LIVET MITT FRA BARNDOMMEN TIL NÅ

Hallo! Jeg har merket at mange av de samme spørsmålene går igjen om dagen og det kan virke som at det har kommet noen nye følgere og lesere den siste tiden. Derfor tenkte jeg å lage et lite “bli kjent”-innlegg så dere kan bli bedre kjent med meg, hvem jeg er og hvor jeg kommer fra ❤️

La oss starte fra begynnelsen! Jeg kommer fra et lite sted i Larvik som heter Tjølling. Det er utrolig hyggelig der og jeg elsket å vokse opp der. Jeg bodde den første delen av livet mitt på en gård ute på en liten øy med utsikt over store jorder og havet. Vi hadde kuer, griser, høner, kaniner, hund og katt. Det var vel også et hamster eller to innom i løpet av årene. Det var et fantastisk sted som jeg gjerne kunne hatt som sommerhus om jeg vant i lotto 😉

Senere flyttet vi derfra til en vanlig hus i “sentrum” av Tjølling, hehe. Det var like ved matbutikken, skolen og SFO som egentlig er det sentrum består av. Jeg bodde med mamma, pappa og lillesøsteren min, pluss alle mylige kjæledyr vi hadde gjennom årene. Jeg hadde verdens fineste kanin som het Trampe, vi hadde en katt som het Mia, da hun døde fikk vi en hund som het Snati og etterhvert en siste katt som het Miss. På slutten av barneskolen skilte foreldrene mine seg, men bodde fortsatt like i nærheten av hverandre og jeg bodde annenhver uke hos begge de første årene før jeg byttet på å bo lengre perioder på hvert sted fordi jeg var lei av å flytte hele tiden.

Jeg var innom mange aktiviteter gjennom årene. Jeg prøvde fotball (var elendig og scoret selvmål i første kamp), prøvde dansing (hahahah, grusomt), var drillpike (ikke totalt krise), spilte fiolin og drev med håndball og ridning ganske lenge. Håndball holdt jeg på med helt til midten av videregående og det var så moro!

På videregående gikk jeg studiespesialiserende med medier- og kommuikasjon, foto og sosiologi som valgfag. Sommeren til videregående ble jeg kjent med det som i dag er mine aller beste venner og vi ble enda bedre kjent ettersom jeg havnet i klasse med flere av dem på videregående. Elsket videregående, det var en veldig fin tid i livet mitt. Ja, så var jeg med på en russebil. Hadde så ikke brukt penger på det igjen, men heller brukt de pengene på hotell på treff haha. Det er nå meg.

Ja, så startet livet da. Jeg hadde et friår etter videregående hvor jeg jobbet ca 80% på McDonald’s i Larvik som var min første arbeidsplass. Der jobbet jeg i fire år hvis ikke jeg tar helt feil. Trivdes egentlig veldig godt! Vi var mange unge som jobbet der og det var generelt et veldig godt miljø. Lederne var også gode på å gi oss yngre ansvar så det var veldig kult og en viktig erfaring for min del. Det året brukte jeg mye penger på shopping og vin, haha. Vi var flere som hadde friår sammen og det gikk mye i vin- og filmkvelder. Og festing. Det var vel den perioden, sammen med slutten av videregående hvor jeg faktisk synes festing var moro.

Et år senere flyttet jeg til Oslo sammen med tre gode venninner. Jeg hadde søkt på to studier, et privat (journalistikk) og ett på universitetet (medievitenskap). Kom inn på begge, men valgte universitetet og det angret jeg på. Var ikke helt som jeg trodde og jeg sluttet ganske kjapt. Fikk meg jobb på en undertøysbutikk hvor jeg jobbet i en del år og der møtte jeg også det som har blitt gode venner av meg i dag. Vi er en fin liten venninnegjeng som har holdt sammen til tross for at alle nå driver med noe helt annet. Så det løste seg egentlig veldig fint ☺️

Jeg flyttet vel nesten hvert år jeg bodde i Oslo, haha. Det var alltid noen som skulle ut av kollektivet og da passet det best å finne noe nytt. Jeg bodde alltid med gode venner da, så det var ganske greit. Så prøvde jeg meg på journalistikk-studiet jeg takket nei til da jeg valgte UiO, men havnet på Paradise Hotel etter et knapt år der hehe.

Det var en fantastisk opplevelse som jeg aldri ville vært foruten! Jeg ble så mye tryggere på meg selv og lærte veldig mye i løpet av de månedene. Jeg fikk også noen gode venner, blant annet Sofie som jeg flyttet sammen med og bodde med i nesten to år!

Bloggen og sosiale medier skøyt fart og jeg sa opp jobben min til fordel for en deltidsjobb så jeg kunne satse litt mer på sosiale medier. Det gikk veldig fint og jeg sa opp den jobben i slutten av 2018 og gikk over til å kun jobbe som influencer, eller med sosiale medier som jeg liker å si haha.

Innimellom dette deltok jeg også på Love Island høsten 2018 hvor jeg møtte Morten som er min samboer og kjæreste i dag. Det er definitivt det som har forandret livet mitt aller mest! Vi flyttet sammen i leiligheten vi nå bor i her i Kristisansand og i desember i fjor fikk vi hunden vår Trulte.

Og det var egentlig det! Litt sånn kjapt og enkelt ☺️ Bare spør om det er noe dere lurer på!

8 kommentarer
    1. Hei. på youtube videoen hvor dere smakte på ny mat/nytt godteri sa du at du ikke kunne spise den ene skokoladen fordi det var nøtter i den å da døde du. Da bare lurer jeg på hvorfor du spiser sørlandschips og sjokoladen med sørlandschips for du er vel klar over at sjokoladen inneholder nøtter og at sørlandschipsen inneholder peanutt olje. Fryktelig teit å si du er super allergisk når du spiser andre ting MED nøtter i. Håper på en forklaring på dette da jeg hater folk som lyver på seg allergier med tanke på det som fakrisk er allergiske.

      1. Unnskyld meg, nå blir jeg ORDENTLIG provosert her. Lyver om å være allergisk? Hvorfor i all verden skulle jeg gjort det. Det er vel derfor jeg går rundt med epipenn i veska til enhver tid, fordi jeg lyver. Det er derfor legen utskrev resept på det. Det er vel også derfor jeg havnet på sykehus da jeg var på ferie i hellas fordi jeg hadde spist frozen yoghurt med sjokoladesaus og de hadde brukt samme skje i sjokoladesaus med peanøtter. Mm, akkurat derfor. Det var vel også derfor det så ut som jeg var i boksekamp etter å ha holdt en peanøtt inntil leppa da jeg var liten. Fyfaen, unnskyld meg, men dette er den mest provoserende og STYGGESTE kommentaren jeg har fått. Skjerp deg! Du må gjerne stille spørsmålet på en ordentlig måte, men det her er bare ekkelt. Skam deg.

        Sjokoladen inneholder ikke nøtter. Det står som på alle at den kan inneholde spor av. Ja, potetgullet er stekt i peanøttolje og det kunne jeg ikke spise på mange år. Jeg begynte å prøve meg så smått frem og kan spise noen få flak før det begynner å klø i halsen. Så det å ta en smaksprøve går helt fint.

        Du vet kanskje ikke at det finnes forskjellige grader av allergi? Hadde jeg spist en peanøtt hadde jeg blitt nødt til å bruke epipennen min og komme meg på legevakta. For noen kan de ikke en gang være på fly eller tog hvor det blir åpnet en pose peanøtter. Folk reagerer forskjellig og igjen, skam deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg