OPPSKRIFT: MEKSIKANSK GRYTE

Dette er en av mine favoritt-middager! Jeg er generelt veldig glad i alt av gryter og det blir ikke akkurat feil å blande inn meksikansk. Jeg elsker meksikansk!

Meksikansk gryte kan lages på veldig mange forskjellige måter og jeg lager forskjellig nesten hver eneste gang. Den versjonen jeg har laget mest den siste tiden er Julianne Lyngstad sin magevennlige gryte. Dere finner oppskriften på den her. Sist la jeg fra meg alt av lavfodmap og lagde en helt sykt god gryte, riktignok inspirert av Julianne sin, som jeg bare må dele med dere! Det er en del snarveier her så denne kan til og med dere som ikke liker å lage mat smekke sammen på 1 – 2 – 3 🙂

Du trenger:

👩‍🍳 400 gram Quorn, annen kjøtterstatning eller karbonadedeig

👩‍🍳 1 paprika

👩‍🍳 2 gulrøtter

👩‍🍳 1 boks mais

👩‍🍳 400g hakkede tomater

1 dl vann

👩‍🍳 1 pakke Uncle Ben’s express meksikansk ris

👩‍🍳 1 pakke tacokrydder eller paprikapulver, spisskummen, oregano, salt, chiliflak og pepper

👩‍🍳 Rømme, revet ost og nachochips (jeg liker de med chili) til servering

Slik gjør du:

Kutt opp grønnsakene i små firkanter, ha litt olje i en gryte og ha i grønnsakene. Stek Quorn i en stekepanne og legg i gryten sammen med grønnsakene, tilsett hakkede tomater, vann, krydder og ris. Du kan føler deg litt frem med vannet, om du vil ha mer, men bare tilsett litt ekstra av gangen så du ikke får en suppe. La det hele småkoke i cirka ti minutter mens du rører innimellom.

Server med revet ost, rømme og nachchips! Supergodt.

4 kommentarer
    1. Utrolig godt med meksikansk gryte!
      Det finnes utrolig mange gode oppskrifter, men et tips isteden for kjøtterstatninger til dere vegetarianere/veganere er kidneybønner, dette kan selvsagt også legges til i gryta, som et tilegg også! ☺️ Er også utrolig budsjettvennlig!
      Supert innlegg! 🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg