NOEN TANKER OM Å BO I OSLO

Reklame | annonselenker Nelly

JAKKE HER / BUKSE HER / SKO HER

💭 Det er iskaldt her! Det er faktisk sykt mye kaldere enn på Sørlandet, men det sier seg kanskje selv? Vel, jeg husket det son ganske likt haha, men det stemmer overhodet ikke.

💭 Det begynner jo å ligne på en storby! Mye har skjedd på to år. Jeg tok bussen fra Bjørvika og ble sånn «wow, her har det begynt å bli kult». Jeg bodde i gamlebyen ved Middelalderparken før og da var det hele en byggeplass, foruten om de første blokkene og Sørenga. Nå er det så mye mer og jeg fikk faktisk litt storbyfølelse.

💭 Kundeservicen til UPS er like ræva som før i hvert fall. Nei, kanskje ikke kundeservicen, men leveringen. Jeg husker fra sist jeg bodde her at jeg ALDRI fikk pakker levert på døren, men fikk melding om at de var «forsøkt levert» uten at de faktisk var det. Sånn er det fortsatt… Jeg har på mobilen, ingen ringer. Jeg holder meg hjemme, ingen ringer på. Så får jeg den meldingen! Så irriterende når man bestiller HJEMlevering😩

💭 Det er så mye folk over alt (og alle jogger, eller?)! Jeg vet jo at det er mye folk i Oslo, men herregud man er aldri alene haha.

💭 Her må man faktisk ha antibac i vesken. Jeg tar jo på ting hele tiden! Det gjorde jeg aldri i Kristiansand. Her må jeg ta kollektivt og da tar kan fort på stoppknappen eller holder seg i noe. Da er det rett opp med min lille antibac for å sprite ned. Aldri i verden om jeg skal få corona fordi jeg tok på en stoppknapp….

💭 Det er virkelig luksus å ha alt man trenger i gåavstand. Matbutikker, klesbutikker, jernvare, elektronikk, alt! Jeg ELSKER det.

💭 En ting som virkelig overrasker meg er hvor mange som går med hundene syne uten bånd, midt i byen! Eller i parker rett ved veien. Uansett hvor mye kontroll jeg hadde følt at jeg hadde hatt på Trulte så hadde jeg ikke turt å ha henne løs midt i byen. 

 

Apropos byer! Sofie har lagd en Tromsø guide som dere burde sjekke ut 😀

4 kommentarer
    1. Akkurat det samme med pakker fra HeltHjem. Jeg VET at de ikke har vært her og prøvd å finne postakassa eller døra, da hadde de lett funnet den

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg