HUSK PÅ DETTE I DAG

Reklame | Annonselenker Nelly

GOD JUL! Jeg ønsker dere alle en helt fantastisk julaften og en nydelig romjul. Nå sitter jeg i julepysjen hjemme i stua hos pappa med julefilm på tv og med klementin og kaffe som kos.

TOPP HER / UNDERTOPP HER / BUKSE HER

Nå har endelig julaften blitt det jeg mener den skal være, en koselig dag med fokus på det å være sammen. Det er noen ting jeg håper dere kan huske på i dag og ha i bakhodet gjennom julekvelden (og romjula)….

🎅🏼 Ta vare på hverandre. Det viktigste er faktisk ikke om juleribba er sprø nok eller om du får akkurat den gaven du ønsket deg. Det er julaften og hvis du er heldig feirer du den i et varmt hjem med mennesker du er glad i. Tenk på det og ta vare på hverandre! Det er det viktigste i dag.

🎅🏼 Tenk på alkoholinntaket. Hjemme hos meg har vi aldri hatt alkohol på julaften så for meg er dette heldigvis helt fjernt, men jeg husker at jeg som liten la fort merke til det om de voksne rundt meg hadde drukket alkohol i andre anledninger. Det skal veldig lite til før barn merker at voksne har inntatt alkohol så vær så snill, begrens eller dropp alkoholen akkurat på julekvelden. Du vil vel ikke at barna dine skal vokse opp og forbinde jul med berusede foreldre, tanter, onkler eller besteforeldre?

🎅🏼 Ikke klag på julegaven din. Du er heldig som får en! Sånn helt dønn seriøst. Folk som klager på at julegaven(e) de fikk ikke var bra nok eller fine nok er det verste jeg vet om. Er du klar over hvor heldig du er?

🎅🏼 Ikke bruk hele dagen på å stresse fordi alt må være «perfekt» til julemiddagen. Nyt det! Kos deg med det! Hvis ikke ender du opp utslitt i kveldinga i stede for å være opplagt og nyte tiden med dine nærmeste. Hva så om potetene har kokt litt for mye eller om pinnekjøttet ikke er salt nok? Vi overlever.

🎅🏼 La nå ungene få sette på en julefilm i kveldinga eller begynne å leke med de nye julegavene sine. Er det så nøye da? Tenk så kjedelig det er for de å sitte og høre på de voksne snakke og snakke en hel kveld! La barn være barn <3. 

Det er nok mye annet som også kunne havnet på denne listen, men dette er i hvert fall ting jeg mener kan være greit å ha i bakhodet slik at julaften blir en fin dag for alle. Ingen ønsker å se en mor eller far som stresser ihjel over julemiddagen, eller barn som blir grinete av å måtte sitte stille en hel kveld. Det å gjøre julaften til en slags prestisjekveld og oppføre seg som om man er “up for an Oscar” i julemat-laging gjør ikke noe godt for noen. Så slapp av, kos dere og nyt denne fine kvelden!

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg