“JEG ELSKER DEG”

I denne ukens Singelliv&Dating-spalte skal jeg dele noe veldig privat. Det er lenge siden jeg har åpnet meg opp og skrevet noe ordentlig personlig her på bloggen, men nå er det på tide. Dette innlegget har faktisk ligget i arkivet mitt en god stund, men jeg har vel ikke vært helt klar for å dele det. Dere vet… Meg og personlige ting, følelser og kliss haha. Jeg blir så klein, men dette er jo egentlig bare veldig fint. Så la oss starte..

Tre ord som ikke er så store hver for seg. «Elsker» bør kanskje være større enn hva det er, men jeg skal ærlig innrømme at jeg slenger det rundt meg. Jeg elsker sjokolade, Friends, søvn, den nye kjolen min, hunder og levende lys. Jeg elsker også taco, ferie, et varmt bad og reising. Jeg liker disse tingene veldig, veldig, veldig godt. Jeg elsker de ikke. Jeg hadde ikke fått kjærlighetssorg av å miste noen av dem. Allikevel sier jeg at jeg elsker det. Det er jo ikke så nøye da, er det vel?

Jeg har aldri i hele mitt liv sagt at jeg elsker noe annet enn mat, klær, dyr, reiser eller andre ting som ikke er mennesker. Jeg har sagt at jeg elsker familien min og at jeg elsker vennene mine og det mener jeg! men jeg har aldri «jeg elsker deg» direkte til noen av den. Jeg har nemlig aldri sagt «jeg elsker deg» til noen i hele mitt liv. Før nå.

Fordi nå elsker jeg noen for første gang i hele mitt liv. Jeg elsker han mer enn jeg har elsket noe noen gang før.

Jeg kjenner det, i hele meg. Jeg elsker han så mye at det nesten gjør vondt, men det er så deilig. Og litt skummelt.

Jeg har kjent på det lenge, men å faktisk si «jeg elsker deg» høyt til han satt langt inne. Jeg tenkte det, hele tiden. Jeg sa det inne i meg. Jeg tenkte at herregud, jeg elsker deg hvorfor klarer jeg ikke si det høyt?

Så sa han det. I et perfekt øyeblikk. Det var bare oss to, helt alene på en balkong i Roma like etter midnatt med raketter som ble skutt opp i det fjerne og hotellansatte som feiret det nye året med stjerneskudd og sang like nedenfor. Han sa det i det jeg tenkte det for tusende gang. «Jeg elsker deg», sa han. «Jeg elsker deg også», svarte jeg. Og det gjøre jeg virkelig, av hele mitt hjerte.

På en måte synes jeg det er bra at det satt litt langt inne å si. Det er en mektig setning som ikke bør kastes ut til alle man er ekstra glad i. Fordi det å elske noen er helt spesielt, og det å si den setningen til noen for første gang kan godt holdes litt hellig.

 

23 kommentarer

Siste innlegg