RESTSKATT OG CELLEPRØVE

God morgen fineste dere! I går fikk jeg endelig svart på alle de fine kommentarene deres. Altså, dere er så gode. beklager at det tok litt tid denne gangen, men jeg har prioritert sola haha. Sorry not sorry.

Nå sitter jeg i sofaen med kaffekoppen min og savner God morgen Norge som vanlig. Kan det bli mandag snart? De starter igjen på mandag, ikke sant? Jeg mener å huske at noen av dere fortalte meg det.. Vel, vel. Jeg får holde meg til Real Housewives i mellomtiden. Ikke helt det samme, men det får duge!

I dag skjer det litt av hvert for meg så jeg tenkte rett og slett å dele dagens planer med dere. Her er det en god blaning av dramatikk og litt kos, hehe. Neida. Eller jo, litt etter min mening, men dere kan jo lese selv og gjøre opp deres egen mening.

🌸 Legetime. Jeg har en legetime, egentlig bare for å bli henvist til en million andre steder. Det er sikkert en god grunn til at man gjør det sånn, men jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke bare kan sende en melding typ som jeg gjør med ny resept og be om henvisning til ting. Det er jo ikke tilfeldige ting, det er ting legen min vet om. Som at jeg trenger henvisning til gynekolog for å ta celleprøve og til fysioterapeut for å løse opp ting som gir meg spenningshodepine og migrene. Det er jo legen min som anbefalte sistnevnte, men men. Jeg får ta den timen da haha. Da kan jeg jo be om ny resept samtidig.

🌸 Hente et belte hos skredder. Beltet på den nye Rotate-kjolen min falt litt sammen om man kan si det sånn. Beltespennen løsnet litt og jeg fikk den ikke på igjen, men heldigvis så kunne skredderen til butikken jeg kjøpte den i fikse det. Så i morgen skal jeg gå innom og hente det så er kjolen og beltet klart til å brukes igjen!

🌸 Regnskapsfører. Altså, gjett hvem som fikk sjokk da hun åpnet nettbanken og så at det var en efaktura på over 100 000 kroner merket restskatt? Nei, nei, nei. Det kan ikke stemme, og heldigvis gjør det antakeligvis ikke det. Jeg sjekket betalingene mine fra 2019 og det beløpet som mangler skal ha blitt betalt inn + en del tusen ekstra så jeg trodde jeg skulle få tilbake… Men dette blir for mye for meg og det kan være at jeg faktisk har gjort noe feil så jeg skal til min kjære regnskapsfører for å få hjelp til å rette opp dette. Jeg fikk så panikk i går, haha. Det er myyyye penger. Nå er jeg 99,9% sikker på at dette ordner seg, men herregud så glad jeg er for at jeg bestemte meg for å få regnskapsfører. Føler meg veldig mye tryggere med litt profesjonell hjelp. UPATE: selvfølgelig stemte det, haha. Når jeg fikk forklart det fra regnskapsføreren min ga det mer mening. Jeg trodde en betaling fra i år var skatt, men det var jo restskatt fra 2018. Skjønner dere hvorfor jeg trenger en regnskapsfører? Vel, vel. Nå er heldigvis alt under kontroll og dette går veldig greit, men det er jo selvfølgelig kjipe penger. Forklaringen? Jeg tjente mer enn beregnet i fjor i forhold til forskuddskatt. Ah, forskuddskatt… Så komplisert!

🌸 Trening. Når jeg er ferdig med det jeg skal i byen så er det trening som står for tur. Jeg har ikke helt bestemt meg for hva jeg vil gjøre enda, det kommer an på hvor det er mest folk så jeg kan unngå dem hehe. Det blir enten intervaller på mølle eller en veldig morsom styrkeøkt jeg satt sammen selv forrige uke. En blanding av diverse PT programmer jeg har trent tidligere. Det er bulgarske utfall/skulderhev, sumo deadlift high pull med kettlebell/hjulet og to øvelser med en sånn oppblåsbar ball. Jeg vet ikke hvor mye dere skjønte av dette, men det er ganske gøy! Sist gikk jeg powerwalk i motbakke på mølla først så blir fort det nå også.

🌸 Etter en dusj og en god lunsj blir det jobb. Jeg skal redigere en video, klargjøre et samarbeid, jobbe meg gjennom mailen for dagen og prøve å finne inspirasjon til å dele noe gøy her på bloggen!

🌸 Ta bilder sammen med Morten. I kveldingen (det er da jeg liker lyset best nå om dagen) skal Morten og jeg dra ned til byen for å ta en del bilder. Jeg har masse fint å vise dere fremover!

7 kommentarer
    1. Du trenger ikke henvisning til fysioterapeut fra lege 🙂 Så lenge du velger en fysioterapeut som har avtale med kommunen betaler du kun egenandel.

    2. Anbefaler deg å tøye nakken til sidene og tøy hodet frem. Hjelper ekstremt bra på spenningshodepine som fører til migrene. Sliter mye med det selv, og det er seriøst det eneste som fungerer i lengden. Irriterende å være avhengig av fyso og kiro som koster masse penger i lengden også 🙂 Jeg får også så ille migrene at jeg ikke tåler lys, lyder o.l og spyr til slutt av smertene. husk å gjør det regelmessig!

    3. Hei, jeg er selv fysioterapeut og det stemmer som Martine sier! 🙂 Du kan enten kontakte en kommunal eller en privat med driftstilskudd, da må du kun betale egenandel. Om du vil slippe å stå på venteliste kan du gå til en privat og mest sannsynlig få time med en gang, men da betale full pris 🙂 Trenger ikke gå via fastlege, denne ordningen falt bort for 2 år siden og det er en del fastleger som ikke har fått med seg dette og fortsatt gir unødvendige henvisninger…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg