FRA KRISTIANSAND TIL HODDEVIK

Hallo, dere! Nå har vi kommet oss til Hoddevik hvor vi skal tilbringe dagen i dag, og muligens litt av dagen i morgen. Ferien er veldig værbestemt så vi tar alt litt som det kommer.

De to første dagene har gått mye til kjøring og vært preget av dårlig vær, dessverre. Heldigvis ser det ut til at det blir finere fremover, noe som passer perfekt! Vi har liksom kommet til “hovedattraksjonen”, haha. Nå er vi i nærheten av alt det siste vi vil se, og de stedene vi vil innom. Det er korte avstander, noe som gjør at vi rekker mye mer enn hva vi har gjort på de to kjøredagene som jeg liker å kalle de.

Selv om det har blitt mye kjøring, så har vi fått gjort litt og sett masse fint! Vi har sittet og “wow-et” oss gjennom landet vårt. Så utrolig mange fine steder og så sykt kul natur! Nå tenkte jeg å dele litt fra de siste dagene med dere. Se så fint det er her!!! Og dette er i overskyet vær med regn, altså.

Vi stoppet ved Låtefossen på vei innover landet. Det var et stopp langs veien, noe som er utrolig kjekt. Her kan man ta et enkelt stopp, ta noen bilder og bare ta inn kreftene som er i naturen. Det er sykt kult å se på!

Vi kjørte gjennom Hardanger. Noe så idyllisk! Altså wow. Her kunne jeg tenkt meg å dra tilbake og tilbringe noen dager. Aller helst i fint vær på sommerstid. Kanskje ferien går hit neste år?

Vi stoppet i Tjoflot og hadde som mål å gå opp et fjell som heter Oksen. Vi var så godt på vei da tjukk tåke og regn tok oss igjen og satte en stopper for planen om å nå toppen. Heldigvis skjedde det på best tenkelige tidspunkt. Vi hadde akkurat nådd en liten topp om man kan si det sånn, hvor det var perfekt å telte! Vi fikk satt opp de to teltene superraskt i regnvær, ikke verst altså! Til tross for regnet var det så fint der med de små hyttene og nydelig utsikt.

Det var et par små opphold så vi rakk å lage vår første middag og få testet stormkjøkkenet. Det ble en deilig tandoori-gryte og jeg tror faktisk aldri det har smakt så godt. Vi ble akkurat ferdige før det begynte å regne igjen og da var det faktisk litt koselig å legge seg i teltet.

Vi våknet til masse regn og vind. Jeg ble selvfølgelig livredd for at teltet skulle blåse avgårde og vekte Morten i panikk, haha. “Vi må dra, jeg er redd!”. Dør av meg selv.

Heldige som vi var ble det opphold igjen så vi fikk pakket sammen alt og kom oss ned uten en dråpe med regn. Så jeg vil jo si at vi har hatt ganske mye hell i uhell 🙂

Vi fortsatte videre oppover i lander. Tok ferje, kjørte gjennom Sogndal og endte opp i Sandane. Det viste seg nemlig at gårsdagen skulle være den verste regndagen og da var det ikke snakk om å telte. Kjøre i timesvis, sette opp telt i regn… Nei, det ble hotell altså.

Jeg fant et nydelig hotell i Sandane, ganske greit fordi vi enda ikke hadde bestemt oss om vi skulle kjøre mot Loen eller Hoddevik først. Dette lå litt sånn midt i mellom.

 

Vi sjekket inn på nydelige Gloppen hotell. Jeg booket rom i den gamle delen fordi jeg synes det var så sykt fint! Jeg elsker når de bevarer den gamle stilen i gamle bygg og kjører den fullt ut. Ahhhh, det var fantastisk å komme inn i et fint rom, legge seg i en deilig myk seng og ta en skikkelig dusj. Jepp, dette er meg etter en natt i telt haha.

Nå skal det være opphold og finere vær så da tror jeg telt blir veldig koselig faktisk! Vi får nå se hvordan det går, men uansett så gleder jeg meg masse til de kommende dagene 😀 Vi har en del morsomme planer som jeg både er spent på og gleder meg veldig til!

Husk at dere kan følge turen mer i øyeblikket på Snapchat (andreasveinsdot) og Instagram story (andreasveinsdottir) 🙂 Så oppdaterer jeg så ofte jeg kan her også!

Nyt mandagskvelden, så blogges vi i morgen!

7 kommentarer
    1. Gøy med Norges ferie!😁 Sååå mye nytt og fint å se! Man får seg noen aha opplevelser faktisk! Kos dere videre! ❤️

    2. Hei Andrea 🙂 Jeg lurte på om du kjenner noen flinke fotografer i Kristiansand? Jeg leter etter en som kan ta noen bryllupsbilder av meg og mannen min en times tid.

    3. Ååååh dere skulle gått til Bondhusvatnet i hardanger, der er det helt nyyydelig!! Google det så skjønner du hva jeg mener! God tur videre!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg