JEG SKAL PÅ JOBBINTERVJU

God morgen, mine fantastiske lesere! Solen skal skinne her i Kristiansand hele dagen og det er lite som gir meg en bedre start på en ny dag enn nettopp det. I dag er en ganske spennende dag… Jeg skal til byen for å få ordnet bryn, litt luksus er aldri feil, men etter det så skal jeg noe som kanskje overrasker litt.

Jeg skal faktisk på et jobbintervju! Dere husker kanskje at jeg luftet tankene rundt en ekstrajobb da jeg flyttet til Kristiansand? Det går helt fint med bloggen og jeg stortrives med det, men når man er ny i en by og jobber med det jeg gjør så er det ikke det letteste i verden å komme seg ut eller å opprette nye bekjentskaper.

Jeg har også kjent litt på savnet av kollegaer og da det poppet opp en stillingsutlysning fra et sted jeg liker veldig godt tenkte jeg “hvorfor ikke?”. Det er en snakk om en ekstrahjelpstilling og det tror jeg faktisk bare hadde vært bra for meg! Jeg får kollegaer, jeg får jobbe med kunder og jeg kan legge bloggen og sosiale medier helt bort i noen timer.

Dette blir veldig spennende! Jeg er spent på intervjuet. Nå begynner det å bli lenge siden sist jeg var på et jobbintervju. Jeg er også spent på hva de ønsker, hvor mye jobb osv.

Det som er veldig gøy denne gangen er at jeg for første gang i mitt liv drar på et jobbintervju til en jobb jeg ikke “må” ha. Jeg trenger den ikke, men jeg vil ha den. Jeg har ikke søkt og søkt, lett etter jobb eller ønsket meg bort fra noe. Jeg har bare kommet over en ledig stilling på et sted jeg faktisk kunne tenkt meg å jobbe. Det kjennes faktisk ordentlig bra.

Jeg tror det kommer til resultere i et bedre intervju for min del. Kanskje mindre nervøs, tør å stille spørsmål ved ting, tør å forvente ting. Nei, jeg er ordentlig spent på dette altså!

Det jeg kan si med en gang er at jeg ikke kommer til å fortelle hvor dette er før jeg vet om jeg får jobben eller ikke. Jeg kommer uansett ikke til å si det om jeg får den, men kanskje om jeg ikke får den. Det er enkelt og greit på grunn av opplevelser på mine tidligere arbeidsplasser hvor jeg har blitt snikfilmet på jobb, noe jeg synes er utrolig ubehagelig og overhodet ikke greit. Sånn, da var det avklart med en gang.

Nå må dere gjerne ønske meg lykke til 😉

16 kommentarer

Siste innlegg