NOE Å TENKE PÅ FØR 17. MAI

Reklame | annonselenker Nelly

Wiii, nå er det ikke lenge til en av årets fineste dager er her! Er det bare jeg som elsker 17. mai? Folk er så fine, gatene er fine, det er god mat, alle er glade og det er bare så nydelig! Jeg skal feire 17. mai i Oslo, som jeg har gjort de siste årene og gleder meg veldig mye til champagenfrokost, taler og hygge.

Jeg vet at 17. mai kan være en ganske stressende dag for mange og det er mye å tenke på. Jeg har både stresset meg ihjel, blitt syk, hatt det helt fantastisk og ja.. Kanskje gått på en liten smell. Jeg har samlet sammen noen av erfaringene mine og laget en liten liste over ting som kan være kjekt å tenke over før og på selve dagen.

BLAZER HER

🇳🇴 Ha gnagesårplaster i veska. Av en eller annen grunn blir det alltid utrolig mye gåing på 17. mai. Det er veldig greit å ha gnagesårplaster i vesken uansett om du har lave sko, hæler eller bunadsko. Det er så utrolig vondt, og omtrent umulig å komme seg rundt med et ferskt gnagesår.

🇳🇴 Spis og kos deg. Nasjonaldagen kommer kun en gang i året og det er hele Norges festdag! Jeg tenker at hvis du skal kose deg maks en dag (bortsett fra bursdagen din) så er dette anledningen. Det bugner jo med god mat over alt, i hvert fall pleier min 17. mai å gjøre det. Deilig frokost, sikkert etterfulgt av mye is, kanskje en pølse eller to, en god lunsj eller grilling til kvelds med god dessert. Dette er livets dag, folkens! Kos deg så mye som du bare klarer.

🇳🇴 Syng med av full hals. Det er så utrolig koselig med 17. mai-sanger! Det er noe av det jeg husker best fra da jeg var liten og gikk i barnetoget. De fine fanene og sangene. Så jeg foreslår at vi alle synger med!

🇳🇴 Det kan være lurt å ta det rolig med alkoholen. 17. mai er en festdag, men det finnes ikke noe mer usjarmerende enn fulle folk i bunad (snakker dessverre av erfaring). Jeg gikk på en liten smell der i fjor og jeg skammer meg faktisk enda. Det kan også bli ganske dumt når du etter hvert skal ut av bunaden. Tror du at du tenker over sminken i ansiktet når du skal ta av deg den hvite, dyre bunadskjorten etter en flaske prosecco eller to? Nei, jeg tror ikke det… Jeg klarte å miste den ene øredobben til bunaden i fjor jeg, så her vil jeg anbefale å roe ned på dagen og heller ta en ordentlig fest på kvelden!

🇳🇴 Til alle med bunad: ha et par ekstra strømper klart. Det er grusomt om de strømpene skal ryke i det du kler på deg på morgenen og du ikke har noen ekstra. Det er minst like ille om de ryker i løpet av dagen og strømer tar veldig lite plass, så det ekstra paret kan du faktisk ta med i bunadsvesken!

🇳🇴 Du trenger ikke gjøre det så fancy. Jeg vet at mange stresser mye før 17. mai og dessert, vel mat generelt, er kanskje noe av det man stresser mest over. Toro-brownies er ganske godt det også altså, strø over litt melis og hiv på litt jordbær og blåbær så er det en strålende dessert!

🇳🇴 Planlegg hvordan du skal komme deg fra A til B. Det er ingen hemmelighet at det lett blir kaos på nasjonaldagen. Det er ekstremt mye folk ute, gater er sperret av og ingenting er som normalt. Det er lurt å planlegge hvordan du skal komme deg til frokosten, og derfra til neste stopp osv. Sjekk om det finnes parkering, går det kanskej buss eller må du ta taxi? I Oslo er det jo ganske greit egentlig og nå man først er i sentrum kan man bare gå rundt, men det er ikke alle steder det er slik.

🇳🇴 Ha et reserveantrekk klart. Jeg skal ta med meg en ekstra kjole til Oslo som jeg kan bruke om noe går galt med bunaden. Nå er min situasjon litt spesiell fordi jeg ikke har prøvd bunaden siden i fjor og vet faktisk ikke om alt er i orden, selv om pappa har sagt at det er det haha. Uansett så tenker jeg at det er greit å ha tenkt ut et alternativ i tilfelle noe skjærer sge på morgenkvisten, kanskje du søler under frokosten eller hvem vet? Det skader ikke å ha en reserveløsning.

🇳🇴 Ikke dra på storhandel 16. mai. Da kan du risikere å måtte kjøre rundt på leting etter det du trenger. Vær ute et par dager i forveien så er du sikker på at du har tid til å finne frem til alt du trenger. Det er mange som skal ha mye på 17. mai og dagligvarebutikker kan bli utsolgt for ting de også.

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

4 kommentarer
    1. Har du noe tips til hva jeg kan gjøre på 17.mai? har ingen venner å være med eller ingen familie, så skal være alene. gruer meg sånn 🙁

      1. Kjenner du noen som skal feire og vil du feire? Det er garantert noen som vil ha deg med hvis du spør <3 Det er jo koselig å se på barnetoget for eksempel, enten alene eller med andre 😀

    2. Du ligner veldig på Lauren Conrad! Vet ikke om noen har sagt det til deg, men dere har samme «rette» smil hvis du skjønner? Jeg synes det er helt nydelig, og veldig unikt!😍 munnen «bøyer» seg ikke oppover på sidene som man ser for seg et smil gjør, ikke sant? Ditt er «rett», men likevel ser man at du smiler😍 og det er veldig vakkert! Du er vakker! Elsker også fargen på leppene dine på dette bildet i hvitt!😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg