LA OSS SNAKKE LITT OM MENSEN

Reklame | annonselenker Nelly / Monki

HÅRSTRIKK HER / SOLBRILLER HER / JAKKE CHEAP MONDAY / GENSER HJEMMESTRIKK

Okei, folkens. La oss snakke litt om mensen. Det er nemlig lite annet jeg klarer å tenke på akkurat nå fordi jeg har nemlig begynt å skrive ned hvordan mensen påvirker kroppen, humør og egentlig hele meg. Det er helt utrolig hvor mye som endres i løpet av min mensenuke. Jeg vet om folk som blir skikkelig glade når de får mensen, andre blir skikkelig trøtte og frisøren min fortalte meg at noen reagerer på bleking når de har mensen fordi hodebunnen blir ekstra følsom. Er det flere som har det sånn? Hvordan påvirkes dere av mensen? Del veldig gjerne i kommentarfeltet så deler jeg hvordan jeg påvirkes her 😊

🔴 Jeg spiser som en hest. Jeg blir virkelig aldri mett det er helt utrolig. Etter lunsj kan jeg ta meg en ekstra lunsj, jeg spiser mer enn Morten til middag og sikkert førti «mellommåltid».

🔴 Jeg craver merkelige ting hver eneste gang. Nå er det pølser i speltlompe med potetsalat, sennep og ketsjup. Særlig potetsalaten som jeg egentlig ikke tåler en gang, men nå klarer jeg ikke la være. Jeg kunne sikkert spist potetsalat rett fra boksen, kritisk.

🔴 Jeg får helt ekstreme hetetokter. De kommer jevnlig og jeg vil aller helst ligge i et isbad hver gang det skjer. Heldigvis har jeg en stor gulvvifte som blir flittig brukt akkurat nå.

🔴 Jeg begynner alltid å grine over helt merkelige ting et par dager før mensen kommer. Sist var det fordi jeg begynte å fortelle om Hachiko, den tristeste filmen jeg vet om. Jeg strigråt, haha.

🔴 Jeg er veldig lett å provosere når jeg har mensen. Jeg blir så fort irritert over alt og ingenting at jeg irriterer meg selv.

🔴 Jeg må tisse mye oftere og må ofte opp på do midt på natten, noe jeg aldri må ellers. Det er utrolig rart, vet noen hvorfor?

🔴 Jeg drømmer ekstremt mye og ekstremt mye rart! Vanligvis drømmer jeg kanskje litt innimellom, men det et sjeldent jeg husker mer enn et par minutter. Nå føles det som om jeg ikke har gjort annet hele natten. Jeg er jo utslitt når jeg våkner 😂

 

20 kommentarer
    1. Går på cerazette så får bare blødning innimellom, men før jeg begynte på de så måtte jeg alltid å da mener jeg ALLTID ha sjokolade, fikk jeg ikke det kunne jeg enten bli ganske sint for så å grine litt, veldig rart det der😋

    2. Hetetokter og utmattethet er nesten værre enn selve smertene. De kan man tone ned med smertestillende, men at kroppen føles dritt er det ikke lett å komme utenom… Digger bloggen din og deg btw❤️

    3. Setter pris på at du lufter et viktig tema! Kjenner til grininga og det å være gretten. Så kommer oppkast, diaré, våken-netter og kramper. Tror det er mye rundt mens som er tabu, og som mange ikke tenker kan være et hinder i hverdagen. Her hvor jeg bor snakker man ikke om slikt.. Bra fra deg Andrea! 🙂 Hilsen Norsk i London

    4. Hei, fine Andrea🌸💛 du vet storien din på snap? Det bilde du la ut med den lyseblå denimbuksa, der hadde du på deg en svart/mørk t-skjorte med kul skrift på. Hvor er den t-skjorta fra??

      Klem Nadia☺️

    5. Slik påvirker den meg:

      * Kramper 2 dager før det bryter ut
      * Ekstremt sulten dagene før mensen
      * Under mensen så bare mååå jeg ha cola. Det slår aldri feil
      * Ekstremt vondt i korsryggen
      * Magekramper de 2 første dagene og den siste dagen
      * Hetetokter (som om man skulle vært i overgangsalderen
      * Mer emosjonell en vanlig og blir lettere rørt av ting
      * Sliten, trøtt, småkvalm
      * Lett irritabel

      Nå bruker jeg type medisin som heter Trisekvens som likner litt på p-piller, men er hormoner og derfor får jeg mensen (siden jeg ikke får det naturlig pga medisinske årsaker) 😊 Skulle helst ha vært foruten for dette er noe forbanna herk å få hver mnd 🙈

    6. Jeg har endometriose, så når jeg har mensen er jeg så dårlig at jeg nesten blir kjørt på legevakta.. kan nesten ikke spise noe lenger, greier ikke bevege meg og må gå til fysioterapeut som masserer og trykker på musklene rundt livmoren min🙈så lei..

    7. Såå godt å høre at det er fler som har det på samme måte.
      Jeg kan begynne å grine av ingenting, spiser som en hest og får de værste hetetoktene.. 😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg