OPPSKRIFT: WRAP MED FALAFEL

 

Hei, fineste dere! Jeg tenkte å dele litt mer oppskrifter på bloggen fremover. De fleste spiser kanskje litt mer mat hjemme enn vanlig og det er lett å stå litt fast på de samme rettene som alltid.

I dag tenkte jeg å dele en superdigg og veldig enkel rett med dere. Jeg lagde dette til lunsj, men du kan også ha det som middag, alt etter hva som frister. I tillegg så kan du i teorien ha akkurat hva du vil i en wrap, men denne kombinasjonen burde testes. Den er veldig god 😉

Du trenger falafal, jeg bruker denne fra Hälsans Kök. Hvis du vil ha med kjøtt er kylling en god erstatter. Jeg bruker fullkorn tortillalefser fra Old el Paso. Jeg har i salat, cherrytomater, paprika avokado, stekte kikerter, fetaost med chili, tortillachips med paprika (som jeg glemte å ha med i bildet) og en pesto”saus”.

Denne lager jeg enkelt ved å blande pesto og rømme, litt mer rømme enn pesto. Du kan ha mer rømme i for mildere smak.

Smør pestosausen på bunnen, legg på salat og alt av fyll, avslutt med falafal, brett sammen og nyt! Supergodt, skikkelig enkelt og hvis du får rester kan du lage en deilig salat eller enda en wrap 🙂

8 kommentarer
    1. Supert, Andrea! Du blir jo stadig bedre og bedre på kjøkkenet du! Goals! 😀 Ser mange spør etter oppskrifter hos deg, så jeg tror det blir veeeldig populært å dele oppskrifter fremover! Det hjelper jo på for deg også, om kreativiteten blir litt lav i disse tider… 😉 Mat trenger vi jo flere ganger dagen! 😀 Klem! <3

    2. Elsker denne retten! Fant denne oppskriften for et par uker siden og spist det 5-6 ganger siden 😅 men bare at jeg har brukt Hummus isteden for pesto, så er det veldig godt med chili aioli på (fåes kjøpt på rema) 😊 men takk for tips, så skal jeg prøve med pestosaus neste gang 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg