HVORDAN GÅR DET EGENTLIG I KRISTIANSAND?

Reklame | annonselenker Nelly

God morgen, mine fantastiske lesere! Jeg skal straks avgårde til Mandal på et møte før vi endelig skal få vasket ut av leiligheten til Morten. Yes, vi har utsatt det i en uke snart så det må faktisk gjøres og det passer jo perfekt når jeg uansett på til Mandal som er like ved der han bodde.

Øredobber Primark / spenne Gullsmed Danielsen / blazer her / t-skjorte her / bukse her

Nok om min ganske så kjedelig formiddag, la oss heller snakke om livet. Haha, det hørtes dramatisk ut og dette er overhodet ikke dramatisk. Jeg ville bare snakke litt, dele litt hverdagsting og prate om gårsdagen som var en nydelig dag. Jeg må si at jeg trives ufattelig godt her i Kristiansand. Ja, jeg vet at jeg bare har bodd her i en uke, men det har vært en veldig bra uke! Jeg elsker viben i byen og jeg elsker virkelig leiligheten vår og området den ligger i.

Nå har jeg endelig kommet meg utenfor døren og begynt å utforske området rundt her og selve byen. Jeg har funnet et treningssenter jeg liker som er i gåavstand fra leiligheten. Vel, alt som er under 40 minutter unna er vel egentlig gåavstand i mine øyne, men det er i hvert fall ikke så alt for langt unna. Jeg har funnet min lokale dagligvarebutikk og jeg har allerede vært på posten sånn fem ganger for å hente pakker, hehe.

En ting jeg faktisk må påpeke er at absolutt alle som jobber her i byen (som jeg har vært borti så langt, det vil si ikke så alt for mange hehe) er ufattelig koselige! Alle er så blide og imøtekommende, småsnakker og får meg til å føle meg skikkelig velkommen, om det så bare er for å hente en pakke på posten. Det er så koselig og jeg blir så glad!

I går kom jeg meg (endelig) til sentrum av Kristiansand. Jeg møtte en god venninne av meg fra Larvik og vi vandret rundt i byen i flere timer etter å ha startet formiddagen med en digg lunsj. Okei, dette stedet er helt fantastisk. Jeg MÅ tilbake og jeg er rett og slett nødt til å teste ut omtrent hele menyen. Panda Panda er for det første et veldig kult sted og ligger omtrent midt i byen (enda litt usikkert på plasseringer).

De hadde den diggeste menyen jeg har sett på lenge med flere vegetar- og veganske alternativer for oss som ikke er så alt for glad i kjøtt. Jeg bestilte meg en mango smoothiebowl og en dobbel cappuccino mens venninnen min bestilte en cæcarsalat. Det smakte himmelsk! Deilig smoothie toppet med fersk mango, gojibær, blåbær, kokosflak og granola. Altså!!! Jeg må tilbake for å teste ut salater, wraps og toast. Nå får jeg faktisk vann i munnen her jeg sitter, haha. Herregud, Andrea.

Så med andre ord trives jeg ufattelig godt i min nye by. Vi skal forresten prøve veldig hardt å få spilt inn en houstour til dere i løpet av dagen som forhåpentligvis kommer ut i nærmeste fremtid. Ting er absolutt ikke helt på plass, men dere får i hvert fall sett leiligheten og stilen vi går for. Vi kommer også til å fortelle dere hva vi har tenkt til å endre på her hjemme. Det blir moro! Nå må jeg nesten gjøre meg klar her. Vi blogges senere i kveld <3 Nyt dagen!

 

8 kommentarer
    1. Som fersk innbygger av samme by kan jeg underskrive på alt du sier. Folk er hyggelige og det er så vakkert overalt. At våren er her med sin eksplosjon av farger er for meg et ekstra under, siden jeg ikke har opplevd vår etter 13 år i utlendighet.
      Jeg tar meg selv i å slå av en prat med vilt fremmede som holder på ute, bare for å konstatere at jeg dermed blir behandlet som en nær venn.
      Lykke til med din videre boframtid ett eller annet sted rundt byen! Så bra at du også trives!

    2. Panda panda ligger på torget i Kristiansand 🙂 er ikke lett å vite hvor ting ligger når man ikke er kjent. Jeg går meg ennå bort på Sørlandssenteret 😂

    3. Hvis du vil prøve noe i samme duren, med mange veldig gode veganske alternativ, prøv will i juice! Kjempegode juicer, smoothiebowls og salater🥰

    4. Anbefaler Glipp som også ligger i sentrum! Kylling/karri suppen er helt fantastiskt! Åsså får du et nydelig brød til med også<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg