MIN HUDPLEIERUTINE

Reklame | annonselenker LYKO

Jeg får utrolig mange spørsmål om hudpleierutinen min og har planlagt å lage dette innlegget i sikkert et halvt år, men det har bare aldri blitt noe av. Nå fikk jeg endelig fingeren ut og knipset bildene forrige uke. Så da var det bare å sette det hele sammen til et innlegg!

Det er ikke mange år siden jeg ikke hadde noen form for hudpleierutine. Jeg brukte vel fuktighetskrem til ansiktet en sjelden gang innimellom, renset aldri og tenkte ikke noe særlig over det. Jeg prøvde flere ganger å få inn en rutine uten hell, men plutselig satt det.

Det er vel snart to år siden jeg startet å pleie huden i ansiktet ordentlig og jeg er så fornøyd! Jeg får nesten aldri urenheter og huden holder seg veldig fin.

Dette er produktene jeg bruker daglig, så skal jeg i tillegg vise dere en skrubb jeg bruker innimellom. Jeg viser dere rutinen jeg gjør hver kveld (til og med etter å ha vært ute på byen), på morgenen vasker jeg som regel ansiktet med vann og tar på fuktighetskrem.

Step 1: Jeg starter med Clinique take the day off. Jeg tar litt av produktet på fingeren og fordeler i ansiktet før jeg masserer det rundt i ansiktet til det er godt fordelt. Deretter tar jeg litt vann på hendene og gjentar før jeg vasker det av med en fuktig klut.

Dette er en sminkefjerner som også renser huden. Den er supergod og drøy så den holder lenge, noe som er ganske digg. Dere finner den HER.

Step 2: Garnier Micellar Cleansing Water. Jeg fukter en bommullpad med produktet og vasker ansiktet og halsen med den. Da får jeg bort de siste restene av sminke som ikke ble med etter sminkefjerneren.

Dere finner produktet HER.

Step 3: Ansiktskrubb. Dette gjør jeg kanskje en til to ganger i uken og akkurat nå bruker jeg Ole Henriksen Pore Balance Facial Sauna Scrub. Ta litt produkt på hendene og påfør et fuktet ansikt. Masser forsiktig i sirkulære bevegelser oppover i ansiktet. Jeg ble så varm og skikkelig rød, så her får man se at skrubben jobber. Skyll av og vask bort restene med en fuktig klut.

Den lukter helt fantastisk godt og gir spafølelsen med en eneste gang. Skrubben fjerner døde hudceller, renser dypt og rengjør tette porer. Skrubben finner dere HER.

Step 4: Fuktighet. Jeg avslutter som regel med ansiktsoljen fra Isabella Löwengrip. Ta et par dråper i ansiktet og masser inn i huden. Deretter påfører jeg øyekrem fra Clinique og en fuktighetskrem fra Clarins.

Oljen finner dere HER, øyekremen fra Clinique HER og fuktighetskremen fra Clarins HER.

De gangene jeg skrubber føler jeg meg skikkelig fresh etterpå! Det er så deilig å legge seg etterpå og denne rutinen tar ikke så lang tid som man skulle tro. Noen minutter kanskje? Det avhenger av om jeg skrubber eller ikke, men det tar i hvert fall mye kortere tid enn hva man tror det skal gjøre!

Har dere noen produkter dere bare må ha? Eller noen gode hudpleietips?

 

7 kommentarer
    1. Må bar legge igjen en kommentar for å si hvor utrolig bra bloggen din er i forhold til mange andre på topplisten! Du er virkelig dedikert, og har så bra og variert innhold. Bildene også er superfine!! Kunne du forresten skrevet om hvilken tannbleking du har brukt for å få tennene dine så hvite og fine?😍

      1. Så utrolig hyggelig å høre, Josefine <3 Det betyr veldig mye for meg! Jeg har alltid hatt veldig hvite tenner, men bleket en gang profesjonelt for flere år siden og siden det har jeg brukt Premium White innimellom for å opprettholde 🙂

    2. Tips :Like viktig å vaske ansiktet med rens på morningen. Huden kvitter seg med mye om natta som er greit å få av.
      Også er det ikke så lurt å blande flere merker.
      Ellers et fint innlegg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg