I DAG SKAL DET ENDELIG SKJE

Reklame | annonselenke Nelly

CARDIGAN HJEMMESTRIKK / KJOLE HER

God morgen, folkens! I dag skjer det endelig. Det jeg har gledet meg til helt siden vi overtok leiligheten. I dag skal vi endelig begynne å pusse opp stua. Det hvite panelet som går over hele veggen skal rives ned, det som ligger bak skal fikses før vi skal male og deretter liste på nytt.

Dette blir utrolig spennende, men slapp av. Vi skal ikke gjøre dette på egenhånd haha. Pappa har jobbet som tømrer i mange år og skal komme for å veilede oss så jeg tror det kommer til å gå ganske fint. Så får vi lært oss hvordan man gjør det! Det blir sikkert tungt og slitsomt, men også veldig gøy! Jeg synes oppussing er litt morsomt jeg, så dette er muligens ukens høydepunkt så langt.

Planen var å male hele stua i fargen Organic Green, men så gikk det opp for meg at det kanskje blir litt mørkt. Selv om jeg ikke liker det hvite panelet så lyser det jo opp stua ganske mye, så en mørk grønnfarge blir muligens litt heavy. Akkurat nå vet jeg enda ikke hva jeg skal gjøre. Jeg fikk nemlig en ny idé som går ut på at bare veggen bak stua blir malt mørk, mens de andre blir malt lyse. Hva tenker dere? Jeg er så usikker, men vi fant vel ut at vi tar den ene veggen først, ser hvordan det blir og så maler vi eventuelt hele hvis vi føler at det blir finest.

Wæææ, jeg er så spent! Nå skal vi komme i gang her så vi blogges senere i kveld. Jeg vurderer forresten å lage en video hvor jeg viser alt fra før vi starter til resultatet med oppussingen i mellom. Gira?

 

36 kommentarer
    1. Så gøy med oppussing!! Elsker ideen om å ha en vegg i en mørk grønnfarge, og de andre i lysere toner – tror det kommer til å se helt smashing ut 😍 Og ja til video!

    2. Kjør på med organic green, det kommer til å bli helt nydelig 😍 Ser ut som dere har en del vinduer i stuen, og da funker det med en mørkere farge. Hilsen ei som har malt hele stuen i dempet sort 😂

    3. Hei goding! 🤩 Høres ut som en god plan å teste med en vegg synes jeg! Kan fort bli for mørkt, med hele stua. Blir spennende å se, vil gjerne se vlogg! 🤩 Klem!

    4. Hei! Utrolig fin jakke! Jeg har funnet mønsteret til en lignende genser, men vet du hvor man kan finne mønsteret til jakken?

      Mvh Julie

    5. Det kommer til å bli så fint! Hvis du er redd det skal bli mørkt sjekk ut fargen treasure, den er veldig fin☺️

    6. Jeg syns du har så rå interiør stil! Skal så be deg om noen tips når tiden min er kommet for oppussning eller møbler!

      Jeg syns det er fint å ha lyse farger på veggene. Men en kontrastvegg er jo bare gøy. Så lenge ikke øynene trekker for mye mot den!

      Veldig godt å høre at du har en god far som stiller opp når det trengs! Hva syns faren din om at du har flytta så langt vekk? Syns han det er vanskligere å hjelpe til da?

      Du er herlig! Håper alt går som du ser for deg! Gleder meg til resultat❤

    7. Tror det vil bli veldig fint dersom du maler alle veggene i en mørk farge. Du trenger ikke å være redd for at det skal bli for mørkt fordi du kan gjøre stua lys med lyse pyntegjenstander, henge/sette opp lys i hjørner, det vil også komme inn naturlig lys fra vinduene, og sofaen deres vil også lyse stua opp i og med at den er såpass lys i fargen. Dersom dere tar hvite lister vil det også gå bra. Selv har jeg malt alle veggene i stua i svart, og det føles ikke for mørkt. Var litt uvant i starten, men du venner deg fort til det:) men å male en vegg mørk og resten lys er også et bra valg, jeg tror at uansett hva du bestemmer deg for, så vil det bli bra:) lykke til og stå på!;)

    8. Jeg har organic Green på kjøkkenet,å er kjempe fornøyd med den…
      Stuen er i dempet sort.Tidligere var begge rommene hvite.Synes de ble mye lunere med mørkere farger.Når det blir så mye hvitt,blir det jo mye kaldere og får et sterilt preg…

    9. Vi hadde også brystpanel i stuen. Matt svart på tapeten og glatt svart på brystpanelet. Ble veldig mørkt. Rev brystpanelet og tapeten og nå holder vi på å helparkle før vi skal male og legge nye lister 🙂 Lykke til med jobben, morro når det blir ferdig!

    10. Kjør på med hele stua i organic green! Den er utrolig nydelig. Og med så mye lys som dere har blir det garantert en vinner!

    11. Jeg har malt vår stue i “dark teal” bak TVen og resten i “grå skifer” i resten av stuen😍 er superfornøyd med de fargene!

    12. Spennande😊 Sjekk høydepunkter på min insa saramt87. Der har eg lagt film av vår stove. Ein grønn vegg og resten lyst. Likar det kjempe godt . Lykke til 😊

    13. Med tanke på de andre fargene dere har i stuen, så mener jeg personlig at det kommer til å se finere ut om dere maler alle veggene. Lyset blir nok ikke noe problem uansett, etter som dere har store vinduer med mye lys

    14. Hadde samme tankene som deg tidligere!
      Skulle male hele stua i blåis, men fikk plutselig kalde føtter og lurte på om det ble mørkt.. hadde fra tidligere en kontrastvegg og resten i en lys farge.
      Men etter å ha malt hele stua i blåis til slutt, er jeg myye mer fornøyd! Blir en helt annen helhet i rommet enn med kontrastvegg.. endte opp med å fjerne alle kontrastvegger i huset siden det ble så fint 😂 lys får man uansett, fra vinduer, pynt og lamper.. og ekstra koselig på høstkvelder med stearinlys og koselige lamper 😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg