HELGENS HANDEL

Min første ukeshandel i Oslo! Jeg flyttet med meg masse tørrvarer, men man må jo ha litt mer enn det også. Kjøleskapet var så og si tomt for alt bortsett fra Pepsi Max, ost og smør så man kan si at det var greit å få handlet litt.

Det som er sykt digg nå er at det ligger en stor og fin Rema 1000 med masse bra utvalg like ved leiligheten! Jeg merket allerede på denne handelen at vi kommer til å spare mye penger på å ikke legge mathandelen til Meny og det er digg! Vi har også begynt med et eget matkort for å begrense forbruket litt. Nå setter begge inn en viss sum i starten av måneden som skal gå til mathandel og husholdningsvarer og det skal holde.

Så nå er jeg faktisk supergira på å starte planleggingen av ukesmenyer på budsjett, men det skjer ikke før neste uke. Nå måtte kjøleskapet fylles opp litt og her er det som fikk bli med hjem.

Handelen ble som sagt lagt til Rema 1000 og kostet ca 1000 kroner.

Morten er hekta på den sjokolademelken og vi måtte kjøpe olje. Vi stod lenge før vi bestemte oss for denne fordi etiketten var så kul haha. Så vi kjøpte den, men bestemte at når den er tom kjøper vi den billigste oljen og fyller på hehe.

De hadde tilbud på min favoritt-julebrus og da var jeg ikke vond å be. Hadde det ikke vært for at jeg måtte bære det hjem hadde jeg sikkert kjøpt fire-fem stykker 😅

Grovbrød, ferdig oppskjært. Vi kjøpte to så legger vi det ene i fryseren så tar vi det opp når det første er tomt.

Smør må man ha!

Litt diverse. Vi skal lage pizza i kveld og da blir det revet ost PLUSS mozzarella! Nam, nam.

Dette var det eneste jeg ikke hadde i tørrvarer-boksen min. Jeg hadde en million pakker med kikerter og kokosmelk, men ikke kidney-bønner som jeg bruker mest. Hehe, det er kanskje derfor jeg ikke har det. Gir mening.

Litt diverse! Cottage cheese er supergodt i havregrøt og jeg skal lage proteinrundstykker basert på egg, havregryn og cottage cheese. Lettrømme til dip i morgen 😉 Og en erstaning for creme fraiche fra Oatly som jeg skal bruke til å lage en pizzadressing og ha i gryter og supper.

Dette må man jo bare ha i kjøleskapet, ketchup og sennep altså. Den søtpotetsuppen dere ser til høyre stod ikke på handlelisten, men ble rasket med. Den er så god og er så digg å ha på dager med dårlig tid.

Mer deilig mat. Halloumi bruker jeg til mye! For eksempel halloumiburger, halloumisalat, halloumi på couscous-salat, i bowls. Det er mange bruksområder.

I morgen får vi besøk av et par venner, yei! Så da måtte vi handle inn litt godt til det. Ganske enkel servering, men det får være haha. Brie, manchego, kjeks og duer. Selvfølgelig sjokolade, som forresten også var på tilbud, pepperkaker og noen øl til Morten som enda ikke har lært seg å like rødvin til min store skuffelse.

Det var det! Nå står det helgens handel, men mye av dette kommer vi til å bruke i middager utover neste uke også. Uansett, så gøy å være i gang med ukens handel igjen og jeg gleder meg til å dele handler og middagsmenyer med dere fremover 😀

6 kommentarer
    1. Godt at du skriv under kvært bilde <3 E sætre god ? Kan det minnes om saltkjeks, den røde boksen ? 🙂

    2. Siden dere skal handle på budsjett har jeg lyst til å tipse deg om to melkefrie smør som bare koster 16-18 kr så sant man ikke kjøper det på meny. Smørelett og smøremyk fra eldorado – google it. Det ene er til brødskiva, og det andre er ment for bakst og steking også ☺️ de funker veldig bra begge to. Jeg handler alt melkefritt, noe som fort kan bli dyrt med erstatninger så er evig glad jeg fant disse. Hehe

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg