MORTEN SVARER PÅ SPØRSMÅL / BARN, FREMTIDPLANER, LOVE ISLAND

Hei igjen bloggen til Andrea! Jeg er jo strengt tatt litt med på bloggen hver eneste dag ettersom det er jeg som tar omtrent alle bildene som dere ser her inne (snikskryt). MEN nå har jeg endelig FULL kontroll på et helt innlegg igjen! Jeg har fått veldig mange gode varierte spørsmål, så jeg tenker vi bare setter i gang!

Liker du Andrea sine venner?

Ja, jeg har kommet godt overens med samtlige av Andrea sine venner! Hun har god smak på både venner og kjæreste! (snikskryt igjen)

Når vil dere ha barn og vil dere egentlig ha barn?

Akkurat nå, definitivt nei. Jeg har ikke tid eller råd til et barn nå. Jeg synes det har vært mer enn stress nok å oppdra en valp nå i mørketiden, så et barn ville sendt meg langt ned i kjelleren. Steike jeg har fått respekt for alle småbarnsforeldre der ute. Trulte sover hver natt og har vært ganske enkel å oppdra til å være en hund. Så jeg kan bare forestille meg å måtte oppdra et ekte homo sapien. Det skal sove, spise, ikke bli kvelt av maten, drikke nok, ikke vokse opp til å bli ekstremist, eller stemme på partiene på ytterkantene osv. Nei, akkurat nå, definitivt nei.

Hvor mange kjærester har du hatt før Andrea?

Jeg vil si jeg hatt to seriøse forhold, og noen lengre flørter.

Hvor langt er håret ditt?

Dobbelt så langt som Andrea sitt, hun er misunnelig.

Hva gjør du når du vil sette ekstra pris på Andrea?

Da klemmer jeg henne ekstra lenge og godt! En god klem elsker hun.

Når kommer del to av matnyheter-videoen?

Mest sannsynlig nå på søndag.

Kristiansand vs Oslo

Oh! Akkurat sånn ståa er nå så trives vi veldig godt i Kristiansand. Skulle vi flyttet til Oslo måtte det vært et sted med god tilgang til turområder mtp Trulte. Andrea har alle vennene sine i Oslo, og jeg har blitt mer glad i byen enn jeg var før. Så Oslo er den eneste andre byen vi kan tenke oss å flytte til. Men det blir ikke med det første.

Hva er det mest slitsomme med å være sammen med blogger?

HVER gang maten kommer på en restaurant så må jeg vente på at hun skal ta bilde til bloggen. Kan jeg spise etter det? NEIDA. Må har bilde til instastory også. NÅ DA? Nei, må ha til Snapchat også. Tortur….

Hva har vært mest utfordrende?

Å oppdra en liten valp sammen, samtidig som kjøkkenet var et kaos (pga IKEA). IKKE få dere valp i desember, det er mørkt nesten hele døgnet, det gjør det ekstra stress å lære en valp å bli stueren. Drøy det til typ februar/mars. Haha, vi har sett helt ødelagte ut begge to på det verste. Det har krevet utrolig mye jobb, og vi har brukt ekstra mye tid og energi nå i starten på å oppdra Trulte. Men vi er sikre på at det gjør at vi kan slappe mer av når hun blir eldre.

Hva er planene for fremtiden?

Andrea har begynt å snakke skremmende mye om ringer og kjoler hvis vi skulle være så uheldige å gå forbi en butikk med utstillinger. Jeg drømmer mer om en hage og et litt mer hundevennlig hjem. Ikke at Trulte ikke trives, men det er enklere for alle å bare kunne ha en dør rett ut til en hage kontra å måtte ut og inn i heis hele tiden.

Hvor mange måltider spiser dere pr dag? Og hva? Kan dere ha what I eat in a week?

Det varierer litt. På treningsdager blir jeg ekstra sulten og spiser ekstra mye. Til frokost har jeg som regel grove brødskiver med pålegg eller proteinpannekaker. Andrea er glad i havregrøt med eplesyltetøy.

Hva trener du?

Akkurat nå trenger jeg styrke et par ganger i uken. Jeg vurderer også å steppe opp løpingen igjen. Jeg føler jeg har mye uoppgjort der mtp løpskonkurranser.

Er redd for å legge på meg, men vil bygge muskler. Har allerede høy fettprosent hilsen J17.

Da ville jeg aller først kastet badevekten hvis dere har det hjemme. Den forvirrer bare. Du kan bli bedre trent og få mindre fettprosent, men allikevel veie det samme eller mer. Muskler er tyngre enn fett. Så kast badevekten. Tren noe du synes er gøy og ikke fordi du føler at du må gjøre det. Hvis du trener masse så kan du også spise masse, det er det beste med trening synes jeg, haha. Tren variert og ha det gøy med treningen, uansett om det er styrke på treningssenteret, løping ute, langrenn, friidrett, whatever. Spis mye proteiner, men også karbohydrater. Kylling, pasta, poteter, fisk er gull. Vær tålmodig, og ikke ha fokus på vekt eller fettprosent. Resultatene kommer over tid, i mellomtiden skal du bare kose deg med treningen, og masse god mat. Og ikke vær redd for å spise litt godteri av og til, det gjør jeg selv veldig ofte, alt handler om mengde.

Beste frokosten? Beste dessert?

Kokte egg med kaviar på grov brødskive. BESTE jeg vet. Til dessert er det sinnsykt godt med brownies, litt iskrem og jordbær ved siden av.

Beste junkfood? Beste godteri?

En saftig hamburger <3 Smågodt

Hva er styrken i forholdet deres og hva er svakheten?

Styrken er at vi stoler på hverandre og er veldig av rolige på det. Og at vi har veldig lik humor og ler av hverandre hver dag. Vi har vært for dårlige på å pleie kjæresteforholdet i mørketiden med kjøkken på halv fire og en valp som skal oppdras. Vi synes begge det er så deilig at dagene blir lengre, leiligheten begynner å ligne et hjem igjen og at Trulte har modnet mye den siste mnd.

Heier dere på noen andre enn Iselin og Omid på Love Island?

Egentlig ikke, haha. Vi synes de er så søte og fine sammen <3

Hva er det beste og verste med Andrea?

At hun alltid er ærlig og ekte <3 Det verste må være når hun tar ting jeg gjør forgitt, men der er jeg like god andre veien, haha!

Hva plager deg mest av alle verdensproblemene som er i dag?

Klima. Verdenslederene møtes jevnlig og sier fine store ord om at jorden må fikses. Men så skjer det aldri noe. Bra at det skjer mye hos oss nede på gulvet, mtp el-biler, mindre plastforbruk etc. Men det er styresmaktene som er den avgjørende faktoren for at det faktisk skal bli mindre utslipp i verden.

Nora og Johannes eller Thammy og Nate?

Ja, si det du! Jeg likte ikke Nora i starten, men hun har kommet seg de siste ukene. Nate har jeg digget siden sekund 1. Thammy skulle vel strengt tatt ikke vært med, hun er ikke klar for å ha kjæreste når hun sliter såpass mye som hun gjør med å stole på noen. Johannes føler jeg ikke vi blir ordentlig kjent med, han har ikke bydd så mye på seg selv følelsesmessig. Men han er god i benk da. Jeg er spent på om Nora og Johannes takler å komme ut i den virkelige verden.

Hvordan lærte dere Trulte å ikke dra i båndet på tur? Vi sliter veldig med det.

Hun har egentlig aldri dratt noe særlig. Vi har vært utrolig heldig med henne. Vi glemmer av og til at hun fortsatt bare er en valp, så blir vi sure for småting hun gjør feil. Eneste vi sliter med nå er at hun ikke skal hoppe opp og hilse på alle hun møter, men det er ikke så lett for hun ELSKER folk. Så jeg kan ikke hjelpe så mye på akkurat det feltet, dessverre.

0 kommentarer

Siste innlegg