OPPSKRIFT: TACOGRATENG

NAM! Jeg er en skikkelig taco-elsker, men jeg er absolutt ikke fremmed for å teste andre versjoner enn vanlig taco i tortilla. Tacosalat og tacograteng er to favorittversjoner og det er sistnevnte jeg skal tipse dere om i dag. Den er helt sykt og god jeg synes den er enda litt mer kos enn vanlig taco.

Jeg kunne egentlig kalt dette for en meksikansk grateng, men vi kjører taco. Det er tusen måter å lage denne på. I bunn og grunn så hiver du alt du vanligvis har i taco i en form, topper med ost og steker den i ovnen på 200 grader til osten er gylden. Jeg tenkte allikevel å dele min favorittversjon med dere.

🌮 Ønsket base, om det er kjøtt, bønner, kikerter, kjøtterstatning eller noe annet du liker. Jeg bruker kjøtterstatningen fra Quorn, min favoritt!

🌮 Jeg bruker tacokrydder, fetaost, mais, purreløk, meksikansk ris, tacosaus, tortillachips og ost til topping.

Stek basen som vanlig og tilsett tacokrydder. Skjær opp ønskede grønnsaker og legg i formen. Fyll opp med base og ønsket fyll, bland det godt sammen. Hell et glass tacosaus i formen og fordel det jevnt over basen og fyllet. Topp med nachochips og dekk alt med revet ost. Stek i ovnen på 200 grader til osten er smeltet og gylden.

Server gjerne med en deilig salat, rømme, guacamole og cheddarsaus.

10 kommentarer
    1. Lagde denne i dag og den meksikanske risen fra Uncle Bens var sååå god 🙂 Så risen fantes i andre varianter og de må prøves 🙂 Takk for godt tips 🙂

    2. Hei 🙂 Hvilke filter bruker du for å få så fine farger på disse bildene og andre bilder i samme sjanger som du legger ut på Instagram?

      Og når jeg først tar meg tid til å kommentere så må jeg bare si at du har en sykt kul stil! Kom over bilder av deg på Instagram for noen uker siden og har bare sittet å bladd bakover i arkivet for å få inspirasjon til outfits. Nelly er heldige som har deg. Jeg har en lang ønskeliste for å si det sånn 🙈 veldig kult at du tar deg tid til å legge ut linker til salget med bilder av både produkt og av dine egne outfit er. Da får man fort et annen inntrykk av plagget 👍😍

      1. Jeg bruker Lightroom med presets fra Pilotmadeleine på bloggen og hovedsakelig Instagram, men noen ganger bruker jeg appen Tezza på Instagram 😀 Ååå så hyggelig!!! Nå ble jeg glad 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg