GJESTEINNLEGG: MORTENS TOPP TRE

Andrea har ligget med hodepine i hele natt og nesten hele dag. Så hun ba meg pent om jeg ville ta et aldri så lite comeback på bloggen. Og da sa jeg “JA” på flekken! Hyggelig at dere sendte inn så mange tips om hva jeg kan skrive om! Valget falt på en Topp 3 – liste over diverse ting! Håper dere liker det!

SERIE

Da velger jeg blant de seriene jeg holder på å se for øyeblikket.

1. Peaky Blinders. Har utsatt og utsatt denne i alle år. Nå er endelig alle sesongene ferdig innspilt og jeg har startet fråtsingen av denne herlige serien. Den tar oss tilbake til Birmingham rett etter første verdenskrig. Økonomien i landet er presset, og vi får følge familien og gjengen Peaky Blinders i deres vei mot mer penger og makt. Spennende fra første episode!

2. The Office US. Jeg tror du enten elsker eller hater denne serien. Så teit og dårlig humor, men jeg ELSKER det.

3. Vikings. Tittelen sier nesten alt, vikinger. Anbefales hvis du liker serier som GoT og the Witcher.

BLOGG

1. andreasveinsdottir.blogg.no Gulljenta vår er god til å dele livet generelt på godt og vondt. Jeg synes også uten tvil at hun er blant de aller beste til å skrive. Hun formidler på en måte nesten ingen andre bloggere klarer, og jeg vet hvor mye hun brenner for å levere kvalitet til alle dere lesere hver eneste dag. For en respekt jeg har fått for favorittbloggeren vår.

2. marenerdvik.blogg.no Et sunt og bra forbilde for alle! Masse gode treningstips og kostholdstips.

3. pappahjerte.blogg.no En litt annerledes blogg. Litt som om Phil Dunphy fra modern family var norsk og hadde begynt å blogge.

MIDDAGSRETT

1. Taco. Fordi jeg er norsk.

2. Andrea sine hjemmelagde fiskekaker fra bunnen av med sånne små runde poteter man kan spise med skallet på. Potetene er alltid så godt krydret. Og man blir så deilig mett, nam!

3. Tapas. Kanskje litt feigt svar siden det kan være så mangt. Men steike så godt det er med en god middag på en tapasrestaurant.

TRENINGSFORM

1. Langrenn! Spenne på seg skiene og fyke innover fjellet i påskesola. Det slår ALT.

2. Sykkel. Man får oppleve naturen og det er en sosial treningsform. Jeg liker beste å sykle på de mindre traffikerte veiene. Mer natur og mindre biler.

3. Sirkeltrening på senter. Å trene forskjellige øvelser og hele kroppen er alltid godt for kropp og sinn.

INFLUENSER

1. “De Vet Du” svensk gruppe som disser alt og alle som fortjener det. Gjerne svenske influensere og realitydeltakere. De lager humoristiske låter som “profil” som ligger ute på YouTube. De tar ikke seg selv eller andre så høytidelig. Fine gutter.

2. Kevin Kildal. Han har podcasten “Klagemuren”. Har hørt på den i snart to år nå tror jeg. Han er sykt morsom, og jeg har flere ganger sittet bil, fly, tog og buss og begynt å le høyt fordi han er så bra! Han hater egentlig på alt av influensere og reality, men han gjør det på en morsom måte, så jeg digger han! Heia Kevin, selv om han sikkert ikke liker meg, haha!

3. Ole Martin Årst. Jeg tar han med som en influenser. Tidligere fotballproff og nå ekspert i TV2. Han må være verdens snilleste menneske. Elsker Årsten! Han har egentlig sagt vi må møtes og spille tennis en dag, men vet ikke om jeg tør å foreslå en dato enda. Starstruck!!

DYR

1. Løve. Tenk å være en hannløve. Damene fikser maten, så du kan bare sløve rundt og være sjef hele dagen. Kanskje banke en utfordrer i ny og ne og ha verdens fineste manke. Løver ass.

2. Spekkhogger. Jeg elsket Free Willy filmene da jeg var liten. Husker også jeg ofte tegnet spekkhoggere som barn.

3. Apekatter. De er så fascinerende å følge med på. I dyreparken og på TV. De har så mye personlighet og er på noen områder nesten bedre enn oss mennesker. De knuser oss på forurensing blant annet.

HOBBY

1. Trening! Elsker å bruke kroppen og spesielt å kunne slappe av med god samvittighet etterpå.

2. Reise! Oppleve nye steder er alltid gøy!

3. Teste ut nye ting! Hoppe i strikk, ri på hest, melde seg på Love Island, reise til Asia etc etc. Vi lever bare en gang. Livet er mer enn a4-livet <3 For en klisje du er, Morten.

INSTAGRAMKONTO

1. Chris Martland. En av medlemmene i “De Vet Du” Uhøytidelig og morsom!

2. Caroline Flack. Programleder for Love Island UK. Hun er dessverre ikke programleder i år, men hun har en bra insta og følger meg, snikskryt. Skjerp deg, Morten.

3. Ingebrigsten gutta. Guttene til Gjert byr på seg selv, og snakker janteloven midt i mot. Bra gutter!

REISEDESTINASJON

1. Barcelona! For en by! Andrea og jeg har allerede vært der to ganger, og vi elsker byen!

2. Hellas! Jeg har ikke vært der enda, haha! Men Andrea og jeg skal dit og jeg har hørt og sett så mye fint om landet!

3. Roma! Byen sto til alle forventingene!

ARTIST

1. Westlife! Manboybandet mitt! Vært fan siden 2001. Og jeg fikk endelig oppleve de på konsert i Manchester i juni i fjor! Et av få band som er best uten playback og fiksing på stemmene.

2. Niall Horan! Han lager faktisk den beste musikken av 1D guttene etter at de ble oppløst.

3. Svenske påpgutter. Danny Saucedo, Måns Zelmerlöw, Robin Bengston osv

TING Å BRUKE PENGER PÅ

1. God mat <3

2. Elektronikk

3. Treningsutstyr

GUILTY PLEASURE

1. Melodi Grand Prix

2. Boyband

3. Så litt for lenge på Hotel Cæsar

SKJØNNHETSTIPS

1. Sov nok

2. Spis relativt ren mat

3. Tren 2-4 ganger i uken

IDRETT

1. Langrenn

2. Fotball

3. Tennis

TV-PROGRAM

1. Mesternes Mester

2. Sportsnyhetene, haha

3. Tour de France. Lukter midtlivskrise og birken her.

GODIS

1. Smågodt

2. Mørk sjokolade

3. Sjokoladekake

0 kommentarer

Siste innlegg