NY REISE ER BESTILT

Woho! Fikk dere med dere reisen jeg nevnte i planene for februar? Morten og jeg vurderte å reise bort i noen dager på en ordentlig jobbtur hvor vi bare tar masse bilder og henter masse inspirasjon. Den turen har vi bestilt, yei 🧳

Jeg spurte dere om tips til småbyer i Europa og jeg fikk inn så mange gode forslag som er lagret for fremtidige turer. Allikevel falt valget på en by jeg har hatt i tankene lenge og hatt lyst til å besøke en god stund. Jeg var i nabobyen for et par år siden og koste meg skikkelig og fikk høre masse bra om byen vi nå skal besøke.

Vi reiser i slutten av mars og skal til… VILNIUS!

Har noen av dere vært der? Hva er deres beste tips? Jeg har Googlet masse om selve byen, sett så mange fine bilder og er supergira. Jeg kjenner at jeg blir inspirert bare av å vite at jeg skal reise dit. Det jeg ikke har satt meg inn i enda er restauranter så hvis dere vet om noen gode italienske, meksikanske eller tapas-restauranter så let me know! Selvfølgelig også hvis dere har noen andre gode forslag 🙂

Nå er jeg skikkelig gira på tur selv om det er langt over en måned til, haha. Det er godt å ha noe å glede seg til si 😉

24 kommentarer
    1. Hærlig!!! Blir gøy å følge dere på tur igjen! Blir nok maaange gode bilder tenker jeg! 😁 Klem! ❤️

    2. Har vært i Vilnius 3 ganger…må si at det er ikke den fineste byen, men n liten, intim og koselig! Favorittrestauranten var en vegetarpizza-sjappe. Var ikke mange bordene der inne, kanskje 10-12. Beste pizzaen jeg noen sinne har smakt!! Skal rulle opp adressen til deg så skal du få høre. Du må love meg å teste den!!!!

    3. Anbefaler absolutt å ta en middag på Amandus restaurant! 😍 Bestill tasting menu med tilhørende vinmeny – en skikkelig matopplevelse! Mange spennende og annerledes, men veldig gode retter 😄 Ellers en veldig fin by 😄

    4. Hei! Jeg har familie i Vilnius, vært der mye og gleder meg til å se innlegg derfra. Var der sist i desember! Jeg anbefaler virkelig en tur opp i Gediminastårnet, man kan enten gå opp eller ta en slags heis langs bakken. Helt fantastisk på toppen!! Gamlebyen er helt nydelig å gå i, både dagtid og kveldstid. Er ikke helt sikker på når markedet åpner igjen men håper dere får det med dere. Dårlig med restaurant tips da vi spiser mye ”hjemme“ når vi er der.. Ligger en helt nydelig koreansk restaurant øverst i gamlebyen, verdt å titte innom om dere liker det.

    5. Du som er så glad i potet bør absolutt teste ut potet pannekaker! Det er så digg! Serveres med rømme og dill. Noe av det beste som finnes på jorda❤️ Det har de på de fleste spisestedene i Vilnius.

    6. Heii, var i Vilnius i for to år siden, helt nydelig by!! Vi spiste veeerdens beste amerikanske pannekaker med all slags topping man kunne tenke seg på en restaurant/kafé som heter Gusto Blynine! Kjempeartig design og billig og god mat, anbefales✨ Her er adressen også hvis det skulle være av interesse🌞 Aushros Vartu g. 6, Vilnius 01303 Litauen

    7. Blir gøy å følge med på reisen. Liker reiseinnleggene dine her og på instagram veldig godt 🙂 Gdansk tur er bestilt i påsken, på hotell Puro, inspirert av deg! 🙂

    8. Donde Taqueria om dere skal ha noe raskt og godt <3 Liten mathall med mange ulike smaker, men helt nydelige små tacoer!

    9. Jeg og familien min var og besøkte noen der nede, det var en koselig by, hyggelige mennesker og masse fine bygninger og plasser🤩 det var ikke så mange dager med fint vær og det var litt kaldt men det var koselig forde. Dere burde drikke kakao der nede, alle kafeene så var kakaoen helt fantastisk😍

    10. Jeg har vært i Vilnius. Sykt fint der. Det er cirka ett år siden jeg var der, så husker ikke navnet på så mange restauranter. Men jeg anbefaler absolutt å gå og se på kappelet det er sykt fint. Også mange fine bildemuligheter i byen😁😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg