SEKS FAVORITTER I OSLO

Reklame | Kouture / annonselenker Nelly / BikBok

Det er en del flyttesnakk her på bloggen om dagen, men nå er jo det faktisk den største forandringen som skjer i livet mitt på veldig lenge. Jeg gleder meg til å flytte, men som dere antakeligvis har fått med dere så synes jeg samtidig at det er ganske trist å forlate Oslo. Det er mye jeg kommer til å savne med den byen og nå har jeg funnet frem fem favoritter som jeg ikke har i Kristiansand.

SOLBRILLER ZARA / STRIKK&JAKKE MATCH / BUKSE BIKBOK / SKO NIKE / VESKE NELLY

Delicatessen. Nam! Delicatessen har helt utrolig god tapas og det er kjempekoselige lokaler. Når du klikker deg inn på hjemmesiden deres blir du møtt med teksten “byens beste tapasrestaurant siden 1999” og det tror jeg stemmer ganske så bra. Noen av mine favoritter er aspargesbønner i sitronolje, patatas bravas, alioli & bravasaus, albondigas i krydret tomatsaus og saltede mandler.

Oslo Raw. De har utrolig mye digg og sunn mat! Et perfekt sted å ta turen innom for å spise lunsj eller for å ta med seg en snack eller to hvis søtsuget dukker opp. Jeg må rett og slett ta en avslutningslunsj for meg selv der før jeg flytter fra byen. Favoritter: chiapudhding, acai bowl, avokado cracker og raw-kakene!

Taket Steen & Strøm. Et av de få stedene jeg synes er morsomme å dra ut på i Oslo! Nå er ikke jeg akkurat en festløve, men hvis jeg først skal ut nevnes alltid Taket sammen med Christiania som forslag fra min side. Det er helt fantastisk der på sommeren.

Kouture. Først må jeg informere om at jeg har et samarbeid med Kouture hvor jeg innimellom får sponset klær derfra, men det er ikke derfor de havner på denne listen. Denne butikken ligger på Arkaden i Oslo sentrum og de har utrolig mye fin fra forskjellige merker som By Malina, MBYM (settet på bildet under er derfra), Puma, Sand, Neo Noir og mange andre. De har også en del kult som coffee table books, søte notatbøker, smykker og solbriller.

St. Hanshaugen. Min favorittbydel i hele Oslo! Jeg er nesten forelska i St. Hanshaugen og da jeg skulle flytte sist var det uaktuelt å ende opp noe annet sted enn der. Det er så mange fantastiske bygninger, du har fine unike butikker, kaféer, restauranter, stillhet, parken og i tillegg er det like ved sentrum. Åh, som jeg kommer til å savne å bo der. Hvis jeg noen gang skal kjøpe i Oslo i fremtiden (må jeg vinne i Lotto, hehehe) skal det bli på St. Hanshaugen.

Yummy Heaven. Altså finner du bedre smågodt noe sted??? Nei, du gjør ikke det. Yummy Heaven er virkelig min guilty pleasure. Det var helt kritisk da jeg bodde i sentrum og hadde to stykker å velge mellom. Favoritten min ligger i Torggata og jeg var der så ofte at jeg ble “på hilser’n” med flere av de ansatte, haha. Litt for glad i godis, men sånn seriøst. Det finnes ikke et bedre sted å kjøpe smågodt!

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg