I LØPET AV FERIEN HAR JEG…

Reklame | annonselenke Nelly

God morgen, mine fine! Nå ligger jeg på stranda og koser meg. Denne ferien begynner å gå mot slutten. En stor del av gjengen reiser hjem allerede i morgen, mens vi har en ekstra dag og reiser på søndag. I den anledning tenkte jeg å oppsummere ferien i korte trekk og gi dere et litt bedre innblikk i hva jeg har drevet med her i Thailand.

Kjole her

☀️ Spilt minigolf tre ganger. Det er overraskende moro! Jeg er riktignok ganske dårlig sammenlignet med resten av gjengen her, men det er fortsatt moro! Å spille det fire ganger i løpet av ferien vil jeg si er spesielt og gøy, hehe.

☀️ Blitt skremt av lyden fra min egen handlepose. Morten og jeg gikk hjem fra en middag sent på kvelden og det er en del busker og kratt rundt omkring. Vi hadde akkurat blitt fortalt en historie om en slange som hoppet på en TukTuk-sjåfør og var litt lettskremte begge to. Plutselig hører jeg krasling (?) og hyler til, løper ut i veien og Morten blir like redd for meg og rope “hva? hva er det?”. Så skjønner jeg brått hva det er, nemlig lyden fra min egen handlepose hahah. Ikke en slange eller noe annet skummelt. Wopsi.

☀️ Blitt solbrent. Selvfølgelig har jeg klart det. Hvordan det skjedde aner jeg ikke, men sola er jo ufattelig sterk her. Jeg smurte meg godt og lå til og med en del i skyggen den dagen uhellet skjedde, men jeg var tydeligvis ikke flink nok. Nå skal det sies at det var en av de lengste dagene vi hadde på stranda og det var den første uken så huden min var ganske ikke godt nok forberedt. Alt flasset av dagen etterpå. Jippi.

☀️ Kost med masse hunder. Det er så mange fine hunder her og jeg vil kose, mate og “vanne” alle sammen. Heldigvis ser de aller fleste friske og fine ut, mange med halsbånd så det er jo bra. Dessverre er det noen som ser lott stakkarslige ut og jeg vil bare adoptere alle sammen og vise de hvor fint de egentlig fortjener å ha det…

☀️ Spist masse sjokolade for å døyve savnet etter stratosdyr. Okei, jeg må faktisk slutte å skrive om stratosdyr. Det har jo vært helt ekstremt på denne ferien, men allikevel her kommer enda en liten historie om mitt savn etter en av verdens beste sjokolader. Jeg har spist Mars, Maltesers, M&Ms, Kinder Maxi og alt mulig rart, men det hjelper liksom ikke på den cravingen etter favorittsjokoladen altså.

☀️ Vært på hele fire båtturer hvor to av de har vært lange heldagsturer og to har vært kortere. Elsker båttur!

☀️ Lest en ganske så fin bok og begynt på en ny. Jeg burde egentlig dra på sydenferie oftere fordi det er da jeg leser bøker og jeg elsker det! Før pleide jeg å lese masse hjemme også, men etter at jeg startet med blogging er det liksom det som opptar tiden jeg vanligvis ville brukt til å lese. Det er ganske synd og jeg tror faktisk jeg skal begynne å sette av en lese-time, eller kanskje en halvtime hver kveld. Det hadde vært koselig! Jeg får se hva jeg gjør.

☀️ Fått den vondeste massasjen i mitt liv. Jeg måtte kjempe for å ikke grine meg gjennom de 30 minuttene med rygg-massasje. Jeg tar jo aldri massasje fordi jeg egentlig hater det. Jeg liker ikke at folk tar på hele meg, men nå tenkte jeg å prøve. Så da hun knadde i vei tenkte jeg at “jaja, det er vel sånn det skal være så blir det digg etterpå”. Vel, det ble det ikke. Jeg var helt ødelagt i to dager etterpå og hadde blåmerker. Det var helt krise og jeg kommer nok ikke til å ta noe mer massasje med det første.

☀️ Klart å logge av. De første dagene klarte jeg å glemme alt som heter jobb, blogg, sosiale medier, bilder og det som hører med. Jeg slappet helt av og bare koste meg. Dette er noe jeg omtrent aldri klarer å gjøre, så jeg er faktisk ganske stolt av meg selv.

☀️ Vært syk. Typisk meg! Jeg hadde en dag hvor jeg virkelig ikke var i form og sov meg gjennom nesten hele dagen. Heldigvis varte det bare i en dag, men det var fortsatt ganske kjedelig. Da var jeg veldig glad for at ferien varte i to uker og ikke bare i en, hihi.

☀️ Kost meg med omtrent ingen sminke. Det er så deilig, det! Når jeg får litt farge og den fine syden-gløden så føler jeg meg så utrolig fin! Mye finere enn om jeg skulle sminket over det. Her funker det uansett ikke med noe særlig sminke fordi det hadde bare smeltet. Jeg har gått uten sminke nesten hver eneste dag, foruten om litt pudder den dagen jeg var solbrent haha. Ååå kunne jeg bare vært sommerbrun og fin hver dag.

 ☀️ Faktisk blitt litt brun! Jeg føler ofte at jeg drar på ferie uten å få noe særlig farge, men denne Thailand-solen har virkelig gjort underverker.

 

 

20 kommentarer
    1. Hei fineste!❤️ Hærlig!☀️🌴 Hvor mange er dere sammen på denne turen? Skjønner hva du mener med stratosdyr, haha! 2 ting jeg MÅ ha i smågåttposen er nemlig de og hobbybiter! Mmmm! Stor klem❤️

      1. Fy faen, altså!! Og ditt problem er hva, Vera?

        Forferdelig, i grunn, å tenke på at det er kvinner som er verst mot hverandre når det gjelder kommentarer som dette. Skam deg!

        Andrea, du er strålende vakker ❤️

      2. Herregud Vera! Så lenge Andrea e gla for at ho spiser d, skal ho få spise d. Skjerp deg (ikke vær 3 år i hodet da) Andrea e helt AMAZING❤️ visst du ikke har noe fint å si, så ikke si d! Kropp e kropp.. Bruk hjernen litt a?

    2. Omg Vera! Må du virkelig si høyt alt du tenker? Du er vel et perfekt vesen på alle måter selv eller?!?!

    3. Hva var det du fikk av foreldrene til Morten som du skriver i instastoryen? Er det selve turen du sikter til? 😊

    4. Hei!

      Før jeg leste kommentaren fra Vera om sjokoladespising, så har (på bakgrunn av tidligere blogginnlegg, dette også) jeg tenkt å kommentere at jeg synes du ser så sunn, flott og naturlig ut! Håper du ser og opplever deg sånn også! Kos deg videre på ferien : )

    5. Spis og kos deg du Andrea,du har aldri vært så vakker som du er nå,du virkelig stråler etter du traff Morten. Kos dere resten av ferien,Thailand er bare helt nydelig ❤

    6. Hei:) reiser til Thailand på tirsdag, og lurer da på om det er mye mygg der? Er så redd for malaria, zika, dengue osv😬
      Takk for svar, gleder meg mer til reisen etter å sett bildene ☀️🌴

      1. Hei, så gøy med tur!! Varierer kanskje ut ifra hvor man er, men jeg har ikke merket mye til den her. Har ikke brukt noe myggspray og kun fått to stikk; selvfølgelig i går og i dag like før vi skal hjem haha. God tur <4

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg