POSITIVE OG NEGATIVE TING MED Å FLYTTE TIL KRISTIANSAND

Hello, flotte lesere! Nå er vi tilbake på Sørlandet. Vi kom hit i går ettermiddag og brukte dagen på å rydde, pakke ut og trene. Dagen i dag er full av planer, men fortvil ikke. Vi skal vlogge gjennom hele dagen så dere får se alt det morsomme vi gjør. Morten skal få straffen sin fra drive in-challengen og vi skal på visning for å nevne noe.

Apropos visning… Den siste tiden har jeg hatt bittelitt panikk for å flytte, rett og slett fordi det begynner å bli veldig virkelig. Nå skjer det (forhåpentligvis) snart og jeg har skjønt at jeg skal flytte fra Oslo og ikke minst vennene mine… Så for å minne meg selv på hvorfor jeg gjør dette skrev jeg en liten for og imot liste med like mange punkter på hver.

➖ Jeg flytter fra vennene mine som jeg er ufattelig glad i. Vi er en sånn gjeng som snakker sammen hver dag. Vi sees flere ganger i uka. I helgene pleier vi å samles. Plutselig stikker vi innom hverandre en tur, helt spontant. Det vil jeg virkelig ikke reise fra.

➖ Jeg flytter til en ny by med en jobb som begrenser muligheten til å få nye venner. Vanligvis begynner man i en jobb med kollegaer eller på et studie. Det gjør jo ikke jeg hehe.

➖ Det er en ganske mye mindre by enn Oslo og jeg liker meg veldig godt i Oslo. Jeg kan jo egentlig gjøre om dette punktet til at jeg trives godt i Oslo så det blir kjipt å flytte, haha. 

➖ Det å flytte til Kristiansand betyr at det er enda lenger hjem til Larvik enn hva det er nå. 

➕ Folk virker på generell basis utrolig hyggelige i Kristiansand!! Det er gøy. Da jeg sa at jeg skulle flytte rant det inn med koselige meldinger fra folk som ønsker meg velkommen, og de snakker så varmt om byen de bor i. Sånn sett tror jeg det kan være lettere å bli kjent med noe folk enn hva jeg tror.

➕ Miljøskifte er ikke så dumt. Nå har jeg bodd lenge i Oslo og jeg merker jo at jeg er litt rastløs. Sånn sett blir det godt å komme til et helt nytt sted med nye gater, butikker, restauranter og en helt annen vibe.

➕ Sommeren på Sørlandet kan jo faktisk ikke måle seg med sommer noe annet sted i landet. Det blir rett og slett nydelig! Jeg gleder meg utrolig mye til å oppleve min første fulle sommer i Kristiansand.

➕ Jeg får kjøpe min første leilighet og starte et liv sammen med verdens fineste kjæreste i en by som er litt ny for oss begge. Detter nuller jo ene og alene ut det negative, eller?

 

Jeg vil si absolutt si at for-listen går seirende ut med sterkere punkter enn imot-listen, så yei! Jeg har gjort rett valg, haha.

 

13 kommentarer
    1. Du har en superfin blogg! <3 Minst du spurte i et innlegg for litt siden om vi hadde forslag til innlegg grunnet få ideer.

      Her er noen forslag til innlegg jeg liker å lese: (selv om jeg vet du har hatt flere av de)
      – Dagen min i bilder
      – Dagen min time for time
      – Tips: dette kan du gjøre på en fridag / søndag
      – Neste månedens planer
      – Matoppskrifter
      – Fem frokostfavoritter (lunsj, middag etc.)
      – Favoritter i klesskapet
      – En bukse/jakke etc. – tre antrekk
      – Dilemmaer
      – 30 spørsmål etc (som er laget på forhånd). Her synes jeg alltid det er en del spørsmål hvor man kan utdype veldig og rett og slett lage et helt innlegg ut av et spørsmål.

    2. Halo du får deg jo lett venner i Kristiansand, du kan bli venner med leserne dine. Hvis ikke så er jo alle man møter på byen bffs<3<3
      Du kan være venn med meg da:)))))

    3. Folk flest på vår alder flytter mye lengre hjemmefra enn 2-3 timer bilkjøring – og både innenlands og utenlands pga studier, og jeg tenker de fleste har godt av det 🙂 Og går det ikke fint så er det heller aldri noen skam å snu 🙂

    4. Tror du kommer til å trives veldig godt! Jeg er selv oppvokst her og har bare gode erfaringer. Skjønner godt bekymringen med å finne venner mtp jobben din, men jeg tror det kommer seg 🙂 Blant annet så finnes det flere bloggere i Kristiansand som er like fantastiske og sprudlende som deg, kanskje det hadde vært en start? (Kristina Andersen og Marthe Borge) eller kanskje Morten har noen kompiser med kjærester?
      Jeg synes mange her fremstår reserverte, men med en gang man tar en prat, så åpner alle seg. Man må bare tørre å være den som sier hei først tenker jeg! Masse lykke til <3 og sommeren kan du glede deg masse til altså!

    5. Det går nok kjempefint ❤️😃 Alltid spennende med noe nytt og hvis det skal vise seg etterhvert at du ikke trives, så går det jo ann å flytte tilbake 🙌🙆‍♀️

    6. Du får nok kjempefort nye venner i krs!!
      Er herfra selv så har jo venner fra før, men kjenner flere som har flyttet ned kun for å jobbe som telefonselger liksom! Så det går nok kjempefint 😻 masse masse lykke til og velkommen til fineste Kristiansand 💕

    7. Ang reisevei til Larvik. Jeg studerte i Kristiansand og bor nå i Oslo og kommer fra Larvik. Jeg merket iiiingen forskjell i reisevei. Føler ikke det var lenger fra krs enn fra Oslo 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg