MITT NYE KJØKKEN

Wiii vi har endelig begynt å lande litt når det kommer til kjøkken og skal begynne å se ordentlig på det når jeg er tilbake fra Bali.

Bilder fra Pinterest.com

Vi har blitt ganske enige om stilen på kjøkkenet. Jeg hadde egentlig ingen store preferanser når det kom til farge på kjøkkenet. Morten var ganske gira på sorte flater og det synes jeg kan bli ganske kult! Det eneste jeg virkelig ville ha var en marmorfarget benkeplate og nå har jeg også fått øynene opp for mønstrede fliser på gulvet. Jeg tror det blir utrolig kult med små fliser i sort og hvitt mønster på gulvet.

Jeg tenker også hvite fliser på veggen hvor vi ikke har skap, ganske likt som på bildet øverst til høyre. Jeg vil ha alt integrert, men jeg vil ha en del av kjøkkenet med kun benkeplate uten skap over slik at jeg kan henge opp noen hyller hvor jeg kan plassere litt grønne planter og kokebøker.

Ah, jeg tror kjøkkenet blir utrolig fint! Det er ganske lite så vi må bare gjøre det beste ut av plassen vi har. Det blir jo en grusom jobb, men det blir så verdt det! Jeg håper jo vi får gjort det i løpet av høsten eller vinteren, men vi får se. Vi skal i hvert fall få planene klare 100% klare og begynne å se på kjøkken hos forskjellige leverandører veldig snart. Jippi!

Del gjerne tips til inspirasjonssider osv.! Tar imot alt med stor takk.

 

10 kommentarer
    1. Spennende. Pusset opp kjøkkenet for noen hundre tusen, alt kvalitet. Ikke angret ett sekund. Malt innnredning i matt farge, svindyr lys meler granitt benkeplate. Helt sykt fint, og praktisk. Er SÅ glad jeg valgte lys benkeplate da sort er krevende å holde fin og blank da ALT vises. Tips;) Husk å sjekke at du ikke får utfordring i forhold til vedlikehold av fuger i et flislagt gulv? Er forskjeller der. Integrert er viktig. Husk muligheten for integrert belysning i skuffer, og skap med glassfront. Gulvbelysning langs nedre kant av skap er også mulig.
      Kos deg med planleggingen.

    2. Så gøy! Hvis du skal ha marmor bør du være veldig forsiktig med hvilken type du velger.. Vi hadde marmorplate i vår forrige leilighet og den var et mareritt mtp flekker osv… Så vi gikk rett og slett for corian istedenfor i den nye leiligheten, det er mye mer robust😊 Men vi har feks marmor på hele badet vårt, så det finnes jo gode marmorvarianter også😊

    3. Det er så fint!! Vi gikk for akkurat samme stil.
      Har lagt ut bilder av kjøkkenet vårt på insta: missjuliehm om du vil se 🙂
      Tips! På Ikea har de laminat benkeplater som ser ut som marmor. Både billigere og enklere å holde i orden enn ekte marmor. Vi valgte det både på benkeplater og på veggen under overskap.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg