Q&A: MORTEN SVARER PÅ SPØRSMÅLENE DERES

Hvordan var overgangen fra Oslo til Kristiansand?

Foreløpig har jeg ikke merket sånn allverdens ettersom vi stort sett er hjemme eller ute på turer og løpeturer. Men det er definitivt kaldere her. Også liker jeg leiligheten vår i Oslo bedre enn den vi hadde i Kristiansand. Så sentralt samtidig som det er et rolig og fint område for oss alle tre. Så det føles veldig rett å ha flyttet for en periode. Men vi kommer nok tilbake om noen år.

Hva er det beste med Trulte?

Da må jeg velge EN ting? At hun er så snill!

Hvis du skulle bodd i et annet land, hvor ville du bodd?

Gøy spørsmål! Jeg tror jeg ville valgt et land hvor de snakker spansk. Så hadde jeg tvunget meg selv til å lære mest mulig mens jeg bodde der. Kanskje jeg ville valgt Barcelona. Altså Spania.

Trives du i Oslo og hva er det beste med å bo der?

Jeg trives veldig godt så langt! Nå er jo stort sett alt utenom matbutikkene stengt, så jeg har ikke fått opplevd helt ordentlig hvordan det faktisk er å være en Oslo-borger. Men det har startet veldig fint. Liker området vårt!

Hvilken reise er den beste du har vært på og hvorfor?

Det må være reisen til Love Island! Fikk virkelig utfordret meg selv, også møtte jeg jo kjæresten min der.

Hvilket reality show kunne du vært med på?

Amazing Race! Det ble jo dessverre lagt ned i Norge. Drømmen hadde også vært å være “På tur med Dag Otto” selv om det ikke er mulig haha.

Hva fikk deg til å klippe av det lange håret?

Det siste som jeg gjorde at jeg bikket over til klipp var at det var jæskla irriterende og varmt å løpe med haha. Fatter ikke at dere jenter (og menn) holder ut år ut og år inn med kjempelangt hår. Også var alltid planen å donere masse av håret. Det er enkelt og kan gi andre så mye glede. Jeg fikk se parykker som de lager av hår som blir donert da jeg selv donerte, og det ser fantastisk bra ut! Så neste gang du skal klippe masse hår, be frisøren om å samle det i strikk også leverer du det til et mottak i din by 🙂

Hva er det beste og verste med Andrea?

Det beste er at hun er så snill og tenker mye på at de rundt henne skal ha det bra. Det verste er at hun fort går i panikk modus hvis hun plutselig får litt dårlig tid eller noe ikke går som hun hadde forestilt seg i topplokket.

Hva er drømmejobben din?

Sportsanker eller kanskje SoMe-ansvarlig for en stor fotballklubb? Jeg har alltid vært over snittet interessert i sport, og kommer nok alltid til å være det. Alle slags idretter fascinerer meg på forskjellige vis.

Hvor mange fra Love Island 2018 er fortsatt sammen?

Det er bare Andrea og meg. Men en del andre deltakere har fått seg kjærester på utsiden av Love Island, og det er kos!!

Hvor mange ganger i uka jogger du?

Jeg har “klikka” litt på løpefronten, så nå ligger det på 6-7 turer i uka. Men bare 2 av disse er litt ekstra raske turer. Resten er rolig jogg hvor jeg bare lar beina flyte til en god podcast eller musikk. Og et par ganger er Andrea med og da jogger vi rolig og kontrollert i hennes tempo 🙂

Hvordan har du trent løping i det siste og har du noen løp du skal delta på?

Nå trener jeg som sagt i forrige spørsmål bare 2 tyngre økter i uken, og det er mer enn nok hvis man er mosjonist. Så sper man på med noen rolige løpeturer eller litt styrketrening. Jeg har meldt meg på Tromsø halvmaraton i juni, så jeg krysser løpetærne for at det blir arrangert og at covid-19 flyr ut av livene til oss alle. Jeg vil også løpe større løp i utlandet, men det ser mørkt ut for at det skjer i 2021. Heldigvis er jeg fortsatt ganske ung som løper, så det skjer uansett med tiden.

Hvor har du hytte?

Bortelid i Åseral.

Ville du 100% flytte til Oslo eller ble det bare sånn?

Ja, jeg ville det, hvis ikke hadde jeg ikke blitt med på det haha. Det var deilig å starte nok et nytt kapittel, og det føles veldig rett så langt.

Synes du det er mye mas fra Andrea om bilder til bloggen?

Nei, det er overraskende lite egentlig. Og hun er heldigvis glad i å ta mange bilder om gangen slik at det blir lang tid mellom hver gang.

Er det stor forskjell på hvor mye du henger med venner nå og da du var singel?

Ja, jeg skjønner jo nå hvorfor de kompisene som fikk kjærester bare “forsvant”. Det er vel sånn det blir med tiden. Men det er jo viktig å ikke miste kontakten helt. Men for å svare på spørsmålet så ja, og særlig nå i disse tider.

Når skal du fri til Andrea? (det lurer jeg også på, klem Andrea)

11.11.22 for da har jeg bursdag og fyller 30 år. Toilla. Jeg vet faktisk ikke, jeg vil egentlig helst bli kvitt denne pandemien først, så jeg er litt på stand by som Trump ville sagt.

Favoritt distanse (løping) 

Jeg liker nok halvmaraton best. 5000 og 10 000 er så mye tyngre for kondisen/pusten og gjør mer vondt. Halvmaraton handler mer om å finne flyten. Men jeg har samtidig lyst til å smadre persene mine på både 3000, 5000 og 10 000 for å få litt skikkelig fart på beina.

Vaporfly vs Alphafly…hva er din favoritt?

Jeg velger nok Vaporfly uten tvil. Vaporflyen satt som et skudd rundt de smale føttene mine. Jeg synes Alphaflyen blir mye mer klumpete. Men jeg hadde kaaaanskje valgt Alphafly over Vaporfly om jeg skulle løpt maraton.

Norges fineste by?

Jeg synes Tromsø er veldig fin. Synd det aldri ble vinter-OL der, det hadde blitt tidenes OL, PUNKTUM.

Hvor ville du bodd hvis du kunne velge selv?

Haha, gøy! Det er faktisk Oslo pr dags dato. Hvis du mener hvis jeg var rik så ville jeg hatt et bosted i varmere strøk.

Trives du i den nye leiligheten?

Ja, den er så fin, og elsker beliggenheten.

Hvilke fotballag heier du på?

Tromsø! TILbake i eliteserien <3 Men gruer meg litt til å møte Bodø-Glimt. Har også alltid vært United ettersom den første drakta jeg fikk var en hvit Beckham drakt. Fikk også to Real Madrid drakter med Zidane og Roberto Carlos, så jeg er også svak for Real Madrid, selv om det er bittelitt kræsj med å være United supporter. Men sånn er det nå en gang.

Beste julegave du fikk i år?

Massasjetime <3

Beste og verste med å flytte til Oslo?

Det blåser ikke her i motsetning til Kristiansand, og jeg HAATER vind. Det er verre enn regn. Det verste er at “alt” er stengt, men det er jo ikke Oslo sin skyld. Gleder meg til byen blir friskmeldt.

Topp 3 drikker utenom vann?

Veldig svak for energidrikker som Nocco og Heat. Pepsi Max og Taffel/Farris/Isklar

Valencia halvmaraton 2022?

Ja, takk! Hvis jeg føler meg i stand til å snuse på 1:19:59 innen den tid.

Har du noen langsiktige/kortsiktige mål?

Jeg synes helt ærlig at det er vanskelig å sette seg mål om dagen. Er fornøyd så lenge jeg klarer å fylle dagene noe å gjøre sånn ting er nå.

Vil du være med på mer tv? Alene eller sammen med Andrea? Og hva?

Ja, men absolutt ikke for enhver pris. Det må være noe som trigger. Om Andrea er med eller ikke kommer litt an på programmet. Jeg elsker jo Eurovision, så jeg kunne godt vært ekspert der (tuller ikke).

Hva fikk deg interessert i løping?

Jeg har tenkt litt på det selv, og det er mye forskjellig. Selvfølgelig Team Ingebrigsten, men jeg begynte for flere år siden å melde meg på konkurranser for å utfordre meg selv. Så har jeg lenge hørt på podcastene “I det lange løp” og “Breaking marathon limits” som jeg kan anbefale alle som er interessert i løping å høre på.

Hvor mye trener du og hvordan ser en treningsuke ut for deg?

En typisk treningsuke pr dags dato uten tilgang på styrkerom eller mølle blir det fort 4-5 rolige turer hvor Andrea kanskje er med på 2-3 av dem. Også har jeg 1 økt med intervaller + en langtur på alt fra 15km til 25km. Jeg kan heldigvis jobbe hjemme, og har mulighet til å hvile beina mye mellom turene. Hvis du er fysisk aktiv i jobben din ville jeg kanskje kjent litt etter om du føler beina er klare og uthvilte nok. Fort å pådra seg skader. Jeg tøyer og bøyer også alltid 2-3 minutter før og etter hver økt. Det hjalp veldig på knærne mine.

Sparer du til langt hår igjen?

Jeg vet ikke helt enda, sliter med å bestemme meg, haha.

 

10 kommentarer
    1. Sånne innlegg er så morsomme!! Digger å følge med på dere, faktisk en av de få bloggene jeg leser!! Dere gjør en kjempefin jobb, synes også at du Andrea er et utrolig godt forbilde og en man kan se opp til❤️

    2. Kommentar til Morten:
      Må bare si at du er veldig inspirerende og morsom å følge med på. Kudos til deg (i rette Stravaspråk) for driven du har på løpingen. Gøy å se at du får resultater, ikke minst moro at Andrea har slengt seg på også. Gleder meg til å følge deg videre. Fortsett å dele treningen din, kan gjerne dele enda mer også! Hilsen en over gjennomsnittet løpeglad sjel. Og helt enig, i det lange løp er nydelig å høre på. Pleier selv å ha de på øret når jeg løper langturer.

      Og Andrea! Keep it up du også 🙂

    3. Så Enig me dæ Morten at Tromsø e fiiin😍 æ vil fløyte hjæm, men etter 20 år så kjenne æ nesten ikkje folk der lenger.

      Bi bærre arti at Gutan møte knallsterke Glimt. Kanskje dæm sett dæm på plass 🤣🤣 Like ikkje rivaliseringa. Vi treng de lagan vi kan få opp fra Nord Norge opp… æ bruke alltid si æ har TIL i hjærte, men glimt i øye 😃

      Satse på Coronaen fyk rett ut snart så æ får se Gutan på Aspmyra snart.

    4. Koselig innlegg☺️
      Jeg løper mye men burde vært bedre på tøying. Hvilke tøyeøvelser gjør dere før løping?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg