HVOR OFTE HAR VI SEX? HAR HAN STOR TISS?

Jeg har lenge skjønt at en del mennesker tror offentlige personer, og mennesker som deler av seg selv må dele absolutt alt. Det er ikke lenger noe som heter privatliv, og selv om man deler en brøkdel av livet sitt tror folk de får se nesten alt. Og det de ikke får se, det har de krav på å få vite alt om. Det er vel sånn det er? Jeg mener jo nei, det er det overhodet ikke, men i følge en god del der ute tror jeg dette er tankegangen.

Det virker i alle fall slik når jeg ukentlig lar følgerne mine på Snapchat stille spørsmål til innlegget “ukens spørsmål”. Der, i motsetning til på Instagram (hvor jeg også lar de stille spørsmål på samme måte) er de helt anonyme. Det merkes for å si det slik. Da legges virkelig all høflighet og sosiale antenner til sides, for da er det på tide å virkelig grave!

Hvor ofte har du og kjæresten din sex? Hvor stor tiss har han? Hvilke sex stilling liker du best? Hvor mange ganger har du hatt sex?

Jepp, et lite utdrag der altså. Merkelig nok får jeg ingen av disse på Instagram… Hm…

Det verste er at det ser ikke ut til å komme fra en person som er litt over gjennomsnittlig interessert i andres sexliv. Neida. Her er det forskjellige varianter av samme spørsmål stilt på både likt og forskjellig tidspunkt. Enkelte virker altså å være meget interessert i hva jeg og min kjæreste holder på med på privaten. Det er ikke snakk om å ha noen som helst grenser. Her er det altså spørsmål om det aller mest intime mellom to mennesker, som i mine øyne er skikkelig privat.

Jeg bare lurer på når det ble innafor å spørre fremmede hvor ofte de har sex, hvordan de har sex og hvordan det ligger an med størrelsen på utstyret til kjæresten? Når ble det normalt å være så nysgjerrig på andres sexliv, og å stille spørsmål ved det mens man samtidig forventer å få et svar i offentligheten?

Jo, du det har vi da og da, den er så og så stor, det har skjedd så og så mange ganger. Klikk, publiser. Hei, pappa, svigeforeldre, gamle lærere, venninners foreldre og resten av de som har klikket seg inn for å lese om alt mulig annet enn mitt sexliv.

Så kan vi ikke bli enige om å la de spørsmålene ligge? La akkurat den delen være privat og kanskje respektere at selv om man deler mye, så betyr ikke det at man vil eller må dele alt.

19 kommentarer
    1. Amen! 🙌 Det er så dumme spørsmål! Huff! Det må være veldig unge mennesker som spør om det vel? Ikke vet jeg, men det er temmelig uinteressant for meg i alle fall! Klem!❤️

    2. Digger deg Andrea, og har fulgt bloggen din siden 2017. Blir helt oppgitt over den manglende folkeskikken til folk. Og uansett hvor glad jeg er i at du deler, er jeg svært lykkelig uvitende om de detaljene der 😂😂 Skjønner ikke at noen vil vite det.

    3. Hei! har veldig lyst til å prøve ravioli retten din m vegetar kjøttboller og spinatsaus til helgen. Kan du legge ut oppskrift på hva man trenger for sausen? eller så er det vel bare å kjøpe ravioli og de vegetarbollene du kjøper? 🙂

    4. Herregud folk er så teite…greit å være nysgjerrige og alt sånt. Men man må jo få lov til å ha noe privat selvom man er en offentlig person.
      Hva skal folk med svarene på sexlivet til folk? Er det for å sammenligne seg selv med andre for å se om man har det like bra som andre eller dårligere enn andre?
      Jeg har hatt noen venninner som har vært helt opphengt i å snakke om sexlivet sitt siden de var 14 år gamle og skrytet over hvor mange ganger og lang og kort, tjukk og tynn.
      Jeg husker når jeg var 14 år så syntes jeg det var super teit å snakke om. Hvor kult er det å være 14 år og ha hatt sex med 7-8 stk?
      Hvor kult er det når du er 26 år gammel og ha hatt sex med over 60 forskjellige personer? Hva sider man til fremtidig kjæreste da?
      Selvfølgelig, status for gutten, hore for jenten…

      Synes det er bra at du tar opp det med privatlivet. Jeg synes du har all rett til å holde dine hemmeligheter hemmelige.
      Selvom man er en offentlig person, så har man all rett til å ha et privat liv også.
      Håper folk snart innser at det ikke hjelper å mase, spørre, grave og være slitsomme.
      Håper du får fred for sånne teite spørsmål og at du, Morten og Trulte kan fortsette livet DERES dele det dere ønsker og det dere ikke ønsker å dele blir deres private hemmelighet.
      For hvem går rundt og spytter ut alle hemmelighetene sine til fremmende folk?
      Hold ditt private privat og ha en fin dag videre, selvom vi venter i spenning på når vi kan få våre vanlige normale dager tilbake.

    5. Er helt enig i hva du skriver! Mener også at man kan dele litt, men privatlivet burde få holdes privat👍🏻 Elsker å følge med deg, Morten og Trulte! Håper du har en fin dag videre!❤️

    6. Ærlig talt folk må skjerpe seg! Ingen ville vel gått bort til en fremmed person på gata å spurt de om slike ting? De som stiller spørsmål burde tenke seg om før de sender inn. Tenk før dere spør: ville jeg spurt en fremmed person om dette? Viss svaret er nei, så IKKE still spørsmålet.
      Elsker å lese bloggen din btw🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg