I DAG ER DEN STORE DAGEN

I dag er dagen jeg begynte å gi opp håpet om at noen gang skulle komme. I dag er dagen jeg har drømt om og ikke minst jobbet så hardt for å kunne nå. I dag er dagen bloggen blir min eneste arbeidsplass. Jeg er min egen sjef og jeg jobber offisielt med noe jeg elsker å gjøre.

Det er så utrolig kult, gøy, rørende og ikke minst skummelt. I går fikk jeg litt panikk da jeg skjønte at jeg faktisk ikke har noen annen jobb enn denne bloggen her etter klokken to i dag. Det er ganske så skummelt, særlig for et menneske som meg som liker trygghet og stabilitet. Det satt langt inne å levere den oppsigelsen til sjefen min for over en måned siden. Det var like før jeg feiget ut. “Nei, jeg kan ikke gjøre dette. Hva om alle plutselig slutter å lese bloggen, hva om ingen vil samarbeide med meg i 2019 og hva om bloggen går straka vegen til helvete?”.

Så tenkte jeg at det er faktisk denne sjansen jeg får. Det er nå eller aldri. Jeg kan ikke fortsette å sjonglere to jobber i all evighet. Det merker jeg jo selv. Jeg kan i hvert fall ikke sjonglere to jobber, venner og et avstandsforhold. Det går ikke! Så jeg hoppet i det. Vet dere hva sjefen min sa? Hun sa at man må satse. Dette er min mulighet, og det er så sant.

Det er helt sykt å tenke på at fra klokken to i dag så lever jeg av å gjøre noe jeg elsker. Det har vært en drøm i så mange år. Det å kunne leve av noe jeg liker å gjøre og det å elske jobben min. Jeg har alltid nevnt det hvis jeg har blitt spurt om jeg har en drøm. Jeg vil være lykkelig og ha en jobb jeg elsker. Så akkurat nå lever jeg drømmen. Det er så sykt! Jeg klarer ikke, haha. Herregud.

Det blir en veldig spennende tid fremover. Det blir garantert noen nedturer innimellom, men jeg vet at det kommer til å komme mange oppturer også. Jeg er redd og lykkelig på samme tid, men sånn er det vel kanskje når man plutselig står med nesten alt man kan ønske seg?

Vel, vel. Jeg tenker at i det store og det hele så kan jeg bare vinne på dette. Om det ikke fungere i lengden så var det kanskje ikke meningen og jeg kan alltids begynne å jobbe ved siden av igjen om det trengs. Da kan jeg i alle fall si at jeg virkelig ga 100% og tok sjansen. Nå har jeg gitt så mye, men jeg har ikke kunne gi alt fordi jeg ikke har hatt mulighet. Nå er det ingenting som holder meg igjen og jeg skal jobbe og stå på slik at denne bloggen og livet mitt generelt skal bli 10/10!

Man må jobbe for det man vil ha og selv om det kan virke som om du aldri kommer dit du vil så skjer det plutselig. Ikke gi opp! Jobb videre, fordi alt du gjør fører deg et steg nærmere det du vil oppnå <3 Litt klisjé motivasjonsprat på slutten her, men det var nok like mye til meg selv som til dere, haha.

Nå skal jeg komme meg avgårde og fullføre min aller siste vakt i butikkjobben for denne gang. Wish me luck <3

 

18 kommentarer
    1. Hei fineste!<3 Lykke, lykke til! Skjønner det er litt skummelt, vemodig og godt på samme tid! Jeg tror det blir braaa!<3 Man må ta noen sjangser i livet!<3 Store klemmer til skjønne deg!<3<3<3

    2. Syns det er fantastisk at du endelig kan leve av bloggen din og at det er sinnsykt at det ikke har skjedd før nå. Du har vært en av de som leverer best innhold og holder deg på jorden lenge nå så jeg håper virkelig dette går din vei😊

    3. You go, girl!
      Du er dyktig, du er annerledes, og jeg tror sannelig du har fått en Morten som vil spille deg bedre også. Hjertens lykke til! Du har den bloggen med høyest kvalitet i toppen av blogg-Norge. Kanskje du til og med kan inspirere andre til å være mer kreative og tenke over setningsbygning, grammatikk og alt som er så viktig når manuttrykker seg skriftlig. Og så kommer de andre plattformene etter med godt innhold i tur og orden. 🤩

    4. Så dedikert som du har vært til bloggen siste halvåret er jeg ikke i tvil om at du vil fikse dette på heltid. Det blir spennende å følge deg videre, jeg heier på deg Andrea!!!

    5. Før elsket jeg bloggen din og syns du var døds flink
      Men syns du driver alt for mye med clickbaits og reklame
      Føler ikke at jeg kan ta noe av det du sier seriøst fordi jeg tror du skriver det du skriver fordi du skal tjene penger

      1. Hei du! Dette var jo leit å høre 🙂 Jeg må innrømme at jeg virkelig ikke kjenner meg igjen i dette med clickbaits nå om dagen. Det er noe jeg virkelig ikke vil drive med og prøver å unngå totalt så dette var veldig synd! Jeg hadde dessverre en periode hvor jeg holdt på med sånt, men det begynner å bli en stund siden. Er det noe spesielt du tenker på? 🙂 Ang. reklame så ser det kanskje ekstra mye ut med tanke på at jeg må merke alle swipe ups og innlegg som inneholder annonselenker med reklame. Igjen så er det egentlig ikke noe jeg ønsker å unnskylde heller. Det er jo via reklame jeg kan tjene penger som blogger 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg