politidame! Vi blir med henne og hennes partner i jakten på noen av Sverige og Danmarks mest brutale kriminelle.

Sons of Anarchy (Netlix). Aaah, det er lenge siden jeg har sett på SOA, men den skal snart tas opp igjen. Serien handle om en motorsykkel gjeng i USA som blant annet driver business med våpen og kriger om territorium med andre gjenger i området. Hovedpersonen i serien er Jax (som spilles av Charlie Hunnam, grunn nok i seg selv til å se serien) som stiger i gradene i klubben som hans avdøde far var med på å grunnlegge. Han har akkurat fått barn med sin narkomane ekskone og problemene blir ikke akkurat mindre av at hans ungdomskjæreste Tara er tilbake i byen. MÅ SEES!

White Collar (Netflix). Denne serien er en perfekt blanding av spenning og humor. Matt Boomer spiller hovedrollen som svindleren Neal. Han blir arrestert etter å ha vært på rømmen i flere år og ender opp som informant for FBI og sliter mellom å holde seg på det rene. Etter hvert utvikler han et godt forhold til sin “handler” (klarer ikke oversette dette haha) i FBI Peter, noe som ikke gjør ting noe lettere. Romantikk, drama, humor og spenning i ett!

12 kommentarer

Siste innlegg