SAVN, ALLERGI OG SAMBOER

God morgen, fine dere! Nå skal jeg straks pakke ferdig det siste før avreise til Larvik og så sitte med jobb frem til vi drar i ellevetiden. Det er så deilig å ha tilgang til bloggen på en ordentlig måte igjen. Jeg har så mye å ta igjen, men det gjør ikke noe når det er kjempemoro og jeg kan kose meg mens jeg jobber.

Et av innleggene jeg jobbet med i går var dette. Jeg satt meg ned og skrev ned alt av tanker som har surret rundt i hodet mitt den siste tiden. Her er det mye forskjellig, haha.

Blazeren er fra Zara

💭 Det skal ikke være lett å stoppe langs veiene i Europa hvis man skal unngå laktose og gluten. Jeg sleit så da vi var på roadtrip. Det var mye lyst brød med ost og skinke, blæh. Jeg kan jo spise det til nød, men tenk på de som er ordentlig allergisk. Uff. 

💭 Jeg føler jeg har reist på «jakten etter gresspollen». Fyyyy så allergisk jeg har vært på både roadtrip og i London. Det er SÅ vondt og ti ganger verre enn hjemme. I London var jeg helt ødelagt, verre enn hva jeg har vært de to siste årene. 

💭 Jeg ble bedt om å vise legitimasjon på butikken da jeg skulle kjøpe Paracet. Dette skjer meg overraskende ofte, som regel når jeg går uten sminke (noe som er typ alltid). Ser jeg virkelig ut som om jeg er 18 år eller yngre?? No.

💭 Jeg savner Laban. Lille bebbisen <3 Da jeg kom hjem fra London innbilte jeg meg at han skulle vente på meg her og komme løpende mot døren da jeg kom hjem, men dessverre var det ikke slik. Jeg gleder meg til Manchester, men jeg gleder meg veldig til å komme hjem så vi kan passe Laban igjen. 

💭 Apropos savn. Jeg savner Morten så mye når vi er borte fra hverandre. Det er jo litt godt å kjenne på, men samtidig så er det jo ikke veldig gøy å savne noen. Jeg blir tatt rett tilbake til tiden med avstandsforhold. Jeger så glad vi avsluttet det ganske så raskt og flyttet sammen.

💭 Jeg har fått et nytt favorittland (sammen med Italia selvfølgelig, ingen slår Italia). Luxembourg, eller Luxenburg som jeg trodde det het er helt fantastisk! Det et nesten sykelig pent og ryddig over alt.

💭 Jeg synes pynteputer på hotell er så nasty. De må jo være bakteriebomber, i hvert fall hvis folk faktisk bruker dem. Uansett egentlig. Jeg pleier å legge de på gulvet, jeg. 

💭 Det å bo sammen med Morten går enda overraskende bra. Jeg trodde kanskje at det kom til å dukke opp utfordringer, uten at jeg helt vet hva det skulle vært haha. Det har liksom gått veldig greit. Det hender jeg maser litt for mye fordi han er litt for lat i forhold til hvordan jeg vil ha det og sånt, men det er jo normalt. På generell basis går dette strålende og han er virkelig den beste roomien jeg har hatt noen gang, sorry Sofie, Martine, Martine, Emilie og Marius <3

💭 Jeg tar meg stadig i å snakke om sommeren som kommer. Vi er jo faktisk snart i den andre sommermåneden selv om det ikke akkurat virker slik… Kan vi få ordentlig sommer i juli, vær så snill? Jeg trenger sol på kroppen og muligheten til å gå i de fine sommerkjolene mine.

💭 Morten har plutselig blitt så nysgjerrig på hvor jeg oppbevarer det han kaller for “den magiske boksen” min. Det er boksen med mine intimkos-apparater for å si det på en pen måte, haha. Jeg viste han den en gang da jeg enda bodde i Oslo, tror det var i forbindelse med pakkingen. Den ligger et sted i leiligheten og han ble plutselig veldig nysgjerrig på hvor. Han nevnte noe om å gjemme den i skogen tror jeg? Merkelige greier. Får se om jeg husker hvor den ligger selv, den er ikke akkurat i bruk om dagen haha.

💭Jeg elsker hotellfrokost i Norge, men i utlandet er det så stusselig. De har jo ofte helt andre frokostvaner. Det er alltid mye søtsaker og lyst brød. Yei…

 

11 kommentarer
    1. Fast ost, gulost/hvitost, tåler du. Laktosen forsvinner under modningen. Så plukke av ost og skinke og blåse i hvitt brød utenlands er kanskje tingen for å overleve. 😏

        1. Spis heller myyye pålegg, og dropp brödet! Hvis det er egg på frokosten, spis gjerne det. Det metter godt! Det lyse brödet metter ikke stort uansett. Nesten bare tomme kalorier som gjör deg oppblåst. Spis så grovt og fiberrikt du bare kan, styr unna hvetemel, drikk mye vann og fokuser litt ekstra på proteiner. Rekkefölgen på det som metter mest er:
          nr. 1: Proteiner. Nr. 2: Fett. Nr. 3: Karbohydrater.
          Klem <3

    2. Vi som sitter i kassa er nødt til å spørre om legitimasjon om det ser ut som kunden er under 25 år 😊 Så det er nok ikke fordi det ser ut som du er 18 år eller under😅 Men fordi du ser yngre ut en 25 😃

    3. Heiii, jeg bare lurte på om dere kjøpte fergebilletten fra Korfu til Sarande hjemme, eller om dere kjøpte den når dere kom til Korfu?
      Digger deg❤️❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg